Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 1995 2,8V6 automaatti, öljyt?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A8 1995 2,8V6 automaatti, öljyt?

    Mitähän öljyä menee koneeseen ja kuinka paljon?

    Entä vaihteistoon (3-pykäläinen automaatti)?

    ENtä ohjaustehostimeen?

    (manuaali on saksaksi, eikä siinä taitaisi noita määriä/laatuja ollakkaan)

  • #2
    http://www.castrol.com/castrol/secti...tentId=7074175

    http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-...-selector.aspx

    http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?p...ljysuositukset

    Tuossa muutamia, googlella löytää lisää, jos ei merkki miellytä.

    Comment


    • #3
      Kiitti!

      Toivottavasti nuo taulukot pitää paikkansa, niin ei
      aina ole. Mutta pääasia että edes jotain määriä löytyi...

      Ohjaustehostin öljystä ei ollut mitään tietoa.
      Konepellin alla säiliön kyljessä lukee että vain mineraaliöljyä...
      mitähän se sitten mahtaa ollakaan...

      Comment


      • #4
        Ei lue omassakaan käyttöohjekirjassa tehostimen öljymäärää. Huuhdella se järjestelmä kuitenkin kannattaa, kun uudet öljyt vaihtaa. Joten reilummin pitää ostaa.

        http://www.motonet.fi/fi/varaosat/32...timet-ja-oljyt

        Comment


          #5
          Onko tosiaan kolme vaihteinen laatikko tuossa etuveto A8:ssa?

          Comment


          • #6
            Kyllä on. Ilmeisesti nämä eka vuoden mallit oli vielä perinteisellä automaagilla, varsinkin näissä pikkukoneissa. Kuka lienee valmistaja ja mahtaakohan tuo kestää kohta 200tkm mittarissa ja ihan kivasti pelaa vielä...

            Comment


            • #7
              Kyllä siinä pitäisi olla nelivaihteinen automaatti , ei A8:a ole tehty kolmevaihteisena . Laatikko on todennäköisesti 01N tai VW097 , ne ovat lähes samoja. Pakkovaihteet pienemmille alkavat 3...1 . Korjaus: vaihdelaatikko A8:ssa voi olla ZF4HP18FLE
              Huomattavaa, että näissä automaateissa on perän öljy erikseen , sitä ei usein vaihdeta , mutta senkin voi käydä läpi.
              Viimeksi muokannut vepek; 4.3.2014, 09:42. Perustelu: Tarkennus

              Comment


              • #8
                Siis nelivaihteinen automaatti? Kepin juuressa tosiaan on vaan 1.2 ja 3 vaihteet, tietysti parkki, pakki ja neutraali. Tämä on allekirjoittaneen ensimmäinen tomaattilootikolla varustettu auto niin jotenkin hämärän peittooon jäänyt noitten pakkovaihteitten käyttötarkoitus...

                Comment


                  #9
                  Sulla on se D-asento myös siinä vaihdekepissä. Siinä asennossa sopivalla vaihdilla käyttää nelos-vaihdetta.

                  Comment


                  • #10
                    mistä olis muuten hyvä lähteä ostamaan tuota vaihteiston suodatinta?

                    Comment


                    • #11
                      Eiköhän se loota ole kuitenkin ZF 4HP18, konserni ei (onneksi) laittanut niitä itse Rellun kanssa kimpassa keksimiään laatikoita näihin isompiin koneisiin. Luultavasti löytyy ihan normi autovaraosaliikkeestä ellei halua kannattaa marmoria tai seikkailla nettikaupoissa.

                      Comment


                      • #12
                        Jaahas, olisko jotain paikkaa esim. laatikon kyljessä tms. mistä tuon vaihteiston mallin voisi varmistaa?

                        Comment


                        • #13
                          Tämä on oikeeta öljyä tuon ikäseen lootaan. Viime viikolla vaihdettiin isän Passattiin (-04) juuri nuo. Samalla otettiin pohja auki ja suodatin pantiin vaihtoon. Suodatin ja pohjan tiiviste tuli marmorilta. Ei viitti edes sanoa mitä makso :) Kehu että huomattavasti paremmin toimii laatikko. N. 6.5 litraa meni, miinus tietysti pienet ylivuodot. 5HP-19 oli Passatin loota, huoltokirjan koodi FAU.
                          Viimeksi muokannut horch; 4.3.2014, 21:33.

                          Comment


                            #14
                            Suodatin, tiiviste ja öljyt pitäs kyllä löytyä tarvikeliikkeistäkin. Hinta on varmasti edullisempi.

                            Comment


                            • #15
                              Suodatin oli ihan tarkotuksella alkuperänen mutta isä oli sitte näemmä ottanu tiivisteenki marmorilta vaikka varottelin sen hintaa :)

                              Comment


                              • #16
                                ZF 4HP (ja jotain) kyltti löytyi vaihdelaatikon alapuolella olevasta tyyppikilvestä....

                                Comment


                                • #17
                                  Paat vain tuota Febin öljyä niin ei tarvi murehtia :)

                                  Comment

                                  Working...
                                  X