Mistäpä löytys putkiin ja letkuihin parhaat, rosteriset letkuklemmarit?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Parhaat letkuklemmarit?
Collapse
X
-
http://tuotteet.etra.fi/fi/g19549574...-1-ruuviset-zn Tuollaisia olen ite käyttänyt monessakin paikassa, saa kiristettyä ainakin tiukkaan. Rosterivaihtoehdosta ei ole kyllä tietoa ja se taitaa olla tämän ketjun pääasia?
Comment
-
Noita PARI-kiristimiä käytetään meillä töissä paljon eri projekteissa ja niitä saa RST- ja HST-versioinakin. Jos koot vaan natsaa niin hakkaa normiklemmarin mennen tullen kestävyydessä. Jos tuon 1-ruuvisen kiristysvara ei meinaa riittää, niin noita saa myös 2-ruuvisina. Ares, Etra, Onninen, Ahlsell, noista ainakin pitäis löytyä noita ihan hyllystä.
Comment
-
Perinteisistä klemmareista parhaaksi on osoittautunut forgen rst klemmarit joita saa doc-powerilta. Töissä meillä on jos vaikka jonkin merkkistä ja aina ne korkkaavat jos yhtään tiukempaan pitäis kääntää. Nuo forget kestää esim merkittävästi paremmin kuin aban klemmarit jotka korkkaavat jo klemmari avaimella kääntäessä (olen jopa 1 forgen saanu rikki kiristämällä sitä varmaan 30 kertaa).
Pari kiristimet kyllä kestävät mutta ovat autoissa moneen paikkaan liian leveitä.
Comment
-
Biltemasta saa tosi hyviä klemmareita rosterina ja patarautana. Omasta mielestä ainakin parempia kun aban tekeleet.
Comment
-
Itse olen sitä mieltä että nuo aban tekeleet on täyttä kuraa. Jäi niin hyvin mieleen kun hytikkaliikeessä kyselin letkua varten ns kunnon klemmareita, ei kuulemma ollut sen kokoista muuta kuin perusklemmaria. Ukko oikein kehui että on sitten Aban klemmareita, eikä mitään kiinan tavaraa, näitä ei saa väännettyä solmuun.
Sillä kertaa kävi niin etten edes kunnolla kiristänyt niin korkkas Aban tekeleet :/
Comment
-
Bilteman rosteri klemmareita hommasin testimielessä pari kappaletta, 22-29 millisiä, ja tavara oli täyttä kuraa... Kiristysmekanismi takertelee jo vapaanakin pyöriteltäessä, ja kun yrittää käyttää tarkoitukseensa niin jo kevyelläkin kiristyksellä mekanismi alkaa sutata. Joku tuossa aikaisemmin noita kehui, mutta lienee toimittaja tässä välissä vaihtunut...
Mistähän löytyisi tänä päivänä kohtuuhintaista toimivaa rosteriklemmaria?
Comment
-
tuollainen on se paras klemmari
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...in-2000030785/
http://www.motonet.fi/fi/tuote/45059...in-58-63mm-RST
https://www.silikoniletkut.fi/RST-HD-letkunkiristin
https://www.ahlsell.fi/34/tyokalut-j...ras/t25000038/
näillä taas ei tee mitään ->
mutta toki nämä taitavat olla mielipide kysymyksiä eli toinen tykkää toisesta ja kolmas neljännestä jne :)
omassa työssäni ainakin "matoruuvi" klemmarit oli se materiaali tai valmistaja mikä vaan niin eivät pidä/ovat surkeita kun taas kaikki pultti/vanne kiristeiset ovat niitä mitkä kestää korkeatkin lämpötilat ja eikä avaudu itsekseen (toki en ole kaikkien valmistajien t-pultti klemmareita kokeillut joten seassa saattaa niissäkin olla sutta).Viimeksi muokannut fsol77m; 26.7.2017, 07:34.
Comment
-
Tuo matoruuvi kiristeinen klemmari toki ei mitenkään hyvä laatuinen ole, varsinkaan sinkki ABA. Itse käyttänyt Norman ja Aban Torro sarjan klemmareita, koska nuo pulttikiristeiset on vaan joihinkin paikkoihin liian isoja ja leveitä.
Tilailin juuri kokeeksi tuohon BiT koneen irti hyppivän y-haara ongelman takia Murrayn Turbo klemmareita:
https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_f...lamps&_sacat=0
Noilla toivottavasti pitää. Ongelmana kun tuohon paikkaan mahtuu vaan just tuo 12mm leveä kiristin.
Comment
-
T-pulttiklemmari ei ole paras kiristin. Se löystyy ja on moniin paikkoihin liian leveä. Sellainen on irronnut monesti.
Tällainen pysyy koko ajan kireällä vaikka lämpötila muuttuu:
http://www.turbozentrum.de/en/univer...;SearchParam]=
Eli näköjään juurikin samoja kuin nuo Murrayt, hyvä valinta! :)
Comment
-
Eiköhän se käyttökohde ratkaise mikä on paras klemmari. Nuo perus ABA:t sun muut matoruuviklemmarit kelpaa kyllä puutarhan vesiletkuihin sun muihin missä ei juurikaan painetta ole. Vaativimpiin käyttökohteisiin sitten jotain muuta. Meillä töissä käytetään ABA TORROJA ja vastaavia RST-klemmareita, sekä KERKO 1- ja 2-ruuvisina, käyttökohteen mukaan.
Comment
-
Comment
-
Joo noita varmaan...
Tuosta toimivuudesta tuli mieleen juttu Ahti Karjalaisesta. Ahti oli taksin kyydissä, kun kuski alkoi epäillä vilkkujen toimivuutta. Pyysi Ahtia nousemaan pirssistä ja kattomaan löytyykö toimivuutta. Ahti vääntäytyi ulos, kuski laittoi vilkun päälle ja kohta kuului: "toimii, ei toimi, toimii, ...". Semmosta.
Lisää Ahti Karjalaisesta esim. haulla "wiki ahti karjalainen"
Comment
-
Kerkon tekemiä oon ahtoputkiin laittanut, eikä ole koskaan pullahtanut irti. Saa varmasti riittävän tiukkaan.
http://www.kerko.fi/yritys.html
Comment
-
Murraun turbo clampeissa semmonen ongelma että 12mm leveys 87mm klemmarissa ei mahu ässän kaasuläppään. Mutta kyllä puristaa kiinni. Korvasin sitten nuo kaikki, mihin murray ei mahtunut ja missä oli wurth zebra klemmarit, SSHD(Salhydro tukuttaa) klemmareilla. Ei sentään matoruuvista jengat mene jo 2nm kiristyksellä.
Comment
-
Joo noi motonetin klemmarit ei sovi, jos meinaa hirveesti yli 3bar paineilla ajaa. 3.1:lla toimii ja pitää todistetusti vielä hyvin, mut nää onkin ollut matalapaineisia laitteita ja hyvillä sikeilla. Suosittelen myös käyttämään vaijerivarmistusta, kerta noin isoilla paineilla jengi ajelee et ei pidä.
Comment
-
-
Ikinä koskaan en oo saanu rikki ABA:n sinistä klemmaria, eikä kyllä koskaan oo irronnutkaan mistään, joten täytyy olla user error kysessä jos semmonen on huono, tai sit puuttu huullos/sikkaus putkesta jos ei pysy kiinni. Jopa bilteman perus klemmarit ovat toimineet, mitä teen väärin? :D
Comment
-
Vain yksi voi olla paras. Ja minusta paras on sellainen joka pitää kireyden tasaisena lämmöstä tms riippumatta. Tavallinen joustamaton klemmari ei sitä tee. Jos ABA pysyy paikoillaan, niin se hoitaa hommansa, mutta minusta se ei tee siitä parasta.
Comment
Comment