Sarjassamme mystisen öljyvuodon metsästystä. Eli nyt kaivattaisiin vinkkiä mitä seuraavaksi (kansipahvi, öljypohjantiiviste, muu...mikä?).
Eli pohjamuovin päälle ilmestyy aina (lyhyenkin) ajon jälkeen öljyä. Ekana mieleen tuli että venttiilikopan tiiviste vuotaa. Edellinen oli vaihdettu joskus 2v sitten ja oli jo aika koppuraa. Tämä myös vuoti läpi, tosin enemmänkin sellaista hikoilua.
Tänään sitten tuli vaihdeltua uusi tiiviste ja laitettua se liiman (hyvin ohuesti liimaa + tehtaan manuaalin mukaiset kohdat paksummalla saumalla) kanssa paikalleen varmuuden vuoksi. Samalla tuli katsottua nokka-akseleiden stefat, jotka olivat kuivia.
Vuoto ei loppunut tosin ainakaan toistaiseksi ei tuo venttiilikopan tiiviste ole hikoillut läpi ja jotenkin jo jäin miettimään olisiko öljyä jäänyt jonnekkin väleihin josta se pääsisi ylä/alamäessä valumaan tohon pohjamuovin päälle?
Tasopinnat näyttää hyvältä, ei halkeamia. Myös venttiilikoppa näytti olevan ok.
Jakopääkin näytti olevan ok. Alimmaista koppaa ei tosin tullut otettua pois (ei onnistu keulaa purkamatta). Pientä öljyvuotoa oli ollut venttiilikopan tiivisteestä.
Vuoto ei näyttäisi tulevan kampiakselin tiivisteestäkään? - Ainakin oli kuiva tuosta kohtaa. Öljy ikään kuin valuisi tuota mustaa kiinnikerautaa pitkin alas, suunnilleen jakopään ylimmäisen kopan sauman kohdalta? - Pakosarjassa näkyvä "märkä" ei ole öljyä vaan rasvanpoistoainetta.
Eli suunnilleen tuohon kohtaan mustan kiinnitysraudan alle tulee lätäkköä. Raudassahan on kyllä tuollainen kotelorakenne?
Tuossa kuvassa on putsattu öljyt yms. pois.
Eli pohjamuovin päälle ilmestyy aina (lyhyenkin) ajon jälkeen öljyä. Ekana mieleen tuli että venttiilikopan tiiviste vuotaa. Edellinen oli vaihdettu joskus 2v sitten ja oli jo aika koppuraa. Tämä myös vuoti läpi, tosin enemmänkin sellaista hikoilua.
Tänään sitten tuli vaihdeltua uusi tiiviste ja laitettua se liiman (hyvin ohuesti liimaa + tehtaan manuaalin mukaiset kohdat paksummalla saumalla) kanssa paikalleen varmuuden vuoksi. Samalla tuli katsottua nokka-akseleiden stefat, jotka olivat kuivia.
Vuoto ei loppunut tosin ainakaan toistaiseksi ei tuo venttiilikopan tiiviste ole hikoillut läpi ja jotenkin jo jäin miettimään olisiko öljyä jäänyt jonnekkin väleihin josta se pääsisi ylä/alamäessä valumaan tohon pohjamuovin päälle?
Tasopinnat näyttää hyvältä, ei halkeamia. Myös venttiilikoppa näytti olevan ok.
Jakopääkin näytti olevan ok. Alimmaista koppaa ei tosin tullut otettua pois (ei onnistu keulaa purkamatta). Pientä öljyvuotoa oli ollut venttiilikopan tiivisteestä.
Vuoto ei näyttäisi tulevan kampiakselin tiivisteestäkään? - Ainakin oli kuiva tuosta kohtaa. Öljy ikään kuin valuisi tuota mustaa kiinnikerautaa pitkin alas, suunnilleen jakopään ylimmäisen kopan sauman kohdalta? - Pakosarjassa näkyvä "märkä" ei ole öljyä vaan rasvanpoistoainetta.
Eli suunnilleen tuohon kohtaan mustan kiinnitysraudan alle tulee lätäkköä. Raudassahan on kyllä tuollainen kotelorakenne?
Tuossa kuvassa on putsattu öljyt yms. pois.
Comment