Mulla tuossa avantissa on tullut nyt pakkasilla tarkenemisongelmia. Kenno ja termostaatti vaihdettu tuossa syksyllä, eikai kennon putkien järjestyksellä pitäisi olla väliä? Olis kiva saada vähän lämpöä pikku hiljaa. Matka-ajossa ei taho toi rotisko nostaa lämpöjä yli 70 asteen millään. Potilas on siis ilman ilmastointia. Auttaiskohan snadi pahvinpala syylärin edessä jotain?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vain kierroksilla kuumaa ilmaa hyttiin?
Collapse
X
-
-
Entinen lötkö (100, -89, RT) oli niin ku sauna. Pihalla -29, ei mitään pahvia edessä ja kuumaa tuli aivan hullun lailla. Eli jotain häiräppiä sulla täytyy olla. Eikös joskus oo ollu tää puhetta tuon multivika-anturin eristämisestä? Eli neste saattaa olla sen 90 astetta mutta kylmä ilmavirta jäähdyttää itte anturin ja sen takia mittari valehtelis.
Comment
-
Kokemuksia T4 transportterin lämppärin huonosta toiminnasta. Vitosdieseli siis kyseessä, lämpöä tuli lämppäristä kunnes termostaatti aukesi, sitten loppui. Vaihdettiin ensin lämmityslaitteen kenno, ei auttanut. Huuhdeltiin järjestelmä, auttoi pari päivää.
Sitten huomattiin että jäähdyttimeen menevään pikkuputkeen ei suulla puhaltamalla mennyt ilmaa. Paineilma avuksi, ja johan aukesi tukos, joka ilmeisesti jäähdyttäjässä. Ja ongelmat poistuivat sitä mukaa. Uusi jäähdytin on ostoslistalla, jos ongelmat toistuvat.
Comment
-
Pistetään nyt tämäkin tänne.. Tulee suht lämmintä ilmaa hyttiin keskiräppänöistä autoon, mutta ei mistään muusta paikasta kun laitettu esim jalkatila ja ikkuna asento pois käytöstä. Eli radion päällä olevat suulakkeet vain mistä tulee lämpöisempää kuin sivulla olevista?
Mikä neuvoksi?
Comment
-
Ilmastoinnin vikakoodit saa ilmastoinnin näytölle. En nyt muista mikä kanava (saattoi olla 01) mutta koodit saa esiin oikeanpuoleisen näppäinrivistön ylimmäistä ja alimmaista nappia yhtä aikaa painamalla. Mulla oli aikoinaan tällainen setti koodeja laitteen muistissa:
2.3 Interior Temperature Sensor, in Headliner, sporadic open
3.3 Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel, sporadic open
4.3 Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor, sporadic open
5.3 Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, sporadic open
6.3 Engine Coolant Temperature (ECT), A/C sporadic open
8.3 Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, sporadic open
8.5 Temperature Regulator Flap, static block, *08.5 (see below) [Motor is cycled; software attempts to eliminate block]
11.3 Central Flap Motor Potentiometer, sporadic open
11.5 Central Flap, static block, *11.5 (see below) [Motor is cycled; software attempts to eliminate block]
13.3 Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, sporadic open
13.7 Footwell/Defroster Flap, sporadic block
15.3 Air Flow Flap Motor Potentiometer, sporadic open
15.7 Air Flow Flap, sporadic block
18.3 Fresh air blower voltage, sporadic
Koodit nollaamalla sinne jäi vielä hyvä setti joten seuraavaksi kojelauta irti ja sieltä sitten löytyi ilmastoinnin systeemit. Melko raju remontti suhteessa osien kokoon. Auto näyttää tältä kesken remontin: http://teropee.kuvat.fi/kuvat/Kuluku...o/DSC_7702.JPG
Ja jotta pysytään ketjun aiheessa, niin jäähdytysjärjestelmässä oleva ilma tosiaan aiheuttaa sen, että kuumaa ilmaa tulee hyttiin vain kierroksilla. Omakohtaista kokemusta on siitäkin.
Comment
-
Läppämoottorien toimintaa voi hivenen päästä vilkuilemaan, kun ottaa kuskin puolelta karttahyllyn ja keskikonsolin pois. Ylös/alas säätävä moottori on ilmastointipömpelin kuskin puolella, eli kuskin jalkatilasta pystyy ehkä tiiraamaan liikkuuko se vai ei. Lämmin/kylmä ja keskipuhaltimet/huurteenpoisto- moottorit on sitten kardaanitunnelin yläpuolella, ilmastointipömpelin alapinnassa. Kun keskikonsoli on pois, pystyy ehkä näkemään niiden liikkeistä jotain. Vaihto/huolto edellyttää sitten kojelaudan purkamisen ja ilmastointipömpelin poistamisen autosta.
Comment
-
Täälläkin ois ongelmaa, että ei tule lämmintä tyhjäkäynnillä (A6 2.7 btq -01), riittää että nostaa kierroksia vähän reiluun tonniin niin rupeaa jo tulemaan lämmintä. Voisin ensin koittaa tuota ilmausta, mutta kysymys kuuluukin, missä tuossa 2.7 biturbossa on ilmausruuvi? Ja uskaltaako sitä aukasta, ettei heti hajoa pelkästä katsomisesta?
Comment
-
Tämä ongelma tuli korjattua tänään 2.7T C5 Allroadista. Ei lämmennyt oikein mitenkään, ei kierroksilla eikä tyhjäkäynnillä. Ainoa millä sai vähän lämpöä oli käyttää kierroksia ylhäällä ja päästää alas - tällöin tuli lämpöä ja kennon paluuletku irrotettuna sai myös todeta, että ainoastaan silloin sieltä ruiskusi vettä. Tyhjäkäynnillä ei mitään, eikä tasaisilla 4000rpm kierroksilla.
Mikään ilmauskonsti ei auttanut, hetkellisesti sai lämmintä käyttämällä scorpionin kertomaa hyvää kikkaa, eli ylävesiletku lukkopihdeillä tukkoon. Pulputusta kuului ja lämpesi jonkin verran, mutta ylävesiletku vapautettuna palasi entiselleen.
Lopulta tänään sitten huuhdottiin kaverin kanssa 10 litraa kylmää vettä kennon läpi vastapäivään porakonepumpulla. Ensimmäisen muutaman desin mukana tuli ruskeaa kuraa, joten tukossa se oli. Loppu vesi tuli hyvin läpi kirkkaana, joten tässä vaiheessa varmaan jo ongelma poistui. Varmuuden vuoksi ajettiin vielä toiset 10 litraa lämmintä vettä astianpesukoneen puhdistusaineella vahvistettuna (sitä sattui löytymään), että varmasti kaikki lika lähtisi.
Tämän jälkeen ilmaus vielä sillä keinolla että ylävesiletku tukkoon ja kiekat pariksi minuutiksi 4000rpm. Aluksi vähän pulputti, mutta melkein heti huomasi että alkoi tulla kuumaa. HI-asennossa tuli lopulta melkein polttavan kuumaa. :) Pihdit pois ja ajo kotiin, pysyi koko matkan hienosti lämpöisenä ja puhalsi lämmintä myös tyhjäkäynnillä vielä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jounii Näytä viestiLetku lyösätään ja vedetään sen verran pois päin (ei kokonaan irti), ettär reikä lähtee lämppärin kennon liittimen päältä ja ilma pääsee ulos. Kierroksia sen verran, että ilmat tulee ulos ja sitten letku takaisin kiinni.
Hieman ollut haasteita saada puhaltamaan tyhjäkäynnilllä lämmintä hyttiin TT-thermon letkulämmittiminen asennuksen jälkeen. Lämmitintä en ole vielä uskaltanut edes kokeilla ilmataskun pelossa. Kun konetta käytti kierroksilla, sain nesteen lentämään kaaressa ilmausreiästä, mutta silti lämpöä ei tunnu tulevan tyhjäkäynnillä. Ennen lämmittimen asennusta ei ollut ongelmia. Voisikohan tuo lämmitin rajoittaa virtausta nyt niin paljon ettei se kierrä kennon kautta kunnolla.. Lämmitin kun on kennolle menevässä letkussa akkukaukalossa..
Comment
-
Tuntuu että varsinkin V-koneiden kanssa ilmaaminen onnistuu parhaiten lähinnä niin että käyttää joko paikallaan tai maantiellä niin kovilla kierroksilla että vesipumppu varmasti työntää tarpeeksi. ABC vaati pari minuuttia ~5000rpm huudatusta jonka jälkeen paisarissa yhtäkkiä pinta valahti viisi senttiä alaspäin.
Comment
-
Kun konetta käytti kierroksilla, sain nesteen lentämään kaaressa ilmausreiästä
Comment
-
Tuohon parin vuoden takaisiin pitää muuten vielä tarkentaa sen verran, että vaikka huuhtelulla selvä paraneminen tulikin niin ei siitä vielä oikein tarpeeksi hyvä tullut. Uusi kenno ratkaisi ongelman lopullisesti. Vanha oli täynnä muhjua.. C5 rakenne on typerä sillä tavalla, että ei siedä painehäviötä kennon yli pienillä virtauksilla koska kenno on sivuvirrassa. Painehäviötä puolestaan muodostuu helposti koska kenno on hyvin tiheä.
Comment
-
Vieras
Comment