Kyseessä 1.9 tdi BKC. Homma lähti siitä että auton alle vänkärin etukulmaan oli parkissa valunut jäähdytysnestettä.
Se oli tullut ilmeisimmin paisuntasäiliöstä ja valunut rakenteita pitkin auton etukulmaan. Täytin säiliön ja ajon jälkeen oli kerännyt painetta jonkin verran paisuntasäiliöön. Ei höyryä pakoputkesta ja öljyt puhtaat.
Korjaamolla mitattu sylintereistä paineet n. 10 barin paineella, eikä vuotoja kannessa havaittu. Testaaminen aloitettiin kylmällä koneella, -18 astetta ja siitä normaalilämpöihin. Häkää ei myöskään joutokäynnillä, paikallaan kierrättäessä muodostunut säiliöön.
EGR-lämmönvaihdin ponnistettu yön yli 1 kilon paineella -> ok.
Kuitenkin tosiaan reilun ajelun jälkeen painetta kertyy ja epäilys korjaamolla että kannentiiviste/kansi vaihtokunnossa.
Autolla rullattu vajaa 400 tkm, mutta muuten hyvässä kunnossa, tulee lämmintä sisälle, ei nosta lämpöjä yli 90 asteeseen jne.
Jos on hyviä vinkkejä ennen kansiremppaan alkamista niin ideoita otetaan vastaan. Voiko esim. termostaatti jumitella kuitenkin sen verran että tekee painetta tai onko EGR:llä oma termostaatti ja sen oireet?
Se oli tullut ilmeisimmin paisuntasäiliöstä ja valunut rakenteita pitkin auton etukulmaan. Täytin säiliön ja ajon jälkeen oli kerännyt painetta jonkin verran paisuntasäiliöön. Ei höyryä pakoputkesta ja öljyt puhtaat.
Korjaamolla mitattu sylintereistä paineet n. 10 barin paineella, eikä vuotoja kannessa havaittu. Testaaminen aloitettiin kylmällä koneella, -18 astetta ja siitä normaalilämpöihin. Häkää ei myöskään joutokäynnillä, paikallaan kierrättäessä muodostunut säiliöön.
EGR-lämmönvaihdin ponnistettu yön yli 1 kilon paineella -> ok.
Kuitenkin tosiaan reilun ajelun jälkeen painetta kertyy ja epäilys korjaamolla että kannentiiviste/kansi vaihtokunnossa.
Autolla rullattu vajaa 400 tkm, mutta muuten hyvässä kunnossa, tulee lämmintä sisälle, ei nosta lämpöjä yli 90 asteeseen jne.
Jos on hyviä vinkkejä ennen kansiremppaan alkamista niin ideoita otetaan vastaan. Voiko esim. termostaatti jumitella kuitenkin sen verran että tekee painetta tai onko EGR:llä oma termostaatti ja sen oireet?
Comment