Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

öljynsyönti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Vaihdoin syksyllä öljyt Mobilin 5w-50:stä Valvolinen 5w40 maxlifeen. Parin tuhannen kilometrin ajon jälkeen jyrkässä ylämäessä hirvenjälkiä katsellessa kuului piippaukset ja punainen merkkivalo palamaan. Auto seis ja tutkimaan tilannetta. Selvisi, että öljyt mittatikun alamerkissä. Ei muuta kuin öljyä lisää ja ongelma ei toistunut. Neljällä litralla siis meni öljynvaihto (-96 adr, 270 000km) ja 15 tkm ajoa. Arvelin silloin syyksi, että öljymerkin vaihdosta johtui tuo öljyn katoaminen alku kilometreillä.

    Nyt tuli taas öljyt vaihdettua ja edelleen valvolineen. Tuhat kilometriä ajoa ja syksyn kokemuksen perusteella vilkaisu öljytikkuun. Ja eikun taas öljyä lisää. Nyt pitää seurata, loppuuko öljyn syönti kuten syksyllä. Onkohan tälle alkukilometrien öljynsyönnille mitään tieteellistä selitystä? Auto toimii muuten normaalisti.

    Comment


    • #92
      Ei mitenkään sinun kommenttisi vaan aikaisemmin. Anteeksi.

      Comment


        #93
        Ilmeisesti oletettavaa, että venttiilivarsien kumit syöksee lävitseen öljyä, kun tyhjäkäynnillä huomaa hentoa sinista savua? Selittäisi omien öljyjen karkaamiset.

        Pakoputkiston helinöitä tutkiessa tuli tämä todistettua, kierroksilla ei taas savuta, ainakaan näkyvästi.

        Comment


        • #94
          Mistäs d2 AKG koneesta alkaisi tutkia öljynkulutusta?

          Shellin Helix Ultra 5W40 sisässä ja kulutus ollut suurta. Noin 10tkm ajettu ja laskuissa on sekaisin. 6-8 litraa olisiko hyvä arvio mitä sinne on kipannut?

          Ei savuttele erikoisemmin, alle ei valuta (ollut ilman pohjamuovia tovin aikaa), vähän jotkut tiivisteet mehii mutta ei ne selitä kuin hyvin marginaalisen kulutuksen. Joskus talvella pidemmän pätkän ajettuaan ja sitten startattua rykinyt lumeen mustaa putkesta (siis pisaroita) mutta sekin oli vain yksittäistapaus. Muuten meni talvi ilman moisia ilmiöitä.

          Laakkosella piipahdin muissa asioissa ja tuli puhetta tuosta asiasta. Imusarjan alta suositteli asentaja vilkaisemaan huohotinsiivilän joka voi tukkeutua ja sitten niitä huohotinputkia. Tiedä sitten miten todennäköisiä ne on. Suosittelivat myös siirtymistä Castrolin öljykantaan. Käyttäneet Shellin öljyjä pitkään ja sitä oli moneen koneeseen saanut lisäillä monia muita öljyjä reilummin.

          Comment

          Working...
          X