Kardaanin tukilaakerissa on pitkittäinen säätömahdollisuus auton pohjassa, miten tuo oikeaoppisesti kuuluu asentaa?
Kuuluuko laakerin painaa kardaania kohti vaihdelaatikkoa, niin että kardaania pituussuunnassa vetämällä tuntuu huomattavaa vastusta? Vaiko aivan toiseen ääripäähän? tai jotain muuta.
Omassa ongelmana on ollut vaihdekeppiin tuntuva metallinen/terävä kolina ja syy vaikuttaisi olevan, että vedon suunnan vaihtuessa kardaanin etummainen nivel päästää kardaania kohti perää ja sitten kun se tulee sieltä takaisin, se paukuttaa nivelen pohjatessa.
Kiristin laakerin nyt niin, että se painaa kokoajan kohti laatikkoa ja kolinat vähenivät selvästi. Mutta oliko suunta oikea, jos oli niin miten kovaa tuo saa painaa? Vai olisiko oikea asento vetää laakeria toiseen suuntaan niin, ettei kardaani pääse enää ollenkaan pohjaamaan?
Kuuluuko laakerin painaa kardaania kohti vaihdelaatikkoa, niin että kardaania pituussuunnassa vetämällä tuntuu huomattavaa vastusta? Vaiko aivan toiseen ääripäähän? tai jotain muuta.
Omassa ongelmana on ollut vaihdekeppiin tuntuva metallinen/terävä kolina ja syy vaikuttaisi olevan, että vedon suunnan vaihtuessa kardaanin etummainen nivel päästää kardaania kohti perää ja sitten kun se tulee sieltä takaisin, se paukuttaa nivelen pohjatessa.
Kiristin laakerin nyt niin, että se painaa kokoajan kohti laatikkoa ja kolinat vähenivät selvästi. Mutta oliko suunta oikea, jos oli niin miten kovaa tuo saa painaa? Vai olisiko oikea asento vetää laakeria toiseen suuntaan niin, ettei kardaani pääse enää ollenkaan pohjaamaan?
Comment