Kokeilumielessä tuli tilattua Ebaystä tuollainen lastu, ja ainakin myyjä on saanut lähes 100% positiivista palautetta, eli jos jollakulla muulla sama kone niin voipi ottaa muutaman viikon päästä yhteyttä, kun vaan sipsi saadaan paikalleen...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Lastua 280hv/400Nm 4.2ltr ABH koneeseen
Collapse
X
-
-
JanMac
Jostakin kuulin että jo pelkän 95.sen bensan käyttäminen tiputtaa tehoa 20-30hv.
Huoltokirjassa puhutaan "lievästä" tehonlaskusta.
98 okt. = sama kun lastuviri ?
Comment
-
Mulla oli joskus v8:ssa tuo lastu,mut kone tais olla 3.6 (muistaakseni) ja lastuvalmistaja lupas 280hv ja 400nm (lastu oli testattu ja jarrutettu jonkin sakemannin autossa),mut en osaa sanoa tuliko autosta nopeampi,Noin painavassa autossa ei huomaa 20-30hv tehonlisäystä.Väännön parannusta en myöskään huomannut.
Ainoa positiivinen asia,jonka huomasin oli bensankulutuksessa ja se putosi jonkin verran (ehkä 1l/100km,jos muistan oikein),ja ehkä liikkeelle lähdettäessä (kierrokset n.1000-1500) kaasuun vastaavuus oli parempi,mutta nämä siis aivan marginaaleja.
En olisi erottanut, jos joku olisi vaihtanut orkkislastun takaisin ilmoittamatta siitä mulle.
Comment
-
Kuten Tuomas tuossa kirjoitti, bensankulutukseen (kylmänä) toivoisin tuon lastun vaikuttavan. Näin talvella kun letkulämppärin avustuksella (=täysin turha ostos!) pöräyttää käymään ja lähtee ajelemaan niin hetkittäinen kulutus ei juurikaan laske alle 20ltr!!! vaikka ajelisi millaisilla kierroksilla/vaihteilla tahansa. Pikkasen kun painelee kaasua niin jo menee 40-50ltr...tämä siis tietysti ainoastaan kylmänä. Pääasiassa kun päivittäin itse ajelen maantietä pitempää siivua, niin kulutus pysyy mielestäni inhimillisissä rajoissa n.10ltr/100km
Sitä koulukuntaa en ole joka lastusta lisätehoa hakee.
Comment
-
Kuten Tuomas tuossa kirjoitti, bensankulutukseen (kylmänä) toivoisin tuon lastun vaikuttavan. Näin talvella kun letkulämppärin avustuksella (=täysin turha ostos!) pöräyttää käymään ja lähtee ajelemaan niin hetkittäinen kulutus ei juurikaan laske alle 20ltr!!! vaikka ajelisi millaisilla kierroksilla/vaihteilla tahansa. Pikkasen kun painelee kaasua niin jo menee 40-50ltr...tämä siis tietysti ainoastaan kylmänä. Pääasiassa kun päivittäin itse ajelen maantietä pitempää siivua, niin kulutus pysyy mielestäni inhimillisissä rajoissa n.10ltr/100km
Sitä koulukuntaa en ole joka lastusta lisätehoa hakee.
Comment
-
OT: Minut ainakin tuo ABZ:n "letkulämmitin" yllätti positiivisesti. Nytkun töistäkin lähden niin lämmöt nököttää siinä 50-60 asteen kohdalla. Imusarjakin on ihan lämmin. Mutta auton asennosta se on hieman riippuvainen miten neste lähtee kiertämään. Kotona katoksessa hieman nokka ylhäällä niin ei lämpene niin hyvin kuin töissä hieman alaviistoon parkkeerattuna...
Mutta kyllä siitä huolimatta 2x l/100 on aika kauan ruudussa kun tolpastakin lähtee. Kylmäkäynnitykseen kun ei oikein lastutkaan tuo muutosta kun se kulutus(lisä) tulee pääasiassa jäykistä voimansiirron komponenteista ja kylmän moottorin vaatimasta lisärikastuksesta. Webastolla voi moottorin saada niin kuumaksi ettei se enää olis rikastuskartalla...
Comment
-
OT: Minut ainakin tuo ABZ:n "letkulämmitin" yllätti positiivisesti. Nytkun töistäkin lähden niin lämmöt nököttää siinä 50-60 asteen kohdalla. Imusarjakin on ihan lämmin. Mutta auton asennosta se on hieman riippuvainen miten neste lähtee kiertämään. Kotona katoksessa hieman nokka ylhäällä niin ei lämpene niin hyvin kuin töissä hieman alaviistoon parkkeerattuna...
Comment
-
OT: Minut ainakin tuo ABZ:n "letkulämmitin" yllätti positiivisesti. Nytkun töistäkin lähden niin lämmöt nököttää siinä 50-60 asteen kohdalla. Imusarjakin on ihan lämmin. Mutta auton asennosta se on hieman riippuvainen miten neste lähtee kiertämään. Kotona katoksessa hieman nokka ylhäällä niin ei lämpene niin hyvin kuin töissä hieman alaviistoon parkkeerattuna...
Comment
-
Peku
-
Eilen tuli postissa tuo sipsi Saksasta ja äsken kävin hakemassa boksin kaveriltani, joka kolvasi alkuperäisen pois ja lastukannan tilalle.
Asensin uuden piirin kantaan, Motronic-boksi kasaan ja autoon kiinni. Kerrasta lähti 2 viikon seisonnan jälkeen käymään. Nätisti kävi ja hiukan aikaan siinä käytettyäni huomasin ensimmäisen positiivisen puolen: Moottori ottaa kierroksia selvästi herkemmin. Aivan kuin kaasupolkimen mekaaninen herkkyys olisi muuttunut.
Koeajolla en huomannut mitään erikoisen ihmeellistä, mutta rauhallisesti ajelinkin kun tännekkin tuli yhtäkkiä kunnollinen Q-keli. :)
Elikkä tähän asti kaikki vähintäänkin kuin ennen. Voisipa sitä kait muutaman kympin pahemminkin hassata.
Kesärengaskelillä keväällä täytyy varmaan käydä Sporttiautossa mielenkiinnosta jarruttamassa kasvaneet/laskeneet tehot.
Comment
-
Mistäs noita lastuja sais vaikka Suomesta? Tai olisko jollain ylimääräinen boksi myytävänä saa olla vakiokin.
Minun ajotietokone antaa vikakoodia ja 8. sylinteri ontuu pienillä kierroksilla ja nokeaa tulppaa. Saa liian rikasta, vaikka suutin on vaihdettu uuteen.
Lastulla kuntoon?
Comment
-
En muista mikä oli vikakoodi. Käytin liikkeessä pakokaasumittauksessa ja pyysin katsomaan vikakoodit. Kuitti on jo hukkunut. Kuulemma lastutettu kone voi antaa saman "vika"koodin vaikka vikaa ei olisikaan.
Luulisin kipinän olevan melko ok, kun olen vaihdellut johtoja ja tulppia ristiin ja laittanut uudet jakajat. Ei vaikuta vikaan, kahdeksas nokeaa aina ja ravistaa moottoria 2000-2500rpm:lla, muuten toimii kuin ajatus. Puristukset on suht ok, joten tuskin on venttiileissäkään vikaa. Suutin on uusi. Lamda-anturi on uusi.
->boksissa siis vika, ei lastussa.
Kunhan saan tuon mystisen vian pois ja auto menee päästömittauksesta läpi, niin voisi uhrata rahaa autoveron ja epäoikeudenmukaisuuden alttarilla, ja siten siirtyä jälleen Audin rattiin. Ah, kuinka pelkkä ajatus lämmittää näin taviliukkailla, jos ei ajattele sitä rahaa. Q-kelit.
Comment
-
On vaihdettu hihna ja rullat, yms. Vaihdoin itse ja melkein on ajoituksetkin kohdallaan =) . Vika oli jo ennen hihnan vaihtoa. Oma arvioni on, että jostain syystä 8. pytyn polttoainesuutin on koko ajan hieman raollaan tai pysyy auki liian kauan. Siis virtaa vuotaa magneettiventtiilille, joka "vuotaa" ja sylinteri käy rikkaalla. Vedäyksessä, kun soppaa tarvitaan muutenkin paljon, kone käy hyvin. Lähtee käyntiin hyvin, käy kaikin puolin hyvin, ellei oikein tarkasti tunnustele ja huomaa vapinaa. Korvalla kuulee lievän luukkauksen tyhjäkäynnillä.
Kyselin joskus samasta asiasta tällä foorumilla, kun kone täristää tietyillä kierroksilla. Veikkailtiin tärinälle selitykseksi kaksoimassakytkintä ja vaikka mitä. Ei löytynyt lopulta muuta lääkettä kuin boxin korjaus. Auto kun on tuolainen piiitkän ajan projekti (odottelen, että verot laskee), niin en ole vielä kovin aktiivisesti etsinyt uutta boxia ja/tai lastua. Lainaksi jos saisi boxia...
Ainahan on mahdollista, että löytyy sittenkin joku mekaanien vika. ARGH.
Comment
Comment