Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vain kierroksilla kuumaa ilmaa hyttiin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 30v ja ei varmaan jaksa....jos letkun ottaa irti ja auton tempasee käyntiin niin neste ei kierrä alle 1000rpm kennon kautta vaikka tunnin antaa käydä tyhjää...eikö esim s4 koneessa oo suunnilleen samankokonen lohko ja nestetilavuus ja vesipumpun siivapyörä kuitenkin pienempi...

    tuo on vaan tuon moottorin tyyppivika...(mun mielipide)

    Comment


      T3 portterissa on kone perässä ja lämppärikenno luonnollisesti kojelaudan sisällä. Kovin vaan tuntuu jaksavan ihan normaali neloskoneen vesipumppu kierrättää vettä siellä 16mm letkuissa Sitä on se about kymmenisen metriä yhteensä...
      Kenno on huomattavasti moottoria ylempänä.

      Comment


      • millälailla tämä liittyy aiheeseen, enkös just sanonu että pumppu on välitetty väärin, sakemannit teki virheen tai jotain ko suunnitteli tuota moottoria...toki tuonkin voi saada helvetinmoisella ilmaamisella kiertämään vähän aikaa, sitä en sano...

        lisätään tähän vielä että koneen lämmöt käyttäytyy muuten ihan normaalisti eli ei missään vaiheessa nouse yli 90c ja paine tulee vasta kun kone lämpenee eli ei ole kansivikaa tms, ei vuoda mistään nestettä tms poikkeavaa...neste ei vaan kierrä noissa tityissä koneissa, toki voi alkaa randomilla vaihtaan ehjää osaa uuteen mutta se tulee kalliiks ja loppuviimein ainut apu on sähköinen kiertovesipumppu... nm.ei palele enää

        Comment


        • vai onko noissa koneissa sama vesipumppu...?

          Comment


            Siis ei muilla ole tuollaista ongelmaa? Kyllä tuo v6:n pumppu on ihan samantyyppinen kuin esim v8:n pumppu ja hienosti jaksaa kiertää.
            Tuo vesipumppu kuitenki kiertää aika vinhaa tahtia, välityksestä en osaa sanoa, mutta 1000 kiekkaa minsas tyhjäkäynnilläki menee rikki. Kyllä sillä jonkimmoinen paine saadaan aikaseksi.

            Joissain muualla on vika jollei kierrä vesi kennolle asti kuin pumpussa.

            Comment


            • missä...?

              Comment


                Taidan tehdä tuon saman tempun. En rupea enää toista talvea palelemaan... Saati paleluttamaan näppejäni ainaisessa ilmailussa.

                Comment


                • Nimenomaan näin...

                  Comment


                  • Jos sillä vaan saa mielen hiljaiseksi, ni eiku vaan!
                    Mutta vikaahan siinä on jos se ei normaalisti kierrä!

                    Comment


                    • Tästä tuli taas vähän tällainen ikuisuus-väittely. Esimerkiksi tuo omakin kulkine on surullisen kuuluisa (todettavissa myös tämän foorumin hakua käyttämällä) tyhjäkäynnillä katoavasta sisäilman lämmöstä talvisin. Siitäkin käytiin aikanaan hirveää taistoa, että onko tuo S2:sen ominaisuus, vaiko vika.

                      Vastaus on: vika. Itsekkin löysin suorastaan helvetillisen etsintä-rumban jälkeen 3 vuotavaa kohtaa järjestelmästä, joista ilma pääsi kiertoon. Nämä kaikki olivat sellaisia vuotoja, ettei nestettä kuitenkaan kadonnut ollenkaan.

                      Eli karui totuus on se että kun järjestelmä toimii ja on tiivis, nostaa pumppu hyvinkin kennolle nestettä. Ja aivan varmasti riittää lämpöä.

                      Jos on tyytyväinen erilliseen sähköpumppuun ja saa homman sillä toimimaan, niin mikäs siinä. Ei se kuitenkaan muuta miksikään sitä tosiasiaa että jotain on järjestelmässä vialla. Turha puhua ja väittää mistään "ominaisuudesta", jos ei vikaa löydä tai sitä ei viitsi hakea.

                      Comment


                      • Selittäkääs Tykki ja Haapakallio minulle autoasentajalle (kun en ymmärrä) että millälailla se että järjestelmään tuleva tai jo siellä oleva ilma vaikuttaa nesteen kiertoon, se on ihan saatanan varma että vaikka ilmaa esim kennossa olisi niin esim. tunnin ajamisen jälkeen sen pitää sieltä ittekseen pois tulla mikäli neste kiertää koneessa ja sehän kiertää loistavasti yli 1500rpm, se että kennolla ei kierrä pisaraakaan tyhjäkäynnillä nestettä missään vaiheessa (SIIS EI PISARAAKAAN) ei voi johtua siittä että jossain on ilmaa, siis vaikka otan letkun kokonaan pois...ei kai se ilma ole mikään tulppa joka estää nesteen kierron vai onko jos letkut on irti???

                        Comment


                        • Selitäppäs Janne sinä että miksi muilla sitten toimii?

                          Comment


                          • Esim kenellä vastaavassa moottorissa...? Jonkin aikaa saattaa toimia tuskallisen ilmauksen yms jälkeen mutta noin herkkä tuo ei saa olla että neste kiertäää aivan äärirajoilla... En ymmärrä mitä pahaa tuossa on että laittaa sähköpumpun väliin, nyt kiertää ja kiertää muuten niin stnasti on jossain liitoksessa sitte jokin mikroskooppinen vuoto tai ei....

                            Comment


                            • Varmaan tunnin ajamisen jälkeen pitäis tulla pois, mutta jos vuoto, ni sitä ilmaa tulee koko ajan lisää...

                              Comment


                              • HAAAAA.......jassoo joo...jäähdytysjärjestelmässä on aika mukava paine, imeekö se jotenki alipaineella sinne ilmaa vai miten... hehee, sen vielä myönnän että jos esim korkki on rikki niin koneen jäähtyessä ja nesteen kutistuessa se saattaa imeä jostain vuotokohdasta ilmaa mutta että ajossa tulee kokoajan lisää ilmaa....EI

                                Comment


                                • No itsellä sitte varmaan todella pahasti joku vialla jos näin ei ole!!!!!!!!!!!!!

                                  Comment


                                  • Nyt tää taitaa mennä jo sen malliseksi väittelyksi, että "kuka huutaa koviten, on oikeassa".

                                    Jonkin aikaa saattaa toimia tuskallisen ilmauksen yms jälkeen mutta noin herkkä tuo ei saa olla että neste kiertäää aivan äärirajoilla
                                    Eli sulla on vuoto jossain. Ei tää näin rautalangasta väännettävä asia lienee voi olla?

                                    Comment


                                    • selitä millälailla se imee sen ilman sinne jos tosiaan tiiät, ajossa ei ainaskaan kuten tämä haapakallio viittasi..se on ihan saletti...koittakaas puristella letkuja tunnin ajelun jälkeen, se ilma tuskin tulee letkujen ulkopuolelta ja aika tiivis pitää olla jotta sellasen paineen sisällä pitää...

                                      Selitä mulle, en ummarra..

                                      Comment


                                      • Ja mistähän se ilma sinne tulee jos ei ulkoilmasta?!? Tai sitten jos siulla kehittää itse kone sitä ilmaa, ni vie äkkiä johonkin labraan, koska ihmiskunta on siten turvattu pitkäksi aikaa hapen riittämisen kannalta... ;)

                                        Voidaan kaataa loputkin sademetsät...

                                        Comment


                                          Siis ei toi kenno nyt niin korkealla ole ettei sinne vettä tyhjäkäynnillä tulisi. Ero on kuitenkin pumpun ja kennon korkeudessa ehkä 30cm?

                                          Eikö tule vaikka laittaisi lämmöt maksimiin? Ainakin ennen on ollut ilmaamisessa tapana pistää lämmäriltä lämmöt kaakkoon jotta vesi kiertäisi myös kennolta.
                                          Olisko sielllä siis jokin tukos joka lämmetessä antais periksi tai sitten venttiili. Automaatti-ilmastoinnissa kaikki on mahdollista.

                                          Toivon, että keskustelu pysyis siistinä, eikä mentäis suomi24:n tasolle. Semmosta voitte mennä harrastaan sinne, sitä tasoa alkaa omasta mielestä pikkuhiljaa olemaan.

                                          Comment


                                            Todellakin. Pysytäänpä asiallisuuksissa ettei tarvitse puuttua murahdusta enempää.

                                            Mur.

                                            Comment


                                            • Järjestelmähän on suljettu, joten korkeuseroilla ei pitäisi olla merkitystä pumpun nostokorkeuteen.
                                              Tietty neste on sellainen, että livahtaa mistä helpoiten pääsee (kennoston tukkoisuus?).

                                              En tiedä Audista, mutta esim. omassa chevyssä vesipumpun akseli kun menee tiettyyn väljyysasteeseen, niin ilmaa menee järjestelmään akselin välistä, mutta vettä se ei laske missään tilanteessa ulos (staattinen paine oboude sama kuin wag-kulkineissa).

                                              Comment


                                                Ja mistähän se ilma sinne tulee jos ei ulkoilmasta?!?
                                                Ei ilmaa, mutta pakokaasuja voi tulla systeemiin, esim. vuotavan kannentiivisteen kautta tai nesteitä voi karata järjestelmästä samaa reittiä.

                                                Comment


                                                  Kyllä se saattaa ryystää sinne ilmaa moottorin sammuttamisen jälkeen, kun paine taas laskee. BTDT.

                                                  Comment


                                                  • Mullakin oli esimerkiksi se jälkijäähdytys-pumpun muovinen kuori pahimpia paikkoja löytää. Pitkään meni ihmetellen missä pirulainen se vuoto on, kun nestettä ei tuntunut hukkuvan mutta ilmaa järjestelmä keräsi tasaisen tappavasti ---> kabiinista loppui lämpö tyhjäkäynnillä.

                                                    Sekin vuoto löytyi vasta kun irrotin pumpun ja huomasin sen alareunan hikoilevan. Ja mikä tässä oli pointti? No nestettä ei kadonnut, mutta paineistettu järjestelmä otti kuin ottikin ajon aikana ilmaa kiertoon.

                                                    Comment


                                                    • Minullakin oli oireet pitkälti kuvatun laisia ja tuli vaihdettua syylari, vesiletkuja, paisarin korkki, kiertovesipumppu (vaikka onkin pelkälle jälki jäähylle tarkoitettu). Sisä ilman lämpötilan tunnistin ja paljon muuta tuli kokeiltua. Viimein vika selvisi viisaamman avustuksella ja epäkunnossa oli automatti-ilmastoinnin kylmän ja kuuman ilman määrää säätelevä servo moottori. Uusi maksoi 110e ja se on ainakin 200 20v:ssä lasinpesijän moottorin vieressä (pitää purkaa pois edestä) valkoisen muovi kannen alla. Ennen saattoi tosiaan hetken toimia ja sitten mennä kylmäksi. Servon vaihdon jälkeen toimii niinkuin pitääkin ja tuntuu siltä ettei pienet vuodot konehuoneessa edes haittaisi?

                                                      Comment


                                                      • Joo, pitää varmaan näköjään ottaa toi jälki jäähypumppu irti ja kattoo sitä oikein suurennuslasin kanssa... Kun ei näköjään muuten löydy!!!!

                                                        Comment


                                                          Työnti sitten ässä nesteet pihalle motarilla, lämmöt tapissa, öljynlämmöt myös.

                                                          Täytin syylärin ja ihmettelin mihin nesteet hävis.

                                                          Paisarin korkki oli kiinni, nesteet ja öljyt ei ole sekaisin, jälkijäähyn pumppu on kuiva ja liitokset ehjän näköisiä, nesteen ei tule varpaille.

                                                          Syyläri ei vuoda niin mistäs muualta se voi vuotaa?

                                                          Comment


                                                            Menee sylintereihin?

                                                            Comment


                                                              Ei höyryä yhtään, pikkusen epätasainen tyhjäkäynti on

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X