Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4B kaasun hirttäminen + sammuminen ajossa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 4B kaasun hirttäminen + sammuminen ajossa

    Ongelmana on vuoden -98 A6 4B:n vanhuuden vaivat, jotka alkoivat tuossa kuukausi pari takaperin, kun mittariin lävähti 200tkm täyteen.

    Jouluna neljä äffän totaalilaukeamisen jälkeen nappasin pihasta hyvin palvelleen A6 4B 2.4 V6 bensa tiptronicin ja pääsin sen kanssa eteenpäin sellaiset 500 metriä, kun tämä päättikin sammua alamäessä. Noh siinä sitten annoin tien laidassa huilata minuutin pari ja starttasin uudelleen. Lähti käyntiin ja liikkui eteenpäin, ei mitään ongelmaa. Akku on juuri vaihdettu, joten se tuskin ongelma on.

    Toisen kerran maaginen käteni (tai oikeastaan jalka tässä tapauksessa) sai tämän käyttäytymään oudosti, kun yritin risteyksessä polkea jarrua. Kyllähän se jarrutti, mutta menohalut tuntuivat olevan kohdillaan eli suomeksi kaasu tuntui hirttäneen hetkeksi. Sama toistunut parkkeerattaessa jo muutamankin kerran. Kaasuläppä?

    Auto on kostealla ilmalla todella surkea starttaamaan. Tulpat ym. hilppeet vaihdettu, puolaa ei. Auton sammuessa ajossa oli myös kostea +4 astetta ja vettä työnsi, joten olisiko tässä jotain perää käyttäytymiseen. Ja ovatko nuo kaksi ominaisuutta samaa vikaa vaiko erilliset viat?
    Viimeksi muokannut Munkkiniemen Kreivi; 23.2.2014, 16:54. Perustelu: Tekstinsyötön korjaamista

    #2
    Aloitetaan siitä mistä aina: vikakoodit?

    Comment


    • #3
      Ongelma oikeastaan on siinäkin, että en ehdi kiireiltäni koodeja lukea, koska em. rassi on 300 km päässä kotoani, joten haeskelenkin näin aluksi kokemuksia vastaavista tilanteista ja yleisimmistä vian aiheuttajista. Koodit kyllä luetutan jahka töiltäni kerkeän takaisin Etelä-Karjalaan.

      Comment


        #4
        ..vai jääkö vain kuskin matto polkimen ja konsolin väliin... on käynyt "jollekin" joskus niinkin.

        Comment


        • #5
          Ei jää. Kyllä se ihan hirttää. Ihankun kaasuvaijerissa olisi jonkilainen jumitus.

          Comment


            #6
            Eikö tuon ikäisessä vielä ole sähkökaasua?

            Comment


              #7
              Jos se on kaasuvaijerillinen kapine ja seisonut pitkään niin esim kaasuläpän vivusto tai akseli voi kaivata öljyämistä (tai se vaijeri) tai kaasupolkimen nivelet ja akselit.

              Comment


              • #8
                Nyt kun tuli puheeksi, niin en enää olekaan varma onko tuo vaijerilla. Käsittääkseni kyllä on, mutta pitää tarkistaa jostakin. Kyseessä kuitenkin ensimmäisiä 4B mallisia aakuutosia, joten osaa olla, että se on vaijerivekotin.

                Comment


                  #9
                  On se vaijerilla.
                  Voin lukaista koodit staipale-lpr välillä kotonani, jos tulet käymään -> yv.

                  Comment

                  Working...
                  X