Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAH kansien öljynpainekuristimet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAH kansien öljynpainekuristimet

    onnistuuko vaihtaa ilman kansien irroitusta????

    #2
    Kiinnostaisi tietää kanssa tuo juttu... coupe nakuttelee siihen malliin että jotain olisi tehtävä, kun ei tuo nostimien vaihtokaan kauaa auttanut.
    Osanumerotkin olisivat tervetulleita.

    Comment


    • #3
      kuristimia olisi atken mukaan 2/kansi (mikäli oikein tulkitsin) voisikohan guru vahvistaa???

      pressure limiting valve
      078 103 363 p <--- AAH

      oma nakuttelee, mutta kun ei tiedä, johtuuko nostimista vai noista painesäätimistä.
      jokatapauksessa molemmat menee uusix jossain vaiheessa (230 tuhatta mittarissa)

      Comment


        #4
        1 per kansi

        Comment


        • #5
          ja saisko tarkan sijainnin kannnessa
          siis 1 syöttökanava/kansi?? eli 1 säädin/kansi

          ps. onko kansi irroitettava asennuksen ajaksi?? maalliikko kun ei ymmärrä tuon kannen päälle paljos mittään.???

          Comment


            #6
            Sen vähän perusteella mitä etkan kuvasta saattaa tulkita niin sanoisin että onnistuu ilman kansien irrotusta.

            Comment


            • #7
              atken kuva hieman epäselvä.... joutuuko irroittamaan nokka-aksulan???

              paljon pitäisi varata aikaa vaihtoon (jos huollossa teettäis)?

              Comment


                #8
                Suoraan korjaus manuaalista lainattu teksti koskien noita venttiileitä.

                "Pressure relief valve, replace if loud valve noises affecting the entire cylinder head bank can be heard. Secure with locking compound"

                Mutta kukapas tietää kuinka paljon tuo nyt teettää töitä niin osaisi vähän katsoa missä välissä uskaltaa ryhtyä toimeen?!

                E:niin ja kiitokset K. Koskelle!

                Comment


                • #9
                  Näyttä siltä että saattas olla vaihdettavissa nokka-akselin ohi:

                  Comment


                  • #10
                    Noi PetriL:n kuvassa olevat Check valves -venttiilit saattavat myös aiheuttaa kolinaa, Bentleyn manuaalista:

                    (manuaali tuntee ne nimellä retention valves)

                    The oil retention valves must be replaced if the valvetrain sounds noisy on short drives, although the noise may go away on longer drives.

                    - Remove intake manifold.
                    - Remove cover plate beneath intake manifold.
                    - Replace oil retention valves.

                    Tightening torques
                    -Intake manifold 20 Nm (15 ft lb)
                    -Cover 10 Nm (7 ft lb)

                    Comment


                    • #11
                      Mistä ko. paineventtiileitä saa? Onkohan kalliita?

                      Comment


                        #12
                        Merkkiliikkeen tiskiltä tai kerhon varaosa-toimittajalta... laitan hinnat myöhemmin, kun tänään tilaan nuo venat.

                        Comment


                        • #13
                          Voisitko tilata minullekin? Audi 100 2.8i Quattro vm. 91 (C4).

                          Comment


                          • #14
                            Ai niin. Merteilistä 17?/kpl ja toimitusaika 2viikkoa.
                            Varaosanumero ilmeisesti 078 103 363p

                            Comment


                              #15
                              No niin, tilattu on ihan paikalliselta VAG-tiskiltä hinta ~30€/kpl.

                              Comment


                              • #16
                                ilmottele kun oot asentanu nuo venttiilit. tuliko muutosta.

                                Comment


                                  #17
                                  niin, tilasin toistaiseksi vain nuo kansiin tulevat venat... katotaan korjaantuuko niillä ennenkuin purkaa enemmän.

                                  Comment


                                    #18
                                    Nyt on venttiilit vaihdettu. Aikaa menee n.15min per kans, jos ei rupea vastustamaan. Toinen vena nimittäin katkesi kannen sisään, mutta tulipahan tutustuttua samalla sen rakenteeseen. Jousi joka venan sisällä on oli kulunut joten jousivoima sen takia jo huomattavasti pienempi... myöskin O-rengas oli erittäin kova.

                                    Metelit pienentyivät huomattavasti, mutta eivät täysin loppuneet. Ovat kuitenkin hyvin siedettävällä tasolla.

                                    Comment


                                    • #19
                                      vaihdatin vihon viimein nuo kansissa olevat paineensäätöventtiilit. venttiiliäänet laimenivat huomattavasti. toisen kannen venttiili oli niin kovassa, että kanta katkesi. <--- lue: asentajan niskavillat pomppas pystyyn :) onneksi aukes helposti torxilla, joka lyötiin venttiilin rungon sisään. tuosta viisaampana annettiin vähän taakia venan kantaan toisella puolella. aukes kivuttomasti. mielenrauhaa taas vähäksi aikaa...

                                      Comment

                                      Working...
                                      X