Moi,
seuraavat vikakoodit ilmestyneet 2 kertaa 2.7bT:hen kytkimen+vautipyörän ja turbojen vaihdon jälkeen. Myös alipaine letkuja uusittu kun alkuperäiset mureni käsiin (kaikki ns.hämähäkille menevät + turbon).
tässä vag-comin koodit:
16891 - Idle Control System RPM: Higher than Expected. P0507 - 35-00 - -
17831 - Secondary Air Injection System; Bank 1: Insufficient Flow P1423 - 35-00 - -
17819 - Secondary Air Injection System; Bank 2: Insufficient Flow P1411 - 35-00 - -
Ensimmäisen kerran tulivat heti kasaamisen jälkeen ja kuittautuivat normaalisti ennen ensimmäistä käynnistystä, joten en kiinnittänyt sen enempää huomiota. Sen jälkeen ajeltu noin 1000km ilman ilmestymistä kunnes pakkasessa käynnistyksen jälkeen ilmestyi moottorivalo ja samat koodit. Kuittaantuivat normaalisti pois ja ajeltu tuon jälkeen noin 300km ilman huolia.
Seuraavat huomiot; käynnitämisen jälkeen kierrokset tasaantuu 800-860rpm ja kierrosten noston (kaasun painallus) jälkeen käyvät n.600rpm sekä normalisoituu tuohon edellä mainittuun (vag-com). Kun taas normaalissa ajossa näyttäisi valoissa ollessa kierrokset olevan n.1100rpm eivätkä tipu alle 1000rpm.
Ainakin itselle tuo kertoisi jostain vuodosta, mutta missä? Kaikki pitäisi olla momentteissa ja moneen kertaan varmistettu.
Turbot tulee kyllä hienosti mukaan ja voimaa löytyy tarpeeksi (irtoaa 2-vaihteella kuivalla kun antaa happea) --> yritetty kuitenkin muistaa että sisään ajossa ei kannata tinkiä (ei ole helppoa isojen poikien lelulla ja q-keleillä;)
seuraavat vikakoodit ilmestyneet 2 kertaa 2.7bT:hen kytkimen+vautipyörän ja turbojen vaihdon jälkeen. Myös alipaine letkuja uusittu kun alkuperäiset mureni käsiin (kaikki ns.hämähäkille menevät + turbon).
tässä vag-comin koodit:
16891 - Idle Control System RPM: Higher than Expected. P0507 - 35-00 - -
17831 - Secondary Air Injection System; Bank 1: Insufficient Flow P1423 - 35-00 - -
17819 - Secondary Air Injection System; Bank 2: Insufficient Flow P1411 - 35-00 - -
Ensimmäisen kerran tulivat heti kasaamisen jälkeen ja kuittautuivat normaalisti ennen ensimmäistä käynnistystä, joten en kiinnittänyt sen enempää huomiota. Sen jälkeen ajeltu noin 1000km ilman ilmestymistä kunnes pakkasessa käynnistyksen jälkeen ilmestyi moottorivalo ja samat koodit. Kuittaantuivat normaalisti pois ja ajeltu tuon jälkeen noin 300km ilman huolia.
Seuraavat huomiot; käynnitämisen jälkeen kierrokset tasaantuu 800-860rpm ja kierrosten noston (kaasun painallus) jälkeen käyvät n.600rpm sekä normalisoituu tuohon edellä mainittuun (vag-com). Kun taas normaalissa ajossa näyttäisi valoissa ollessa kierrokset olevan n.1100rpm eivätkä tipu alle 1000rpm.
Ainakin itselle tuo kertoisi jostain vuodosta, mutta missä? Kaikki pitäisi olla momentteissa ja moneen kertaan varmistettu.
Turbot tulee kyllä hienosti mukaan ja voimaa löytyy tarpeeksi (irtoaa 2-vaihteella kuivalla kun antaa happea) --> yritetty kuitenkin muistaa että sisään ajossa ei kannata tinkiä (ei ole helppoa isojen poikien lelulla ja q-keleillä;)
Comment