Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Minulla tuo ilmaaminen onnistui ihan tasalattiallakin, mutta tuolla tavalla onnistuu varmaan helpommin.
Joo, taisinkin joskus toisessa ketjussa mainita että tein ilmauksen siis rautatieaseman autolastausrampissa. Sitä ennen olin ajanut koneen kunnolla lämpimäksi, ja ilmasin ensin lämppärinkennolta ja sitten syyläristä. Kierroksia pitelin kaasuvivusta kohollaan kokoajan.
Tuli ilmaa todella reilusti.
En sen kummemmin osaa sanoa muuta kun että boschin jälleenmyyjä...siis paikallinen varaosaliike joka myy pelkästään boscin osaa sano että "uudemmissa audeissa on TÄLLANEN pumppu"..
"osta tästä nin kiertää nesteet" sen kummemmin en tiiä, saattaahan se olla että puhu paskaa..
En sen kummemmin osaa sanoa muuta kun että boschin jälleenmyyjä...siis paikallinen varaosaliike joka myy pelkästään boscin osaa sano että "uudemmissa audeissa on TÄLLANEN pumppu"..
"osta tästä nin kiertää nesteet" sen kummemmin en tiiä, saattaahan se olla että puhu paskaa..
No sitä vähän juuri ihmettelin, kun ensinnäkin sähköpumpun tuotto ja teho on mekaaniseen auton omaan pumppuun verrattuna "lehmän henkäys", ja jos kyseessä on tuo jälkijäähyn pumppu niin sillä ei ole veden kierron kanssa tuon taivaallista tekemistä.
Sen tarkoitushan on jäähdyttää kantta sammuttamisen jälkeen, jos tarvetta ilmenee. Kaikenlisäksi se kierrättää nestettä juuri päinvastaiseen suuntaan kuin auton oma pumppu.
Voi toki olla, että uusissa autoissa on myös joku apupumppu, mutta en ole vain koskaan vastaavaan törmännyt.
edit: siis näin ollen väitän että Audi ei tosiaan ole suunnitellut autoa, jonka pumppu ei "jaksa" nostaa vettä lämppärin kennolle 100tkm ajettuna ---> vika on TAKUULLA jossain muualla.
Kun tapahtui nimittäin seuraavaa: Paisuntasäiliö oli nostettu ylös ja korkki oli auki. Annoin koneelle kierroksia, raotin lämppärin paluuletkua->ilmaa tuli runsaasti. Mutta sitten paisuntasäiliöstä rupesi nestettä tulemaan oikein urakalla ulos. Mitä tein väärin vai kuuluko kuvaan että sitä tulee sieltä?
Tuo sähköinen pumppuhan on siis jälkijäähdytyskiertovesipumppu ja orkkiksen voi korvata Motonetista saatavalla MB: n pumpulla jonka pääty on avattava ja tiiviste vaihdettavissa kuin orkkiksen taas ei. Kannattaa "searchilla" kokeilla Motonetin numeroa.(oli aika paljon halvempi kuin marmoritiskiltä)
Ilma ongelma on taas aika veemäinen juttu, mutta onko putsattu lämppärin kennoa?
Kannattais ottaa irti ja panna likoon johonkin myrkkyyn toviksi ja asennuksen jälkeen ilmata suoraan lämppärin kennon letkuista.
Itse vaihdoin ässään termarin ja ilmasin keula alhaalla(tai karvan alempana) eikä oo ollu sen jälkeen mitään ongelmia, oisko sittenkin vesipumppu?
juu no tuossa a4:ssahan ne ilmauspaikat onki lämppärin kennonletkuissa...
hyvin kiersi vesi ainaski puutarhaletkulla ja paineilmalla läpi ilman minkäänlaista vastusta...
nyt HÄN joutui kolaroinnin uhriksi ja makaa korjaamolla ainaskin viikon tai pari että sen jälkeen laitan tuon kiertovesipumpun ja kerron alkoko lykäämään kuumaa...saattaahan se olla että tuo on vaan niin vaikea ilmata että kukaan kokkolassa ei sitä osaa tehdä, kaikki kummiskin tuntuisi olevan koneessa kunnossa ja lämpöjen tms kanssa ei mitään ongelmaa...
laitan tuon kiertovesipumpun ja kerron alkoko lykäämään kuumaa...saattaahan se olla että tuo on vaan niin vaikea ilmata että kukaan kokkolassa ei sitä osaa tehdä, kaikki kummiskin tuntuisi olevan koneessa kunnossa ja lämpöjen tms kanssa ei mitään ongelmaa...
Siis mihin tuo pumppu tulee, ja mitä se konkreettisesti tekee? Heitäs vaikka http://etka.auto2.ru/?lang=eng
linkki kuvaan, missä tuo pumppu sijaitsee?
Mulla on edelleen aika vakuuttunut kuva siitä, että nyt metsästetään kärpästä haulikolla.
Jaahas, liimasin Bilteman saumausaineella, 36-2444 syylärin päälle palasen muovia alapallonivelen muovisesta suojasta, se pitää hyvin mutta nyt vuotaa alapääty.
Mutta ei vuoda koko ajan, kun ajoin talliin niin ei vuotanut millään, mutta kun pääsin 200 km päähän tallista niin tietysti vuotaa.
Mitäs uus syyläri maksaa? Kannattaako uusien päätyjen teettäminen vanhaan jos muuten näyttää olevan kunnossa?
Esa: 200€ makso tarvikkeena tommonen metalli päätynen, en sitten tiedä onko parempi, Porkkis ainakin joskus kerto, että ei ole pitkä ikänen, mutta tiedä häntä...
Ja sitä mieltä olen, että jos lämppärin kennoa käyn irrottelemaan ja liottelemaan, niin hupsun hommaa!!! Kyllä sinne uusi sillon kannattaa laittaa, jos irti ottaa!!!
Tässä varmaan keskiviikkona menen paikalliselle kennopisteelle, lasken vedet pihalle, ja koe ponnistan koko järjestelmän, saanpahan ainakin varmuuden, että vuotaako...
Ja todellakin ajossa edelleenkin puhaltaa "lämmintä", ei missään vaiheessa kuumaa, ja kun pysähdyn valoihin, puhallusilma jäähtyy rajusti!
Itselläni on täsmälleen samalainen vika mutta eri kone (AAH 2.8 V6). Tyhjäkäynnillä tulee haaleaa ja vasta kierroksilla kunnolla lämmintä. (Automaattinen)ilmastointi ei tunnu koskaan saavuttavan pyydettyä 23 tai 24 asteen lämpöä. Moottorin lämpötila on normaali.
En ole ehtinyt ilmata ja en tiedä uskaltaako sitä ilmausruuvia edes avata? Vinkkejä?
Meillä on eri moottorit ja samaa on vain kenno ja LÄMMÖNSÄÄTÖMOOTTORI josta haula löytyy paljon lisää oikein kuvien kanssa. Voisiko meillä molemmilla olla häikkää siellä? Sopisi taudinkuvaan...
Lämmönsäätömoottori ei toimi/aukea/juuttunut kunnolla ja ahtaan portin kautta lämpöä tulee lisää vain lisääntyneen virtauksen kautta kun kone saa kierroksia? Vikakoodeja minulla ei mielestäni ilmastoinnissa kyllä ole.
Minulle on kerrottu (mielestäni riittävän luotettavalta taholta), että ainakin ABY -moottorin ominaisuuksiin kuuluu nuo "lämppäriongelmat". Lämmintä tulee hyttiin vasta, kun kierrokset on n.1500 rpm ja maantiellä koneen lämmöt putoavat viitisen astetta. Kovalla pakkasella jopa 10 astetta.
Olen kyllä kokeillut monta juttua, mutta niin se vaan on. Jäähdyttäjät tarkastettu, termari vaihdettu, korkki vaihdettu, sähköpumppu vaihdettu (murtuu vanhemmiten käsiin) ja ilmattu joka tavalla / asennossa.
Taitaa olla niin, että jos jonkun "ässä" ei käyttäydy näin, niin kannattaisiko olla hivenen huolissaan????!!!!???
En aio asialla enään stressata, sillä kyllä se lykkää sisälle lämmintä, kun tallaa vähän syvemmälle.
Ja onpahan vähän hauskempaakin, varsinkin näin lumikelillä.
Mutta ei sinne järjestelmään saa mistään ylimääräistä ilmaa tulla. Ja jos ilmaamisen jälkeen tulee hetken aikaa kuumaa ilmaa, niin silloin on jossain jotain vikaa.
maantiellä koneen lämmöt putoavat viitisen astetta. Kovalla pakkasella jopa 10 astetta.
Itsellä pysyi kyllä -34 asteen pakkasella koneen lämmöt 86 asteessa maantieajossa.
Kuten tuolla aikaisemmin oli juttua ´muistelen jossain törmänneeni tuohon jäähdytys
nestemäärään paisarissa, että pitäisi olla aika täynnä toimiakseen hyvin en muista vaan
missä!!!
Ja epäilijöille tiedoksi, että jos lämppärin kennoon menee letkut, niin kyllähän sieltä ilmata
pystyy. Tietty vaikuttaa asiaan onko kenno ylempänä vai alempana paisuntasäiliötä, niin että onko siitä hyötyä.
Eikös ässässä toi sähköpumppu oo vain jälkijäähdytykseen, kierrättää nestettä käynnin jälkeen....kuumana.
Kennon huuhtelukin voi parantaa tehoa, molemmat letkut pois ja vettä sisään.
Noniin, paineistus tehty ja vika löytynyt...
Kahdesta kohtaa (kumpikin ylävesiletku) vuotivat kennon juuresta, koska kennon natsat olivat hieman rutussa... Siirtämällä klemmarin paikkaa, alkoi kestämään ilma! Ilma meni sisään, mutta ei neste pihalle, kumma juttu!
Ja laitettiin pelkästään tolla alipaineistuksella uudet nesteet sisään, niin jo sillon tuli kuumaa hyttiin...
JT: Kyllä jos kaikki on kunnossa, lämmintä pitää tulla tyhjäkäynnilläkin! Ennen kun itselläni alko noitten kennojen kanssa pelaaminen, ei ollut mitään ongelmia lämmön kanssa!
Jep, kyllä meinas usko loppua...
Oli aika helpotus, kun rupes sihinä kuulumaan! :)
Koska se kansipahvi nyt ehkä olis vituttanu astetta enemmän, ehkä...
Kokeilin taas mennä talliin tutkii mistä syyläri vuotaa. Ajoin lenkin että sain koneen lämpenee ja ajoin talliin, ei sitten vuotanut mistääm tippaakaan. Kun lähdin pois ja ajoin kämpän pihaan niin tuli oikein lorinalla.
Mikäs helkatti tuossa voi olla? Ei kai ole mitään ylivuotoa putkea/letkua jossakin? Paisuntasäiliö oli kyllä piripinnassa. Paisuntasäiliön korkin käyn tänään ostamassa uuden
60442 taitaa olla se numero?
eDIT: S2 foorumilta...
"I just had a look at the nissens catalogue and I couldn't find any radiator for the ABY (Audi pn 893 121 251 S). They did, however, list the 3B radiator (Nissens pn 60442, Audi pn 893 121 251 G)."
Comment