Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Auto jatkuvasti limp modessa, moottorinohjainlaite sökö?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Auto jatkuvasti limp modessa, moottorinohjainlaite sökö?

    Eli apua kaivataan. puolenvuoden ajan auto oli välillä vikatilassa(välillä turbo toimi, välillä ei. nyt useamman kuukauden ollut kokokaan mykkänä. Vikakoodien nollauksen jälkeen ajosta n. 5 sek toimii turbo ja taas limpmode). turbo siis toimii ja siivet pelittää.

    Moottorin johtosarja tarkistettu, ei vauroita.

    Samaan syssyyn joku viisaampi voisi kertoa, viittaako joku koodeista siihen, että kattoluukku ja molemmat penkinlämmittimet ei toimi. Salmana sammuivat, moottori pitäisi olla ehjä. Onko joku ohjausyksikkö vaurioitunut?, normi sulakkeet katottu läpi.

    kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille.

    vikakoodit:
    Wednesday,29,January,2014,17:34:42:26410
    VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
    VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
    Data version: 20130910


    VIN: WAUZZZ8P94A032879 License Plate: KJG
    Mileage: 298390km-185410mi Repair Order:



    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Chassis Type: 8P (1K0)
    Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 42 44 46 52 55 7D

    VIN: WAUZZZ8P94A032879 Mileage: 298390km/185410miles

    00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
    01-Engine -- Status: Malfunction 0010
    03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
    08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
    09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
    15-Airbags -- Status: OK 0000
    16-Steering wheel -- Status: OK 0000
    17-Instruments -- Status: Malfunction 0010
    19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
    25-Immobilizer -- Status: OK 0000
    42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
    44-Steering Assist -- Status: Malfunction 0010
    46-Central Conv. -- Status: OK 0000
    52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010
    55-Xenon Range -- Status: OK 0000
    7D-Aux. Heat -- Status: Malfunction 0010

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
    Part No SW: 03G 906 016 G HW: 028 101 136 4
    Component: R4 2,0L EDC 0000SG 5334
    Revision: 12345678 Serial number: AUX7Z0C5FNO06V
    Coding: 0000072
    Shop #: WSC 66565 257 00032
    VCID: 275D1F66968A3E26F59-8072
    [SIZE=2][COLOR=Red]nämä koodit uusiutuvat välittömästi nollauksen jälkeen[/COLOR][/SIZE]
    2 Faults Found:
    16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42)
    P0113 - 000 - Signal too High
    Freeze Frame:
    RPM: 882 /min
    Torque: 116.0 Nm
    Speed: 6.0 km/h
    Load: 29.8 %
    Voltage: 14.14 V
    Temperature: 30.6°C
    Temperature: 19.8°C
    [COLOR=Red]sensori vaihdettu, ei vaikutusta.
    ahtoputket, cooleri puhdistettu, ei vaikutusta
    [/COLOR]16622 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
    P0238 - 000 - Signal too High
    Freeze Frame:
    RPM: 1974 /min
    Torque: 248.0 Nm
    Speed: 14.0 km/h
    Load: 100.0 %
    Voltage: 14.29 V
    Bin. Bits: 00000000
    Absolute Pres.: 2335.8 mbar
    Absolute Pres.: 2182.8 mbar

    Readiness: 0 0 1 1 1


    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 08: Auto HVAC Labels: 8P0-820-043.lbl
    Part No SW: 8P0 820 043 A HW: 8P0 820 043 A
    Component: KlimavollautomatH11 0120
    Shop #: WSC 00000 000 00000
    VCID: 2A5BE6528598034EEA7-807F

    2 Faults Found:
    00483 - Control Module for Auxiliary Air Heater
    013 - Check DTC Memory
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01101101
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 60
    Mileage: 298379 km
    Time Indication: 0
    Date: 2014.01.29
    Time: 11:02:45

    Freeze Frame:
    ON

    01853 - Heated Seat; Left Front (Z45)
    012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00101100
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 82
    Mileage: 297102 km
    Time Indication: 0
    Date: 2014.01.10
    Time: 15:34:29

    Freeze Frame:
    Temperature: 18.5°C



    -----------------------------------------
    Address 17: Instruments Labels: 8P0-920-xxx-17-MY7.lbl
    Part No SW: 8P0 920 930 C HW: 8P0 920 930 C
    Component: KOMBIINSTR. VDO H25 0070
    Revision: D04 Serial number: 2245CD04012991
    Coding: 0004103
    Shop #: WSC 00011 888 96745
    VCID: 326BFE32AD484B8E527-8067

    1 Fault Found:
    00003 - Control Module
    014 - Defective
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000011
    Fault Priority: 1
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: 122223 km
    Time Indication: 0
    Date: 2007.01.12
    Time: 13:02:15


    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 42: Door Elect, Driver Labels: 8P0-959-801-MIN1.lbl
    Part No: 8P0 959 801 A
    Component: Tuersteuerger. H09 0010
    Coding: 0000048
    Shop #: WSC 06435 000 00000
    VCID: 3979C91E703EB8D693D-806C

    1 Fault Found:
    00932 - Electric Window Motor; Drivers Side (V147)
    005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - Intermittent

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x-44.clb
    Part No: 1K1 909 143 L
    Component: EPS_ZFLS Kl.7 0402
    Shop #: WSC 00000 000 00000
    VCID: 3365FB3652524286591-8066

    1 Fault Found:
    00750 - Warning Lamp
    013 - Check DTC Memory - Intermittent
    Freeze Frame:
    Mileage: 6840 km
    Temperature: 18.0°C
    Voltage: 11.70 V
    Voltage: 11.40 V


    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 8P0-959-802-MIN1.lbl
    Part No: 8P0 959 802 A
    Component: Tuersteuerger. H09 0010
    Coding: 0000048
    Shop #: WSC 06435 000 00000
    VCID: 3A7BD6127538B3CE9A7-806F

    1 Fault Found:
    00933 - Electric Window Motor; Passenger Side (V148)
    005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - Intermittent

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 7D: Aux. Heat Labels: 1K0-963-235.lbl
    Part No SW: 1K0 963 235 A HW: 1K0 963 235 A
    Component: PTC-Element 0303
    Revision: 00400000 Serial number:
    Shop #: WSC 00000 000 00000
    VCID: 2959195E809E0856E3D-807C

    1 Fault Found:
    00361 - Heater Element for Auxiliary Heater (Z35)
    014 - Defective

    End ---------------------------------------------------------------------

  • #2
    Eli onko nyt molemmat anturit vaihdettu?
    Ahtoanturi näyttää että ahdin työntää kokoajan 100% eli ahtaa täysillä kokoajan.
    Lämpötila anturi näyttää että 30asteista ilmaa vetää, jota tuskin äkkisistään saa ja tyhjäkäynnillä ois tehoista 30% tehoista käytössä.

    01853 - Heated Seat; Left Front (Z45)
    012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
    Tuo vois penkin lämppäreihin, kylläkin hetkellinen.
    Kokeilitko poistaa koodeja ja sitten mitä tulee uudelleen? Sen verran paljon nuita koodeja ja suurin osa hetkillisiä niin, jos nuo on suoraan nappastu niin kokeile mitä tulee penkin lämmittimeen ja kattoluukkuun uudelleen.

    Comment


    • #3
      lämpötila-anturia ei ole vaihdettu, koska järjenmukaan se ei ole viallinen, vian pitäisi olla jossain muualla. Liian moni anturi näyttää huuhaata, Käynyt myös yhdellä pajalla vianetsinnässä, eikä selvää syytä löydetty.
      (muistaakseni lämpötilat epärealistiset, paineet mitä sattuu jne.)
      Epäilys kohdistuu sinne moottorin ohjainlaitteen puoleen, mutta täytyy varmistella, ettei tule turhaan 2000€ laitettua hukkaan..
      Jos jollain on tietämystä mahdollisesta korjauksesta tai testauksesta niin olisi hyvä.

      koodit on nollattu moneen kertaan. välittömästi tulee takasin noi moottorin koodit, muut vasta ajossa.

      Vastuksia ei ole mennyt poikki, se on silmäilty. Voisiko olla joku kytkin vai konehuoneen puolelta joku ohjausyksikkö?

      Comment


        #4
        Nuo (G31 ja G42) on molemmat sisäänrakennettu MAP-anturiin. Jos anturi on vaihdettu ja johtosarja mitattu niin oikeastaan kaksi vaihtoehtoa:
        - ahtopaineet oikeasti liian korkeat
        - ohjainlaite viallinen

        Comment


        • #5
          mikä voisi selittää liiallisen ahtopaineistuksen?

          onko tiedossa muuta kuin vw-center, kuka voisi ohjainlaitteen vaihtaa ja ohjelmoida?

          Comment


          • #6
            Kannattaa kysyä nimimerkkiltä; porkkis. Hällä minun mielestä on jotain vehkeitä näiden uudelleen ohjelmointiin/korjaukseen/testaukseen.

            Heitämpä kysymyksen ilmoille kun en ole varma, voiko "liiallisen" ahdon aiheuttaa egrrän tukkeutuminen?
            Ja eikös ahtopaineen näe jostain kentästä?

            Comment


            • #7
              Täytyy kysellä porkkikselta, mutta egrrää en epäile, sillä sen olen puhdistanut myös perusteellisesti. Välijäähy oli kyllä niin tukossa, kun voi vaan olla. Antoi siitäkin aikanaan koodin.

              Comment


              • #8
                katselisin antureiden maadoituksen suuntaan. Näyttää ylisuuria ilmanlämpöjä kun maapiste kelluu / ei ole luotettava, samalla vaikuttaen map-anturin näyttämään. Map-anturillehan näyttäs kanssa liian isoa lukemaa, viitaten maapisteen siirtymiseen.

                Sähkökuvat esille ja katsoo missäpäin ois samaa maapotentiaalia tarjolla ja tekee hypyn testiksi samaan johtimeen. Esim vedenlämpö-anturilta haaroittaa maan tuolle paine-anturille.

                ps. se että sen johtosarjan tarkistaa, ei kerro sähkönjohtavuudesta mitään. Ei ole yks tai kaks poikittaismoottorista dieseliä mikä oireilee erittäin oudosti kun johtosarja on siinä akun luona lenkin kohdilla hangannut ittensä poikki.

                Comment


                • #9
                  Sekkiin, missäs tuossa on ohjainlaitteet, vänkärin maton alla vai vesikaukalossa?
                  Onko mahollista että päässy kosteutta sinne? Jos muutkin samassa lokerossa niin se voisi selittää muutakin vikaa.

                  Comment


                  • #10
                    noi muut viat ei kyllä liity moottorinohjeukseen kyllä muuten kuin, että sattuvat olemaan samassa autossa kiinni.

                    Mittariston vika lienee joko firmiksen CRC-käpy (=voi mennä kuntoon kun käy marmorilla koittaan päivitystä) tai joku on käynyt muuttamassa lukemia mittarissa.

                    Kuskin penkin lämmityselementi vois olla oikeasti risa, kulutusosa. Tosin, kuskin penkin alla on se PWM-yksikkö josta tulee ohjaussähkö myös matkustajan jakkaraan.
                    Voi olla että alijännitetilanteessa ne ei lämpenekkään.

                    Comment


                    • #11
                      Kosteus vänkärin jalkatilassa voi aiheuttaa mitä vaan, ja itse ohjainlaitteiden maatot taitaa olla siellä, niidenkin hapettuminen voi aiheuttaa mitä vaan. Ellei siinä ole ecu vesikaukalossa, sitten tuolla teorialla ei ole minkäänlaista pohjaa.

                      Comment

                      Working...
                      X