Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Miten nopeasti 2,7 moottorin pitäisi lämmetä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Mitäs toi termostaatti maksaa?

    mulla ei myöskään nouse lämmöt 90 asti

    Comment


      #32
      Muutaman kympin, olisiko ollut 20?? Sehän ei tunnu missään tuossa "projektissa"...

      Tuossa kuvassa se pilkistää tuon lukitusraudan takaa, ohjaustehostimen vasemmalta puolelta. Minäkin voisin noita periaatteessa vaihtaa jos halukkaita on...

      Comment


      • #33
        Jep, multa loppu ainakin halut vaihtaa se just nyt jostain syystä... Ja Mikkokin on niin kaukana, että sitä varten ei viitsi lähteä. Voi että ottaa nyt päähän kun en vaihdattanu sitä jakohihnan vaihdon yhteydessä!

        Comment


        • #34
          Soitin LMS:älle, termari 27e.

          Nopeasti heitetty arvio kokonaishinnasta vaihtoineen pyöri mainitun 350e kieppeillä. 4-5h työtä termarinvaihdosta!!!!

          Comment


            #35
            Työ on lähes sama kuin hammashihnan vaihdossa, eli keula huoltoasentoon (sitä ei siis tarvitse niin paljoa purkaa kuin tuossa Okkimin kuvassa), jakopää auki, vesipumppu irti, termostaatin vaihto ja osat takaisin paikoilleen.

            Rakenne on mitä on.

            Comment


              #36
              On näköjään patja ja vilttikin tuossa kuvassa. :)

              Comment


                #37
                No sanopa muuta! No onhan mulla se toinen tax-free ;) Olis siellä joskus kyllä sänkyäkin tarvittu, harmi ettei ole jääkaappiakaan ;))

                Comment


                • #38
                  Mikäs nelijohtoinen anturi pilkistää koneen repsikan puolen letkusta kun katsoo alaspäin pelti auki?

                  On taas oikein suunnittelun kukkanen toi termostaatin sijoitus...

                  Comment


                    #39
                    Veden lämpötila-anturihan se on. En tiedä meneekö siitä tieto ECUlle vai mittaristoon. Vai kumpaankin?

                    Edit: ai ne onkin kytkimet...

                    Comment


                      #40
                      Repsikanpuolen letkussa ovat lämpökytkimet F18 ja F54 samassa paketissa.

                      Edit:
                      F18 -> ilmastointi
                      F54 -> jäähdytysnesteen jäähdytys

                      Comment


                      • #41
                        En tiedä, oliko käyttäjävirhe =), mutta ainakaan minä en onnistunut saamaan tuosta omasta -02 A4:n ilmastointilaitteesta mitään koodeja ulos noilla ohjeilla. Eli painamalla sisäilmankiertoa ja nuolta ylös.

                        Comment


                        • #42
                          juu, ei toi työmäärän ihmettely ollu tarkoitettu kritiikiksi LMS:ää kohtaan.. lähinnä sitä vaan että onpa näppärästi suunniteltu pata. Vielä kuin näyttää siltä että termariongelma ei ole ihan harvinainenkaan.

                          Comment


                          • #43
                            Melko suolainen tuntitaksa tolla LMS:lla. Jos 350e on termarinvaihto ja hommaan arvioitu menevän 4-5 tuntia. Viiden tunnin mukaankin siitä tulee 70e/tunti.
                            AD-korjaamolla jakohihnan vaihtotyöstä veloitettiin neljän tunnin taksa, 184e. LMS:lla tuo heidän nettisivujen mukaan mun autoon 650e. Ja sehän ei voi sisältää osia vielä jos he käyttävät alkuperäisosia, kuten sivuillaan kertovat.

                            Comment


                              #44
                              Kyllä tuo vaikuttas osineen olevan. Merkkiliikkeessä A4 1.8T työn osuus 280 ?

                              Comment


                              • #45
                                Niin minäkin luulisin. Ajattelin kun jotkut väittävät maksaneensa merkkiliikkeessä V6 koneen hihnan vaihdosta jopa 1500e hintoja...

                                Comment


                                • #46
                                  Tulipa pieni arviointi/lasku/muisti tms. virhe ylempänä. Oikea hinta termarihommalle oli siis alle 300 euroa. Mulla oli samalla kertaa termarin vaihdon kanssa torven vaihto, mihin meni puoli tuntia ja n. 70 e osat. Jotain meni päässä ristiin.
                                  Tuntihinta on 62 euroa.

                                  Sivuilla ilmoitetut hihnanvaihtohuollot ja muut ovat osineen, ja vajaa vuosi sitten Passatin kanssa tuo sille arvioitu hinta alittui parilla kympillä.

                                  Termarinvaihdossa omassa tapauksessani työtä oli 3,3 tuntia, joka teki 204 euroa.
                                  Osia ja nesteitä oli n. 60 eurolla. Työn kuitenkin sanottiin sujuneen tavallista nopeammin, joten tavallisena päivänä tavallisen tapauksen hinta menee varmaan lähemmäksi 300 euroa.

                                  PS. En muuten ole LMS:n palkkalistoilla, pakko vaan kehua kun kerrankin on löytänyt pajan, joka tekee hyvää työtä sopivilla hinnoilla ja loistavalla palvelulla.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Eilen kun ajelin tiptronicia käyttäen. kun moottoria kun kierrätti enemmän, niin lämmöt mittaristossa laskivat.

                                    viskoa kokeilin 22km ajon jälkeen, pyörii helposti käsin. en viitti kokeilla moottorin käydessä koska ropelli on ulkokehätön malli

                                    7 astetta pakkasta ja ei lämmenny ku 80 asteeseen kotimatkalla...

                                    Comment


                                    • #48
                                      Mulla ihan sama (manuaalivaihteistolla vaan). Ajoa noin 25min, lämpö parhaimmillaan just 80 C päällä. Visko pysähtyy kevyesti käsin moottorin käydessä.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Termostaatti vaihtoon. Olen tuotattanut pari audia saksasta ja kumpaankin on pitänyt vaihtaa termostaatti ku ei nosta lämpöjä.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Mielenkiintoista! Onko se nyt kuitenkin niin että "saksa-Audi ei ole tehty pohjoisen pakkasiin"?? :)
                                          Eli että niissä olisi termari joka aukeaa alemmassa lämpötilassa? Vai onko ne kaikki ollu "rikki"?

                                          Comment


                                          • #51
                                            No onhan melkeen jokaisessa saksastatuodussa pre-facelift s4:ssa pakosarjatkin rikki...tai ne hajoo vasta kun ne tuo suomeen. et enpä ihmettelis vaikka noita termareitakin laukee....itellä oli pakosarjat vaihdettu jo saksassa. Niin ja termarikin toimii. Vakiolämpötila on joku 90 ja se kyl täyttyy aika mukavan nopeesti. Eli auto kyl lämpee nopeesti.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Ei ne yksään ollut rikki mut ne ei vaan nostanut moottorin lämpöjä ku siihen 80 asteeseen.
                                              Totta ne saksassa käyttää kylmempiä termareita.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Ehkä joihinkin malleihin on saatavissa erikseen kesä- ja talvitermareita. Mutta ei ainakaan minun autoon, eikä tähän 2.7:aan josta ketju alkoi.
                                                Minunkin auto on tuotu Saksasta ja kyllä siinä lämmöt nousee 90:een...

                                                Tähän samaan voisi muistuttaa, että muistakaa vaihtaa niihin Saksan autoihin jäähdytinnesteet. En taas osaa muista sanoa mutta ainakin C5:een laittavat siellä -25 astetta kestävät nesteet sisälle kun Suomessa laitetaan -35 astetta kestävät. Suomessa saattaa kuitenkin joskus laskea tuo lämpötila jopa etelässäkin alle -25:n, sitten ei varmaan enää naurata jos on nesteet jääny vaihtamatta...

                                                Comment


                                                • #54
                                                  omassa ei mittari nouse kuin kaupungissa tuohon hiukanpäälle 90 asteeseen. MUTTA Vag-com näyttää 10 astetta enemmän ja flekti käynnistyy kun lämpömittari on karvan yli 90 (eikös sen pitäisi olla päälle 100 asteessa?).
                                                  Olen päätellyt (pähkäillyt) että ongelma on mittarissa ja Vag-Com näyttäisi oikein....?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Sain sovittua ostoliikkeen kanssa vaihtokulut puoliksi joten ei nyt harmita niin paljoa...

                                                    Sitten vähän Offtopic:

                                                    kannattaako samalla kun keula on purettuna, asennuttaa lohkolämmitin?

                                                    ymmärsin jostain että sekin on hieman hankalampi juttu tähän kyseiseen moottoriin.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Juuso,
                                                      Samalla lailla toimii minunkin. Mittarin mukaan kun menee (jonkun verran) yli 90 astetta alkaa flekti toimia. Taitaa toimia oikein.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        ymmärsin jostain että sekin on hieman hankalampi juttu tähän kyseiseen moottoriin.
                                                        http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?...2&lang=3&ndid=

                                                        Tuolla 2.7T:lle sanotaan asennusajaksi 2h eli ei aivan mahdoton lasku pitäisi tulla.

                                                        ps. jos sattuu löytymään hyvä ja edukas asennuspaikka niin ilmoitelkaa ;)

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Omaan asennutin Pohjois-Helsingin Autossa, Konalan pisteessä viime talvena...Hintaa en muista, mutta jälki siistiä.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Se paikka on kyllä niin ahdas, että ei paljoa naurattaisi sitä sinne asentaa kone paikallaan. Itse olen noita laittanut samalla kun kone on irti. Mutta toki sen saa sinne laitettua, gynekologin käsistä on suuri apu! ;)

                                                            Ainakin moottorin kannake pitää irroittaa, ja yksi ahtoputki pois tieltä.

                                                            Tuossa on kuva lämmittimestä paikallaan, kompura ja kannake sekä ahtoputki puuttuu tieltä.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Kyllä ainakin RiSaan saa tuon lämmittimen paikoilleen ihan konetta purkamatta. Ahtoputki vaan pois tieltä. Saa aika kivuttomasti sen vaihdettua kun on kunnon välineet.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X