Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B8 3.0 TDIq manuaali, poskilaakerin vaihtoon apuja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Nyt pääsin tätä hommaa aloittelemaan. Otin vetarin sisäpään nivelen irti laipasta ja avasin levyn, joka on tätä nro 11 laakeria vasten ja pitää akselin vaihdelaatikon sisällä. Akseli tuli laakereineen ulos vaihdelaatikosta todella kevyesti ja metallimujua oli havaittavissa laakeripesässä. Pesän alareunaan oli tullut selkeä kynnys (aivan kuin larrulevyn ulkokehällä), mutta pesän yläreuna oli tasainen. Laakeripesä on tässä siis syvempi, kuin laakerin leveys. Suunnitelmana olisi nyt ensin yrittää putsata pesä mahdollisimman hyvin ja laittaa liiman kanssa 0,5mm rosterilevystä tehty holkki pesään tiivistämään välystä. Jarmon ohjeiden mukaisesti laitan myös simmilevyä laakerin ulkokehän ja päätylevyn väliin puristamaan laakeri tiukasti pesän pohjalle. Ja kuten tuossa jo arvattiin, niin laakeri itsessään oli täysin ehjä.

    Comment


    • #32
      Sama homma

      Itsellä kans tuo homma edessä. Aika paljon tuntui väljää olevan pitkittäin ja poikittain. Onneksi duunista löytyy kaikki tarvittavat jos itse korjaisi mutta oletteko yrittänyt jos maahatuoja korvaisi? Itse soittelen huomenissa audille ja kyselen.

      osaako joku sanoa kuinka iso laakeri halkasijaltaan siellä on? tietäisi vähän minkä kokoisia shimmilevyjä hommaa.

      Ja tuleeko lootaöljyä ulos ko vetäsee tangon irti?
      Viimeksi muokannut magelolz; 15.1.2018, 00:21.

      Comment


        #33
        Tuliko tälle selvyyttä jo?

        Comment


        • #34
          En nyt passelimpaa topikkia löytänyt, joten tämä saanee kelvata. -04 A4 Quattro potilaana, BEX-kone ja 6v-manuaali, vetareiden kupeissa muutaman millin säteisklappi, pitääkö tässä huolestua poskilaakereista? Ei vuoda öljyä eikä ulvo ajossa (vielä ainakaan). Millainen leiri on vaihtaa laakerit jos haluaa pelata varman päälle?

          Comment


            #35
            Onkos jollain tiedossa pajaa jolla olisi laakeripesän korjaukseen työkaluja olemassa? Korjauksen voi ilmeisesti tehdä laatikon ollessa paikallaan:

            https://www.youtube.com/watch?v=4_FBNyJYeGY

            https://www.youtube.com/watch?v=Hz4Prsqw3qo

            Comment


              #36
              Kysypä täältä:
              https://www.nokone.fi/

              Comment


              • #37
                Näyttää olevan nyt vastaava ongelma täälläkin A4 B8 3.0TDI manuaalissa. Onko tietoa onko kellään Suomessa tuota MultiCutter GB työkalua pesän työstöön? Pajaa tai vuokrattavaksi.

                Hieman hinnakas yksittäiseen korjaukseen (http://www.multicuttergb.com/). Ilmeisesti tulee paketissa 3 shimmiä työkalun lisäksi. Mikä lie shimmien hinta erikseen.

                Tai sitten pitää vain kerätä kolehti täällä yhteiskäyttöön/vuokrattavaksi. :)

                Comment


                  #38
                  Mulla tämä korjattiin niin, että sorvattiin sopiva holkki laippaan joka painaa laakeria sisäänpäin. Tästä tuli otettua kuvatkin.
                  Tämän lisäksi sorvattiin laakerin ulkokoolin ympärille ohut holkki joka asennettiin liiman ja pienen lämmön kanssa. Tuli senverran napakka että ei varmasti tule enään samaa ongelmaa. Ei ainakaan n.6tkm aikana ole ilmennyt mitään välyksiä.
                  On ainakin halvempi remontti ja varmasti yhtä kestävä ratkaisu kuin tuo uuden pesän sorvaaminen.
                  Attached Files
                  Viimeksi muokannut Arsska; 26.3.2019, 17:13.

                  Comment


                  • #39
                    Kokemuksia Apukuskin puolelle poskilaakereiden vaihdosta. Mahtuuko ottamaan laatikko paikallaan irti "perän" missä poskilaakerit ovat kiinni.

                    A4 B8 2.0TFSI Q

                    Comment

                    Working...
                    X