Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi B8 Multitronic

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi B8 Multitronic

    Iltaa.
    Kysymys on yksinkertainen,tyhmäkin ehkä jonkun mielestä.

    Ostin juuri ensimmäisen Audini,-08 A4 jossa on multitronic-vaihteisto.
    Kysymys kuuluu voiko vaihteiston D-asennosta vaihtaa S:lle ajaessa ?

    Kysymykseen ei löydy suoraa vastaus mistään,olen 2 tuntia etsinyt....

    Entisessä autossani joka oli BMW,vaihde meni D:ltä S:lle suoraan vetämällä,ilman että kepin nappia täytyi painaa.
    Tässä multitronicissa taas vaihde ei tunnu siirtyvän ainakaan suoraan vetämällä,siksi en sitä vauhdissa ole tohtinut siirtääkkään.
    Mitä tekee sport-asennolla jos sitä ei pysty ajaessa laittamaan päälle :D

    Kiitos paljon jos viitsitte vastata!

    #2
    Voi ihan huoletta laittaa kepin D:ltä S:lle. Ellei mene suosiolla, paina kepin nappia.

    Comment


    • #3
      "Ellei mene suosiolla, paina kepin nappia."

      Voisi olettaa että sen joko kuuluu mennä napin kanssa tai ilman, ei kummalla nyt sattuu huvittamaan.

      Ei viitsi mututuntumalla lähteä vaihtelemaan,sen takia sen vaihtamisen olen väliin jättänytkin.
      Mekaanisia muutoksia ei kyllä vaihteistossa käsittääkseni tuossa vaihdossa tapahdu.....

      Comment


        #4
        Mekaanisia muutoksia ei tapahdu, ohjelma vain vaihtuu. Siitä on kauan kun olen sellaisella multitronicilla ajanut jossa on S-asento ja en muista pitikö nappia painaa vai ei. Mutta kuten Tero sanoi, jos se ei ilman napin painamista S:lle siirry, niin kokeile sitten nappi pohjassa.

        Comment


        • #5
          Omassa multitronicissa, joka hieman vanhempi seitsemänvaihteinen, olen kiskonut D:ltä S:lle ajon aikana monta kertaa, kun on tuntunut vaihtojen olevan hitaita. Eikä siinä mitään ässälle se menee eikä kitise mitään, onhan siinä se"manuaali" puolikin ja tarkoitettu nuijittavaksi suoraan ajossa D:ltä. Eli älä huoli, et saa sitä hajalle noin.

          Comment


          • #6
            Moi

            Tulikin juuri mieleen sama asia,ohjekirjassa kun ei mainita asiasta.Ohitustilanteissa voisi kai olla vähän apua.

            Comment


            • #7
              Toimii ohituksissakin, itse käytin moottoririkkoisena S:ää aina ohituksissa, kun alavääntö oli hukassa. Tosin saman ajaa myös "manuaalilla" pykältäminen. Kolmosella lähtee omani aika iloisesti. Kannattaa kokeilla.

              Comment


                #8
                niin... Multin kanssa mitää muistaa yksi asia, tunne lähtemisestä äänen myötä on eri asia kuin kellon mittaama aika ;)

                B7 1.8T multi on jokaisessa GPS mittauksessa ollut nopeampi perusasennossaan jokaisessa kiihdytyksessä, kuin S tilassa jossa "pykältää" tuntuvasti, vaikka S tilassa nopeammalta tuntuukin. Toki viallisen koneen kanssa multi on hukassa, koska ajaa edelleen ohjelmoinnin mukaisilla kierroksilla D tilassa.

                Comment


                • #9
                  Nimenomaan, viallisella olen kokenut tuonkin hauskuuden. Ja mitä tulee 177 hevosvoimaan, niin eihän se mihinkään liiku, ääni tosin kuuluu. Ja aika hyvin ;)

                  Comment

                  Working...
                  X