Laitahan Herby tarkennusta, miten se Mobil konevian aiheutti. Mobililla muuten tutkivat mielellään tuollaiset väitteet ja syyt ovat yleensä jossain muualla kuin itse öljyssä. Niin ja Mobililla itsekin ajelen, eli senkin takia kiinnostaa kovasti tuollaiset väittämät. Täällä öljyt (Mobil 1) pysyvät ylärajassa koko vaihtovälin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
öljynsyönti
Collapse
X
-
Mulla A6 2.4 V6 -01 (55 000km ajettu) syö 1l / 2000km longlifeä. Merkkihuollossa sanoivat (silloin oli n. 47 000km ajettuna), että epänormaalin paljon menee ja jopa puhelivat, että on vähän niinku tyyppivika. Samaan hengenvetoon kuitenkin totesivat, että tehtaalla vielä 1l/1000km on marginaalin sisällä. Ehdottivat sitten tarkkuusmittausta (mun piikkiin), jonka jälkeen tiedot lähetetään Saksaan ja siellä päätetään, että onko moottorissa vikaa ja aihetta kenties takuukorjauksiin.
Onko kukaan tähän mittaustouhuun lähtenyt ja onko mahdollista, että tehtaalla toteaisivat, että jotain vikaa on. Mittaus kai tarkoittaa, että vaihdetaan merkkihuollossa öljyt ja sitten ajellaan jonkin aikaa ja sitten vaihdetaan taas öljyt ja katsotaan paljonko meni. Tietysti, kun öljyt täytyy kuitenkin vaihtaa, niin ei siinä tulis kun toi toinen kerta ylimääräistä.
Aikasempaan Audiin, A4 Av 1.8t Q -00, ei tarttenu lisätä koskaan öljyä.
Comment
-
Vähän erilaista touhua on meidän merkeissä kun muilla. Tutun Saab vei öljyä suurinpiirtein saman verran. Maahantuoja vaihtoi koneen omaan piikkiinsä ja antoi vielä uudelle koneelle pitkän takuun.
Naisen logiikalla ajatellen: Sehän on hyvä, että öljyä kuluu 1 L 1000 km:llä, kun on ne pitkäikäiset öljyt. Lisätään vain tarvittaessa vähän eikä koskaan tarvitse vaihtaa.Tulee säästöä:)
Ps Onko mahdollista, että öljynkulutus vähenisi jos palaisi "vanhaan", eli laittaisi tavalliset (esim0- 5 w 40 synteettiset) ja vaihtaisi ne esim 15000 km välein?
Comment
-
tuota... on sitä haihtumista täälläkin pikkasen havainnut välillä - vaikka se tikulla mittaaminen voi antaa aika ristiriitaista tietoa eli tuntuu, että auton alla olevan pinnan vaakatasoisuudesta riippuu tulos yllättävän paljon.
aluksi oli autossa Valvoline SynPower 5W40 ja nyt Mobilin 5W50 - ei ole kovin isoa eroa huomannut
mut kai kesän puolella olis venttiilikumien ja nostureiden vaihto edessä joka tapauksessa - katotaan sit sen jälkeen, miten käy
Comment
-
Taitaa olla niin, että jokaisen on etsittävä omalle koneelle sopiva öljy. Tämä koskee tietenkin " vanhempia" koneita.
Comment
-
audiA6
Mulla Audi kyllä sairastaa: 1l/1000km. Kone ei vuoda mistään, joten jossakin öljy palaa. Pitä elokuussa viedä ajalle katsottavaksi. Öljynä pidän Valvolinen 10-40:stä.
Comment
-
audiA6
Ei juuri pöllyttele. Lähinnä tiukemmissa kiihdytyksissä tulee vaaleaa savua. Lisäksi savuttaa muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen...
Comment
-
audiA6
-
Voi harmi!
Minunkin koneeni alkoi "syödä" öljyä. Piti lisätä 6000:n (öljynvaihto km) jälkeen melkein litra. Nyt on öljyt tikun puolivälissä ( 7500 övkm) . Ostin varmuudeksi vielä 1 litran ( 11 ?=sylettää, Cast.. Macnatekkiä)
Seuraavassa vaihdossa, johon on noin 3000 km, vaihdan Valvolinen Maxlifet. Kokeillaan sitä, koska mittariin tulee 200000 km
Comment
-
Omaan diiseliin lisäsin 8000km päästä öljynvaihdosta 4dl, eli tuohan antaisi öljynkulutukseksi 0,5dl / 1000km. Turbolle menevä öljyputki vähän huohottaa öljyä, samoin öljypohjan tiiviste. Kumpikaan ei tosin ainakaan omasta mielestäni ole vaihtokunnossa, mitä nyt pikkasen likaa paikkoja.
Comment
-
indy
Mulla menee aika tasantarkkaan 1L / 2000 km. Mitään vuotoja en ole havainnut, mutta aina tarkalleen tuon kahden tonnin jälkeen öljyhälytys piippaa, jonka jälkeen lisään litran. Mitään ylimääräistä savuakaan ei ole näkynyt. Kyllä takakontissa aina pari putelia saa olla varalla "pahimpaan janoon".
Autona A4 Avant 1.8t ´03.
Comment
-
Fleishter
No avaanpa sanaisen arkkuni tän öljynkulutuksen tiimoilta. Kyselin aikoinaan 10V 200 tq:lla ajaessani malisen mikolta outokummusta huolestuneena silloisen koneen öljynkulutusta joka oli 1.5l / vaihtoväli ( eli 8000km). Katteli minua vähän alaviistoon ja totesi että jos kone ei syö öljyä niin silloin ei voitelu pelaa oikein...ja hymyili...
Tiedä sitten miten on moottoritekniikka kehittynyt, mutta ainakin öljyt on ja pirusti. Mobilin edustaja aina meillä töissä käydessään muistaa markkinoida noita long life öljyjä (ehkä hinnan takia). Tuumailee vaan että kyllä sitä vag konsernin öljyä menee ja pirusti koska nää 20V neloset ja uudemmat 30V kutoset sitä luonnostaan syö.... Se että miten paljon on vielä normaalia, siihen en osaa vastata mutta pari skoda asiakasta on käynyt hakemassa litran jo 1000km ajon jälkeen vaihdosta + sit toisen varalle kun meni koko purkki mottiin.... että näin
Comment
-
Nii-ih, kyllä se vaan täytyy todeta (mutu) noista longlifeistä taas jotain.
Golfilla ajettu kohta 198tkm. Sehän on koko lailla käsittääkseni nokkarakenteeltaan (ja muutenkin) tuo AHF samanlainen kuin Passatin AFN.
Golfilla on Saksassa joitakin vaihtovälejä ajettu longlifellä ja nostajat naputtaa kylmäkäynnistyksessä kyllä, kun taas Passatissa ei yhtään ja siinä ei ole käytetty longlifeä. Passatilla ajettu 340tkm.
Kumpikaan ei syö yhtään öljyä, enkä nyt tietenkään voi varmaksi väittää että Golfin kylmänaputus longlifestä johtuu.
Vitossa muuten vaihtoväli 20tkm ja öljy Mobilin Delvac 1, sekään ei syö eikä naputa.
Öljytilavuuskin päälle kahdeksan litraa!
Comment
-
kirjoitampa vanhaan aiheeseen..
Auto A6 2.0 -95
Ja öljynkulutus on noin 6-8dl/1000km. Onhan tuo melko kova, kun aina semmoisen 500km jälkeen saa tarkistella öljyjä kun ovat minimimerkin alapuolelle karanneet. Mitään vuotoja ei ole havaittavissa mistään päin, mutta pakokaasu on melko sinertävää että varmaankin palaa sitten.. Mistä tuota vikaa kannattaa lähteä metsästämään? Kannentiiviste, ohjarinkumet, männänrenkaat??
Huomasin myös tuossa taannoin, että kun öljy karkasi vähän minimimerkin alapuolelle, alkoi yksi venttiili nakuttaa melko hurjasti ja loppui hetken sen jälkeen kun öljyä taas lisäsin. Ja siis vain yksi, ainakin äänen perusteella..
Comment
-
Mulla oli turbo väljä ja se söi öljyä. turbon vaihdon jälkeen loppui öljynkulutuskin. Vaihto tuli ajankohtaiseksi oikein tosissaan, kun se hukkasi 300km matkalla pari litraa ja piti tulla loppumatka hinurilla kotiin... Ihme, että meni päätöistä läpi katsastuksessa sen jälkeen, kun olisi kuvitellut katalysaattorin olevan melkoisen tukossa...
Comment
-
Pari audia on ollu ennen ja molemmat söi öljyä enemmän tai vähemmän. Vanha Typ44 söi Mobilin F1:stä suurinpiirtein sen litran tuhannella km, joka välissä sitä sai olla lisäämässä. Vaihdoin Valvolinen MaxLifeen ja kulutus tippui merkittävästi, vähintään puoleentui. Muutenkin alkoi aina luvattoman nopeasti nostajat säksättämään tolla Mobilin litkulla.
Audien jälkeen oli hieman huuli pyöreänä kun Bemmillä sai päästää sen 25tkm(LL vaihtoväli on 30tkm mut oon vaihtanu aina vähä ennemmin) ilman pienintäkään merkkiä öljynkulutuksesta. Öljynä käyttäny Castrolin Edge 0W-40.
Nyt Urssiin vaihdoin Castrolin TSW Motorsportit 10W-60 ja parisen tonnia ajettu eikä vielä ole merkkiä kulutuksesta, mitä ehkä voi pitää pienimuotoisena ihmeenä. :P
Comment
-
Ei välttämättä liity topickiin kovasti mutta tuohon valvolinen öljyyn
Ysikymppi ei kuluttanut öljyä oikeastaan ollenkaan, tai noh alamerkkiin meni 5tkm aikana, mutta sen laskin vuotavan öljypohjantiivisteen piikkiin.
Nyt on öljypohjantiivistekin vaihdettu ja vaihdoin mobilin 5W-50 litkut koneeseen. Mitään ei vuotanut ulos, eikä öljymäärä tikun perusteella laskenut, mutta se nakutus! aivan järjetöntä. Jostain olin kuullut että tuo valvolinen öljy olis parempaa tuon nakutuksen kannalta, joten öljyt vaihtui valvolinen 5W-40 MaxLifeen ja nyt käy hienosti eikä nakutusta ole juurikaan havaittavissa.
Eli siis, mielestäni mobilin öljyt on yliarvostettua kamaa. En aio käyttää enää muuta kuin tuota valvolineä ysikympissä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viestiPari audia on ollu ennen ja molemmat söi öljyä enemmän tai vähemmän. Vanha Typ44 söi Mobilin F1:stä suurinpiirtein sen litran tuhannella km, joka välissä sitä sai olla lisäämässä. Vaihdoin Valvolinen MaxLifeen ja kulutus tippui merkittävästi, vähintään puoleentui. Muutenkin alkoi aina luvattoman nopeasti nostajat säksättämään tolla Mobilin litkulla.
Audien jälkeen oli hieman huuli pyöreänä kun Bemmillä sai päästää sen 25tkm(LL vaihtoväli on 30tkm mut oon vaihtanu aina vähä ennemmin) ilman pienintäkään merkkiä öljynkulutuksesta. Öljynä käyttäny Castrolin Edge 0W-40.
Nyt Urssiin vaihdoin Castrolin TSW Motorsportit 10W-60 ja parisen tonnia ajettu eikä vielä ole merkkiä kulutuksesta, mitä ehkä voi pitää pienimuotoisena ihmeenä. :P
Comment
-
Itse vaihdoin viikko sitten Urssiin testimielessä Castrol Magnatec 5W-40 öljyt. Aikaisemmat merkit (mobil, shell, valvoline) ovat kaikki vieneet aika tarkalleen litran öljyä per 5tkm.
Castrolin kulutusta on hieman hankala seurata toistaiseksi kun tuntuu öljytulppa vuotavan koko ajan. Olisi kait pitäny jättää vanha kupari tiiviste paikoilleen, nykyinen kun on alumiinia...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viestiTuohon 2.0:aan liittyen, että tuleeko sinistä kiihdyttäessä vai moottorijarrulla?
Jälkimmäinen viittaisi venttiilin ohjureihin tai kumeihin. Ensimmäinen männänrenkaat tai laakerit. Miksei kannentiiviste, jos pääsee vuotamaan pyttyyn öljyt. Huohottaako kovasti?
Öljyistä kun porukka avautuu, niin käytössä on ollut yleensä Teboilin Diamondit mutta nyt kun se jonkunverran syö, niin olen laittanut halvempia täyssynteettisiä, elikkäs siellä on melkoinen sekoitus eri merkkisiä öljyjä juuri nyt. Kaikki tosin 5W40.
EDIT: Ei ole turboa.
Comment
-
Kyllä tuo sitten kuluneisuudelta kuulostaa, jos kiihdyttäessä tulee sinistä.
Tai voi kannentiivistekkin vuotaa tietysti öljykanavasta pyttyyn tuossa oletettavasti.
Jos mulla olisi auto ottaisin luultavasti kannen auki ja jos ei löydy siitä ihmeellistä niin koko kone irti.
Comment
Comment