Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 -94 2.0E automaattiogelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 -94 2.0E automaattiogelmaa

    Tuli tuommonen auto laitettua ja nyt muutaman päivän jälkeen tuntuu automaatissa jotain häikkää olevan. Elikkäs ei meinaa vaihtaa isoimmalle vaihteelle. Moottoritiellä sai ajella 10km ennenkuin vaihtoi isoimmalle pykälälle. Silloinkin kuuluu vaimea "vinkaisu". Samoin taajamassa, välillä vaihtaa nätisti joka pykälän, mutta välillä pitää kierrättää melko korkealle että vaihtaa. Silloinkin kuuluu tuo vinkuva ääni isoimmalle pykälälle vaihtaessa.

    Autolla ajettu vajaa 200tkm ja on Saksanmaan mallia abt koneella.

    Mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään?

  • #2
    Öljyähän aina voi kokeilla askiin vaihella ja katsoa on sitä yleensä.
    Tuohon pääsee testerillä käsiksi, mutta aika huonosti, kokeile sitäkin.

    Comment


    • #3
      Öljypumppuunhan nuo vinkumiset yleensä viittaa. Kytkeytyykö
      vaihde päälle heti kun kepin siirrät D tai R asentoon?

      Comment


      • #4
        Vaihdelaatikon tyyppi varmaan VW 096 tai VW 097 . Kummastakin saa hyvin tietoa ohjausboksista.
        Yksi tyyppivika on ollut vaihdelaatikon lämpötila-anturi hajoaminen , jolloin ainakin 097 laatikko alkaa vaihtaa hieman karkeasti.
        Vikakoodien luku , laatikon öljyn lämpötilan tarkistus, laatikon ja koneen kierrosnopeuksien tarkistus, nämä nyt ainakin voisi tehdä.

        Comment


        • #5
          Öljyt meinasin tuonne nyt vaihtaa kunhan joutaa. Öljypumppu huoltokirjan mukaan vaihdettu 150tkm kohdilla. Ja kyllä vaihteet kytkeytyvät päälle heti kepin liikutuksen jälkeen.

          Eilen ajaessa vaihtoi ihan nätisti isoimmallekin pykälälle, mutta tänään taas hetken aikaa mietti ja tuntui kuin olisi luistanut ennen vaihtamista

          Comment


            #6
            Onkohan laatikkoöljyn määrää katsottu milloin viimeksi?

            Comment


            • #7
              Ei mitään hajua onko sinne ikinä ees vaihettu öljyjä, enkä oo tässä joutanut kattelemaan. Siitä ne kai kuskin puoleisen vetarin lähettyviltä tarkistetaan ja täytetään?

              Comment


              • #8
                Eikö ole enää mittatikkua? (punainen tikku konehuoneessa) 92:sessa oli vielä mittatikku.

                Comment


                • #9
                  Olihan siellä mittatikku, tyhmänä ees miettiny tuommosta kun ei oo edellisissä autoissa ollu. Öljyt oli nuin puolessa välissä min. ja max. asteita. Eikä ollut enää kovin nätin väristäkään se öljy. Pittää vaihtaa kuhan kerkiääpi.

                  2.3l 2.5l 2.8l, monenlaista öljymäärää löyty netistä ja itellä ei enää alkuperästä ohjekirjaa ole niin paljonko tuonne pitäs lykätä?

                  Comment


                    #10
                    Onko öljytikku mitotettu niin että öljyt voi (lue pitää) tarkistaa auto sammuksis?

                    Comment


                    • #11
                      Eipä ollu öljytikussa mitään merkintöjä. Tuo vika, ettei vaiha neloselle tuntuu olevan kylmänä. Kunhan lämpenee kunnolla niin pienen luiston ja vinkumisen jälkeen vaihtaa neloselle. Pitää nyt viikonlopun aikana lykätä uudet öljyt lootaan. Mitenkä tarkkoja nuo on öljyistä? Käykö esim. http://www.motonet.fi/fi/tuote/59020...exron-III-378L

                      Samalla vissiin kannattaa suodatin vaihtaa sinne lootaan, mistähän päin mahtaa löytyä?

                      Comment


                        #12
                        Tuo nyt kannattaa selvittää koska tuota tikkua voi "käyttää". Aika oleellinen asia automaatis. Kaverin autos (calibra) piti öljyt tarkistaa tikusta auton käydes.

                        Tätä haet niin on oikeaa. Täyttö 5.4 litraa, tämä siis täysin tyhjään laatikkoon. Teboilin sivut sanoo 3 litraa vaihtomääräks.
                        Kyllä sielä suodatin on. Täs kuvaa millasesta on kyse. Ehdottomasti vaihtoon.
                        Viimeksi muokannut Sleepy2; 15.2.2014, 11:10. Perustelu: Tuosta "puhelinslangin" kirjoittamisesta voisit kokeilla luopua.

                        Comment


                        • #13
                          P-asennossa tyhjäkäynnillä ilmeisesti mittaus, jos nyt nuita ulkomaalaisia foorumeita on uskominen. Kävin hakemassa öljyt ja suodatin piti tilailla, ens viikolla pitää vaihella.

                          Comment


                          • #14
                            Mittaus suoritetaan käynnissä, ihan Suomen kielelläkii.
                            Laatikon voi täyttää siitä tikun kautta, hidasta, mutta helpointa periaatteessa ja öljy menee pohjaan ainakin. Auton pitää olla sitten tasaisella.

                            Comment


                            • #15
                              Empähän jaksanut alkaa ite tuossa kerrostalon pihalla loskassa könyämään auton alla---> pajalle laatikkoöljyn ja suodattimen vaihtoon.

                              Ekana sanoivat, että suodatinta ei tarvihe vaihtaa ja öljyt vaihetaan yläkautta. Imasivat parilitraa melko epämääräisen mustaa öljyä ulos ja laittovat pari litraa tilalle juurikin tuota FEBIN-keltasta öljyä, mitä kävin hakemassa. Nyt näytttää öljytikku aikalailla maksimia lämpösenä. Ja liikkeenä oli pienempi pulju, VAG-konserniin kuitenkin erikoistunut.

                              Mutta edelleenkään kylmänä ei oikein suostu neloselle vaihtamaan, pitää antaa lämmetä ihan kunnolla. Taitaa muuten olla lämpötila-anturikin vaihtokunnossa, kun ei suostu siitä 50 asteesta oikein nousemaan.

                              Comment


                              • #16
                                Aloin mietiskelemään että voihan tuo olla joku sähkönenkin vika. Jos siellä jotkut johdot / liittimet on huonossa hapessa ja vaatii lämpöä että toimii? Mistäpäin kannattaa lähteä selvittelemään

                                Comment


                                • #17
                                  Ei sen kovinkaan korkealle pitäsköhän nousta, en muista tuon asteita, mutta olikohan tipissä 60astetta maximi.
                                  Voi tietysti olla, siinäkin varmaan menee sähköt kotelon läpi öljypohjan tienoilta.
                                  Viimeksi muokannut pykiz; 20.2.2014, 07:14. Perustelu: Autom.teksti

                                  Comment


                                  • #18
                                    Teki tänään ihan saman 2-->3 välillä, sai kierrättää ihan huolella että suostui vaihtamaan. Välillä pukkas konehuoneesta myös "palaneen kumin" hajua? Tämä silloin kun ei suostu vaihtamaan. Pitää käyttää vikakoodien luvussa kunhan joutaapi

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ois kyllä se suodatinkin kannattanu vaihtaa! Ei ois ensimmäinen vaihteisto missä suodatin tukossa. On nähty halkinaisiakin suodattimia --> vetää ilmaa.

                                      En tiiä miten tuossa suodatin kiinni, o-rengaskin voi kovettua suodattimen juuresta ja taas hörii ilmaa.
                                      Jos et muuten saa tolkkua laatikkoon ni kokeile ylitäyttöä, sillä korjaantuu edellä mainittuja oireita. helppo ettii sit vika. Joo ja ei se laatikko siitä kokeilusta hajoa,
                                      oksentaa vaan öljyä pihalle jos tarpeeks kuumaks ajat.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X