Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vain kierroksilla kuumaa ilmaa hyttiin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Behriläisen päätyjä voi koittaa kiristää naputtamalla vähän niitä kielekkeitä tiukempaan.

    Itselleni on vaihdettu yläpääty kennovikaisesta behristä yli 2 vuotta sitten onnistuneesti. Omassa oli previous owner syndrome iskenyt ilmausruuvin ylikiristyksen merkeissä ja pääty oli halki.

    Edelleen ajossa.

    Comment


      #92
      Täytyy sinnitellä tuon vuotavan kanssa pari viikkoa ja sitten antaa kiristyshoitoa vuotavalle päälle.
      Onkos siellä joku tiiviste välissä? Sikaako sinne laitetaan?

      Comment


        #93
        Siellä on tiiviste urassa ja voi tietty purkaa ja laittaa jotain mälliskää sinne lisätiivistykseksi.

        Comment


        • #94
          Minulle on kerrottu (mielestäni riittävän luotettavalta taholta), että ainakin ABY -moottorin ominaisuuksiin kuuluu nuo "lämppäriongelmat". Lämmintä tulee hyttiin vasta, kun kierrokset on n.1500 rpm ja maantiellä koneen lämmöt putoavat viitisen astetta. Kovalla pakkasella jopa 10 astetta.
          Olen kyllä kokeillut monta juttua, mutta niin se vaan on. Jäähdyttäjät tarkastettu, termari vaihdettu, korkki vaihdettu, sähköpumppu vaihdettu (murtuu vanhemmiten käsiin) ja ilmattu joka tavalla / asennossa.
          Taitaa olla niin, että jos jonkun "ässä" ei käyttäydy näin, niin kannattaisiko olla hivenen huolissaan????!!!!???
          En aio asialla enään stressata, sillä kyllä se lykkää sisälle lämmintä, kun tallaa vähän syvemmälle.
          Ja onpahan vähän hauskempaakin, varsinkin näin lumikelillä.
          Ei vain pidä paikkaansa. ABY toimii kuin junan vessa ilman mitään lämpö/ilmaongelmia kovimmillakaan pakkasilla, ja lämpöä riittää aivan tyhjäkäynnilläkin. Tulee siis KUUMAA ilmaa. Jos ei tule, on jossain vuoto, usko nyt pois vaan. Potentiaalisia paikkoja ovat juurikun tuo sähköpumppu, mutta myös ylävesiletku. Katsoppas valon kanssa esimerkiksi se ylevesiletku (joka haarautuu sinne sähköpumpulle) sieltä aivan kannen liitoksesta. Se on sellainen paikka, mistä usein vuotaa vähän ja sitä ei helposti havaitse.

          Ja muutenkin on hyvä konsti ajaa kone lämpimäksi ja pakkasella ulkona alkaa etsimään työmaavalon kanssa vuotoja. Höyryää jo sen verran, että pienikin vuoto löytyy varsin helposti.
          Samalla voi kaveri tai itse kädellä kaasuvivusta antaa koneelle kierroksia että neste kiertää oikein tohinalla.

          edit: ja mun koneessakaan ei maantieajossa tipu lämmöt yhtään astetta, edes -36 pakkasessa.

          Comment


            #95
            Ja juuri, kun olin päättänyt olla enään stressaamatta.

            Comment


            • #96
              Usko meinasi minullakin jo loppua, mutta kyllä se vaan aina jostakin vuoti. Vuotokohtia löytyi 5 kpl. Kaikki yhtä vaikeita huomata. Nyt on lämmintä riittänyt ja tulee tyhjäkäynnilläkin todella kuumaa ilmaa. Eikä ilmaamisen kanssa tarvinnut tehdä mitään ihmekikkoja kuten aikaisemmin. Keulaa/ paisuntasäiliötä ylös ym.

              Comment


              • #97
                Voi video, pari päivää puhalti normaalisti ja taas ei tule kuin haaleaa!!!
                Mistä helvetistä sitä vikaa nyt vielä rupeais etsimään?!????

                Paljon maksaa vesipumppu, jos nyt kokeilis vaihtaa sen?

                Ja jos paisuntasäiliöstä on mitattu hc arvot joita ei ollut, voisko vika olla kuitenkin siinä?

                Usko loppuu ihan just!!!!

                Comment


                • #98
                  Millä menetelmällä etsitte ja löydätte järjestelmän vuodot? Painestetaan jollain ulkopuolisella tavalla? Mites temppu tehdään?

                  Comment


                    #99
                    56? maksaa pumppu merkkiliikkestä. Samalla vaivalla kyllä tekee jo sitten jakopää remontinkin.
                    Jos sinne taas jostain sitä ilmaa tulee, niin onhan se mahdollista että se vika ois siinä kannessa/tiivisteessä vaikka paisuntasäiliöstä ei HC päästöjä löytyskään. Luulis kyllä, että järjestelmään tulisi aika rajusti sitten painetta.

                    Comment


                    • Juha: Lasket vedet pihalle ja sen jälkeen ihan paisunta säiliöön painetta, ei tietysti liikaa, itse laitoin noin barin verran"

                      Edit: Minkä testin tolle kannelle/tiivisteelle vois vielä tehdä? Muuta kuin hc arvojen mittaus?

                      Comment


                        Vielä en ole ryhtynyt jatkotoimenpiteisiin, mutta olen kyllä vaivannut päätäni asialla. Pitäisikö järjestelmälle tehdäkkin alipainetesti, koska nestettä ei tule ulos, mutta ilmaa pääsee väärästä paikasta sisään ?!?! Korkkihan pitäisi olla ainoa paikka, joka "hengittää". Voihan olla, että kuumana ei vuoda mikään mihinkään päin, mutta kylmänä tai jäähtyessään imaisee jostain ilmaa. (herkemmin, kuin korkista) Mistäs päin tämän väärästä paikasta tulleen ilman pitäisi tulla, että se ei poistu kierron mukana, vaan jää häiritsemään lämppärin kennoon / -letkuihin ?!

                        Comment


                        • Anteeksi nyt maalaisuuteni mutta selvetäkääs nyt joku...
                          eli jos järjestelmässä on vuoto niin estääkö se nesteen kiertämisen kennolle...? jotenkin tuntuu että sieltä vuoto kohdasta se ainoastaan päästäisi paineet pihalle eikä imasisi ilmaa sisään..????

                          omassa autossa ainaski paineet pysyy ja neste ei vaan kierrä kennolle kunnolla..

                          Comment


                            Samuli: Kuinka paineistitte paisuntasäilön?

                            Comment


                            • Tossa kennopisteellä oli semmonen kartionmallinen kumi korkki, jossa oli semmoset kahvat, mistä sai kiristäneen siihen reikään... Sitten siinä oli normi auton venttiili...

                              Comment


                                Olipa minullakin kauan ongelmia lampojen kanssa. Joskus tuli vain haaleaa hyttiin, joskus vain kylmaa. Oli vaihdettu paisuntasailion korkit, koko paisuntasailio, ilmattu, huuhdeltu jarjestelmaa, ym. Mikaan vaan ei auttanut. Koneen lammot aina kunnossa. Lammityslaitteen kennolle tuleva letku kuuma, lahteva letku haalea, vaikka sisapuhallin ei ollut paalla. ei siis kiertanyt kennon kautta vesi. Lopulta sitten vein auton Tallinnan Reval autoon, joka Audin merkkikorjaamo. Pyysin vaihtamaan kennon. Tyo tehtiin ja samalla lisattiin ilmastointilaitteeseen nesteita. Ja vot! Nyt tulee kuumaa cabiiniin ja automaatti-ilmastointikin toimii. Aiemmin automaatille laittaessani vain puhaltimen nopeus nousi ja kylmaa alkoi puskea sisaan. Niin, etta voi se olla kennokin tukossa, vaikka ei vuoda. Auto tuotu Saksasta viime syksyna. Ja kyseessa siis Audi A4 Quattro 2,8 V6 1997 autom. ilmastoinnilla.

                                Comment


                                • Matias:

                                  Koppa on siis vielä viimeinen C4? Mitä kennon vaihto maksoi?

                                  Comment


                                    Tarkoitus oli laittaa hintatiedotkin mukaan, mutta kun sitä viestiä Pärnun nettikahvilassa (ääkkösetkin siellä saattoi jossain olla, vaan ei näppiksellä) tuhertelin, niin se kiireessä jäi. Ajanvarauksen tein netin kautta ja silloin ilmoitettiin töön (työn) hinnaksi 4200 EEK. Kennon hinta lisäksi. Työ tehtiin luvatusti päivässä ja mielestäni kaikki OK. Kokonaishintaa laskulle tuli 5793 EEK eli "Kokku EUR 370,24 lukee laskulla. Hinta-arvio siis jopa alittui, mitä en muista tapahtuneen kotona kovinkaan usein. Tässä mukana siis ilmastointilaitteen täyttö (Kliimatseadme täimine). Kennoa on nimeltään paikallismurteella Salongi Radiaator. Itse olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Autoa oli Suomessa tutkinut jo kolme mielestään asiantuntevaa korjaamoa, mutta tulokset ja sairaskertomus auton osalta olisi onnetonta luettavaa.

                                    Comment


                                    • En kyllä usko tuohon....
                                      Anteeksi nyt vaan mutta noin monessa -97 vuoden audissa ei voi olla kenno tulossa, ja tuo ei vielä selitä sitä että miks vesi kiertää kierroksilla kyllä...omassa ainaskin neste kiersi hyvin kennon läpi eikä paskaa irronnut huuhtelemalla...
                                      Sokkona noita osia ei kannata alkaa vaihtelemaan ellei paperirahaa ole ylettömästi..

                                      Comment


                                      • No kannattaako tästä tingata maailman tappiin asti? Jos on tyytyväinen siihen että tyhjäkäynnillä tulee haaleaa ilmaa, ja uskoo sen olevan vain auton ominaisuus eikä vika, niin mitäs se kenellekkään kuuluu. Itse olen kyllä viat aina paikallistanut, joskus turhauttavankin pitkän kaivelun ja etsinnän kanssa. Käteni olen sotkenut noin kymmenen erilaisen Audin kanssa, ja ainakin tuosta 12v 2.8 V6-koneesta tiedän sanoa omasta kokemuksesta, että siinä ei oikein toimivana ole minkäänlaisia lämpöongelmia. Ei koneessa eikä kabiinissa.

                                        Tosin taas asian vatvominen täällä samalla kun ei varsinaisia toimenpiteitä konepellinalla suoriteta lainkaan, niin kostuuko tästä kukaan mitään? Eiköhän olisi aika laittaa sitä rakaa faktaa kehiin, ja kertoa vaikkapa miten omat ilma/lämpö/vedenkierto ongelmat selvisivät, jos selvisivät.

                                        Tää "juupas-eipäs" jatkuu muuten loputtomiin.

                                        Comment


                                          Sokkona noita osia ei kannata alkaa vaihtelemaan ellei paperirahaa ole ylettömästi..
                                          Eikö edes vaikka useampi samaan vikaan törmännyt sitä täällä sitä ehdottaa...
                                          No, itsehän sillä autolla ajelet, kerro sitten kun tulee kuntoon.

                                          Comment


                                            Ja toinen mikä on raportoitu olevan joissain kennoissa on vuoto tulo ja paluun välillä heti kennon sisällä ennen itse lämmönvaihdinta. Tästä syystä vesi kyllä kiertää läpi hyvin muttei itse vaihtimen kautta jolloin lämpöä tulee vain kun tuotto on suurta = kierroksilla.

                                            Kennothan on halpoja kuin ruisleipä mutta työ yleensä vähän hankalaa.

                                            Comment


                                            • mulla oli tos omas samaa vikaa ja se korjaantui ku nakkas sen sähköisen lisäpumpun tallin nurkkaan..... ensiksi se rupes vuotamaan ja lähemmässä tarkastelussa huomasin että pumpun aksila pyörii mut siivet ei...:( elikkä se vissiin ahdisti niin paljon että ei vesi kiertänyt kunnolla..

                                              Comment


                                                Siinä pumpussa oli semmonen magneettinen juttu, miten se toimii!!
                                                Itsekin tuumin aluksi etteihän tää oo ees toiminu, mut staattorin magneetit
                                                pyörittää myös roottoria/ pumpun siipipyörää!

                                                Että kaikkea se saksalainen keksii....

                                                Comment


                                                • ahaa.... no kumminki rupes toimimaan ku sen poisti...

                                                  Comment


                                                    Mulla ei vuoto sitten loppunut ja pistin uuden jäähdyttimen tilaukseen, AKG tekemä alkuperäistuote tulee, hinta kyllä sylettää.'

                                                    Jäähdytin vuotaa alapäästä päädyn ja kennon välistä sekä ilmausruuvia on kiristetty liikaa ja on halki kierteen vierestä yläpäästä.

                                                    Nimimerkki: yli 50? jäähdytinnesteisiin kuukauden sisällä

                                                    Comment


                                                      Seuraava ropleema on monitoimilämpöanturi G62, mikäs tuon saatavuus ja hinta on? Koneen lämmöt on vag-comin mukaan -49° kokoajan

                                                      Comment


                                                        76,40? merkkiliikkessä. Kerhon kautta halvempi.

                                                        Comment


                                                          S2 G62 on kannen takapäässä valkoinen.
                                                          Monitoimianturi on eri vekotin.

                                                          Comment


                                                          • Lisätääs taas tänne aiheesta kun kohta tulee ajankohtaseks kuiteskin taas...

                                                            Eli omassa 2.8:ssa nesteet ei kiertäny ollenkaan kennon läpi tyhjäkäynnillä...tähän minun diagnoosi on yksinkertaisuudessaan se että yksi vesipumppu ei jaksa nostaa nestettä kennolle asti tyhjäkäynnillä noin isossa moottorissa...monissa muissa autoissa apuna on sähköinen kiertovesipumppu jos esim kenno on noin ylhäällä kuin audissa..

                                                            Jokainen voi tämän todeta ottamalle paluupuolen letkun irti kennolta ja laittaa auton käyntiin niin nestettä ei tule nimekskään läpi ennenku painaa kaasua...

                                                            noniin..eli hain romikselta 440 volvosta (15,-) sähköisen kiertovesipumpun jonka laitoin lämppärinkennon paluupuolen letkun väliin....KUUMAA TULEE ja vesi kiertää heti että soi, ei ilmauksia yms tuskailuja, enää...

                                                            Comment


                                                            • tähän minun diagnoosi on yksinkertaisuudessaan se että yksi vesipumppu ei jaksa nostaa nestettä kennolle asti tyhjäkäynnillä noin isossa moottorissa
                                                              Jaksaa varmasti nostaa. Mutta ei aleta tinkaamaan, eihän? =)

                                                              Onko sulla 12v vai 30v kone?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X