Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 pakki ei mene päälle kytkimen vaihdon jälkeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 pakki ei mene päälle kytkimen vaihdon jälkeen

    Nyt tarvitaan klubilta apua...
    Kytkimen remontin jälkeen manuaalin pakki ei kytkeydy.... (lievä pipp.... otsassa).
    Tangot säädetty manuaalien mukaan ja 1 - 6 kaikki muut vaihteet toimii, mutta pakki ei kytkeydy päälle.
    Laatikkoon ei ole koskettu elikäs mikäs mättää???

  • #2
    Mulla on ihan samanlailla mutta päin vastoin, pakki meni painamattakin nuppia päälle mutta kutonen ei.

    Sain senkin nyt toimimaan jotenkuten kun säädin niitä säätöjä ylitte, vähän teeseitse taktiikoin joita ei kannata suositella..

    Meillä on siis käytännössä samaa vikaa, ilmeisesti ripustukset voi vaikuttaa. En tiä? Täälä tarvitaan vastauksia..

    Comment


    • #3
      Oletteko tutkineet auton alla, että meneekö vaihde päälle vivustosta liikuttamalla? Jos kepin ja vivuston väliin on jäänyt jonnekin välystä tai joku nivel on väljä, niin homma ei toimi? Sanomattakin lienee selvää, että voiman käytöllä saa vain tuhoa aikaan, vaihteensiirtohaarukat vääntyy tms.

      Comment


        #4
        Keppi varmaankin on liikaa vasemmassa laidassa. Löysää alempaa tankoa, siirrä keppiä vähän oikealle, kiristä ja kokeile uudestaan. Säätö on ihan helppo homma.

        Comment


        • #5
          Noniin palataanpa aiheeseen,
          Kun ei vikaa saatu säädöllä korjattua niin ei muuta kuin kone ja laatikko uudelleen pois (menee jo rutiinilla ja menihän täällä etelässä q-kelitkin;) sekä tutkimaan tarkastus kameralla mitä laatikkossa ei tapahdu...

          Aikaa meni keksiessä järkevät sisäänmeno reitit kun ei tuossa kovin montaa hyvää irrotettavaa pulttia ole ja vikaa etsiessä, mutta kyllähän sekin löytyi oli nimittäin pakin kiertovipu (01E311583 http://www.jimellisaudiparts.com/sho...ey_model=15625, osa 10) hukassa.

          Ei muuta kuin öljyt ulos ja etsimään vastauksia lisää ja löytyihän sellaisia jonkin aikaa etsittyä (2-3h). Tuo surullisen kuuluisa vipu oli laatikon pohjalla väkivältaisen koettelemuksen johdattelemana. Ihme kyllä missään hammaspyörässä ja akselissa ei kameralla näkynyt väkivallan merkkejä (saas nähdä löytyykö laatikko aukaistuna).

          Sitten vielä kysymys kun en ole koskaan laatikkoa avannut kannattaako ryhtyä itse vai antaako suoraan ammattilaiselle? Jos alkaa itse niin olisiko hyviä vinkkejä?

          Comment


            #6
            Siis mitä ihmettä. Vaihdoit kytkimen, etkä avannut laatikosta mitään, niin miten voi olla mahdollista että tuo vipu on pudonnut?! Eihän kukaan ole avannut sitä lootan päällä olevaa pulttia (osa numero 11 )?

            Kyllä tuon vivun saa sinne suht helposti paikoilleen, ei tarvita mitään erikoistyökaluja eikä lootaa tarvi purkaa kokonaan. Mutta olispa aikamoinen tuuri jos missään hampaassa ei olisi jälkiä.

            Comment


            • #7
              Näyttää siltä että, joku on kopeloinut laatikkoa ennen, kun näyttää että öljyn täytön mutteri on lähes pyöreä ja lyöty kiinni (lovi mutterin reunassa) ja toiseksi kytkimen työsylinterin ruuvin kierteet aika entiset (saa nähdä pystyykö tekemään jotain)... (täytyy muistaa että auto ollut allekirjoittaneella muutaman kuukauden)
              Olisikohan joku ottanut ruuvin irti koska vaihteen siirtäjässä (valettu osa siirtotangon päällä) näkyy selvä jälki jossa vipu mennyt alas 1-2cm ja liikkunut edestakaisin kyljessä.

              Tosiaan kameralla ei löydy hampaista jäkiä ja on yritetty etsiä, mutta vielä tuohon purkamiseen erikoistyökaluja ei vivun paikalleen pistämiseen tarvita, koska tuo tappi 11 näyttää pitävän sen paikoillaan ja toinen lepää valuosan päällä sekä toinen hammasrattaan akselin päällä. Miten tuon kytkinkotelon ja rataskotelon saa näppärästi irti toisistaan? Täytyykö muuta irroittaa kuin vaihteen siirtimen poikittaisvipu, 12 ruuvia ja pääakselin lukitus ???

              Comment


                #8
                Ei tosiaan tarvitse kuin vaihdetangot irti, ja ne torxit mitkä pitää kytkinkoppaa kiinni. Pääakseli ei ole lukittu mitenkään.

                Comment


                • #9
                  Varmistan vielä että otetaanko ne siirtimien lukitusmutterit irti (4kpl, joissa kuula päässä ja siirtyvät hahlosta toiseen)?
                  eli työjärjestys on vaihdetangot irti --> torxit auki ja laatikko erilleen?

                  Comment


                    #10
                    Joo, ne kannattaa avata.

                    Sitten jos purat enemmän lootaa, niin ei enään ole niin helppoa, ja kannattaa tietää mitä tekee.

                    Comment


                    • #11
                      Päivitetäänpä vähän,

                      Kiitos foorumille ja erityisesti okkimille ohjeistuksesta. Eli syynä pakin toimimattomuuteen oli juurikin tuo yllä mainittu vaihteen siirtäjä, joka oli laatikon pohjalla. Analyysinä miksi se siellä oli niin vähän on annettavaa, mutta jotain päätelmiä. Vanha osa oli melkoisesti taipunut ja siitä oli jäänyt jäljet vaihteen siirtäjän kylkeen eli olisiko sen asettamisessa ollut joskus ongelmia kun uuden kanssa sai olla tarkkana että lukitus ruuvi osuu kohdille.

                      Työstä sen verran tarkennusta että jos joku tuommoisen laatikon haluaa avata niin en suosittele avaamaan enempää kuin itse jouduin. Nyt päästiin vaihteensiirtimen poikittaistangon irroittamisella (suoja kuppi irti ja lukitus ruuvit(muista merkata oikeat paikat jos irroitat)) ja kuten yllä mainittu niin 12kpl torx (kiinnitys 25Nm) ruuveja. Vaihteisto kannattaa pistää pystyyn jolloin varovasti nostamalla saadaan kytkin ja rataskotelo erilleen (pääakseli ja vetopyörästön akseli vain booreilla).
                      Tarkkana saa olla koska vetopyörästön akseli on sen jälkeen "irralllinen" ja siinä on neulalaakerit (huom! 23kpl), jotka saattaa olla jossain muualla missä niiden kuuluu olla (nimim. kokemusta rikkaampana).
                      Mielenkiintoista oli pujoittaa uusi siirrin paikoilleen ja lukituksessa sai olla tarkkana ettei se siirtynyt paikaltaan. Helpotus oli melkoinen kun vaihteet toimi laatikon kasattua.

                      Ja onhan tuo kiva peli uusilla turboilla ja uudella vauhtipyörällä+kytkimellä (RS4 joka ei luista ainakaan vielä vaikka foorumilla olikin LUKin kytkimistä toista tietoa).

                      Comment


                        #12
                        Hyvä että alkoi toimimaan :) Tuon pinion-akselin laakerit tosiaan unohtui varoittaa. Kun lootan nostaa tasan suoraan ylös, akseli jää siihen eikä laakerit karkaa.

                        Comment

                        Working...
                        X