niin oma audi syö suhteellisen paljon öljyä, mulla on sisässä mobilin 10w 40:stä.Mitä suosittelisitte öljyksi joka pysyisi vähän paremmin sisässä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
öljynsyönti
Collapse
X
-
Niin no, mikä on suhteellisen paljon. Itsellä ainakin ajotyylistä riippuen oljyä menee joko enemmän tai vähemmän, yleensä enemmän. Jos koko 10 000 ajan tikkuun katsomatta niin ei varmaan paljon tikku kastu. silloin tällöin joutuu tilkan lisäämään eipä tuo ainakaan savuta. Viisaammat kertokoon onko se normaalia vai epänormaalia.
-
Öljysuosituksia en osaa antaa kun itselläkin ollut Audi vasta vajaa 2kk. Mutta viisaammat ovat tällä foorumilla sanoneet, että jos syö öljyä niin jostain se vuotaa pihalle. En tiedä sitten... riippuu varmaan vähän siitäkin, että miten paljon sitä öljyä menee (ja missä toisaalta menee se raja...).
Itselläkin on nyt 6500km öljynvaihdosta ja olen ehkä jotain 3dl sinne lisännyt, eli melkein laittaisin tuon normaalin kulutuksen piikkiin joka ei johdu vuodosta vaikka venakopat tuntuukin hiukan hikoilevan.
Mulla on nyt öljynä Castrolin Magnatec (5W-40), jotka aion heittää sisälle seuraavassakin vaihdossa. Sen jälkeen voisi kokeilla muuta (Shell?) ja katsoa vaikuttaako mitenkään öljynkulutukseen...
Comment
-
Ainakaan tossa 2.8 V6:ssa ei käsittääkseni kannata kauheesti murehtia vaikka moottori öljyy vähän söiski. Ja ohjekirjakin sanoo tohon että on normaalia että moottori kuluttaa öljyä kunhan kulutus on alle 1 l/100 km. Toi ohjekirjan antama sallittu kulutus on kyllä ihan älyttömän suuri, voiks se pitää paikkansa? Nöin siis 2.8 koneessa tosta 2.4:sta en tiiä.
Comment
-
Ja ohjekirjakin sanoo tohon että on normaalia että moottori kuluttaa öljyä kunhan kulutus on alle 1 l/100 km.
Kokeile hakua, niin löytyy kaikkea mielenkiintoista tuosta öljynkulutuksesta...
Comment
-
Tuosta Mobilin öljyistä vain sen verran, että se on todistetusti aika paska kamaa :S
Kaverilla on 200sx ja leikkas kone kiinni juuri Mobilin takia -> nykyjään käyttää Castrolin öljyjä ja kone kestää ja öljy voitelee :)
Mutta itse ainakin uskon, että mobili on aika hanurista...
Ps. Edellinen autoni söi öljyä jonkin verran(Mobil), vaihdon merkkiä(Shell) ja öljyn syönti laski huomattavasti ja loppui melkein kokonaan. Vaihtoväli oli hieman yli 8000km...
Comment
-
Kyllä yllätti "longlifet", meni tuo pari litraa parilla tonnilla... Aiemmin ilmeisesti ollut hieman "jäykemmät" öljyt kun pääsin 10tkm öljyn ollessa koko ajan yläviivassa.
Joulureisulla alkoi herjailemaan että öljy olisi alarajalla, en ollut uskoa silmiäni, kun ajoa oli vasta tuo 2500km öljynvaihdon jälkeen!
Comment
-
Tubokoneissa ehdottomasti täyssynteettiset ja oljyt pysyy sisällä ja voitelee.Minun Ww-ventossa ei pysy puolisynteettiset ollekaan 400km alarajassa .Mutta esim.0-40 Champion (Prisma myy 25eur )pysyy kuin Tikka puussa 15000km.Ei tarvi huolehtia onko siellä konneessa öljyä!!Nimittäin ilmeisesti puolisynteettisissä on liotteita jotka haihtuvat turbon läämöstä taivaan tuuliin vieden lompakosta euroja,kun pitää lisätä öljyä.Samaten Shell Helix ei pysy WW-ventossa kuin 4-5000km.Mobil 1 5-50 pysyy hyvin,Castrol 5-40pitänee testata?
Comment
-
Voih kauheaa luettavaa nämä teidän autojenne öljyn kulutukset, kerrankin voin olla iloinen autostani, 3,5 litraa öljyä riittää 15000km:lle eli ei lisäyksiä. toki tuossa vaiheessa on jo aika lähellä alamerkkiä mutta kulutus on kuitenki reilusti alle 1l/10000km!!
Kun ostin auton niin vaihdoin heti Castrollin magnatec 5w40 öljyt ja en ole nähnyt tarvetta edes muita kokeilla...
Onneksi mopon moottorista löytyy edes jotain positiivista :D
Comment
-
-97 mallisessa GT Primerassa nokkaketjun hydraulikiristin piti hiemankin kylmemmällä käynnistettäessä omituisen rääkäisun. Seurailin ääntä, ja se ilmeni aina 5-6tkm öljynvaihdon jälkeen (vaihtoväli 15tkm). Ja aina laitettiin Mobil 1 0W-40 sisälle.
Sitten kuulin huoltomieheltä, että Shell Helix Ultra 0W-40 toimii parhaiten siinä koneessa. Öljymerkin vaihdon jälkeen ajelin autolla vielä 60tkm, ja rääkäisyt loppui siihen.
Miksi? Joko se oli puhdasta sattumaa, ts. jokin p*ska lähti kulkeutumaan kanavista sattumoisin, tai sitten se rääkäisy itseasiassa merkitsee tervettä kiristimen toimintaa. Oli miten oli, sen jälkeen loppu Mobil:in käyttö.
Comment
-
Sitten kuulin huoltomieheltä, että Shell Helix Ultra 0W-40 toimii parhaiten siinä koneessa.
Sitten tulikin lopulta sellainen "tapa", ettei enää edes muistanut katsoa tikkua. Nyt pitää taas muistaa vähän seurailla... :(
Comment
-
Mulla taas profiilin kulkine syö pahimmillaan kovemmassa ajossa 1l/1000km öljyä. Yleensä kyllä pyörii 1l/4000km lukemissa. Hauskaa tässä on se et kansiremontti on tehty ja mistään ei vuotoakaan löydy. Kone on kuiva eikä jätä läikkiä alle eikä kyllä juurikaan edes savuta. Katti taitaa olla kyl entinen.
Comment
-
ittellä oli kaks nissania ennen audia, kumpaakaan ei tarvinnut ikinä öljyä lisätä niin nyt on ihan kauhuissaan kun menee n. 0.5L/3000km öljyä.. alussa tajusin tikkua katsoa vasta kun öljynpainetta valitti ajotietokone.. ei näin :)
muka mikä öljy se sitten oikeasti olis paras mun autoon? mobilia taitaa ny olla sisällä..
Comment
-
"Tuolla lauseella valmistaja pesee vain kätensä, ettei tartte kaikkia "pikkuvuotoja" olla tukkimassa takuuseen."
Näin se on. Auto saa hieman kuluttaa öljyä. Mutta liika on liikaa. 1 L 1000 km on todella liikaa.
Tavallinen ( normaali= mikä on sitten normaali on) kulutus pitäisi olla koneen mallista /kunnosta/ajotavasta riippuen n 0.5 - 1.0 litraa öljynvaihtoväli.
Oma mielipiteeni ja Ca.. suoittelen:)
Comment
Comment