Ajattelin kertoa nyt tännekkin, kun tuli itellä vastaan.
Eli Audi A6 1.8T -98 vei öljyä kohtuuttomasti 1000 kilometrille (n. 1litra puolisynteettisellä). Tarkistin ahtoputket, kun kuulin juttua että jos turbo mäsä niin kusee öljyä ahtoputkiin useamman desilitran. Sieltä tuli 2-3 tippaa vain. Joten etsintä jatkui.
Kone oli öljyinen kyljistä ja pohjapanssarin päällä oli öljyä. Kaasuteltua konepelti auki huomasin, jostain tulevan öljynsavua. En heti huomannut mistä se tuli.
Entisen omistajan toimesta oli vaihdettu uusi venttiilikannentiivisite. Katselin sitte sieltä tarkkemmin ja sieltähän sitä savua tuli!
Venttiilikansi auki ja tiiviste pinnoissa oli kovaa sakkaa. Ei varmaan entinen omistaja ollut puhdistanut niitä ja pääsi vuotamaan tiivisteen välistä. Puhdistin ne lohkon reunat ja uusi tiiviste paikalleen. Vaihdoin uudet täys synteettiset litkut sisään, joilla ei ennen puhettakaan, että ois pysyny sisässä.
Noin 1tkm myöhemmin.. Eipä näy öljytikussa yhtään vajetta. Muistakaa myös kiristää venttiilikansi ristiin, että tulee tasasesti suoraan kansi kiinni! Enkä suosittele laittamaan samaa tiivistettä käytettyä auki. :)
Eli Audi A6 1.8T -98 vei öljyä kohtuuttomasti 1000 kilometrille (n. 1litra puolisynteettisellä). Tarkistin ahtoputket, kun kuulin juttua että jos turbo mäsä niin kusee öljyä ahtoputkiin useamman desilitran. Sieltä tuli 2-3 tippaa vain. Joten etsintä jatkui.
Kone oli öljyinen kyljistä ja pohjapanssarin päällä oli öljyä. Kaasuteltua konepelti auki huomasin, jostain tulevan öljynsavua. En heti huomannut mistä se tuli.
Entisen omistajan toimesta oli vaihdettu uusi venttiilikannentiivisite. Katselin sitte sieltä tarkkemmin ja sieltähän sitä savua tuli!
Venttiilikansi auki ja tiiviste pinnoissa oli kovaa sakkaa. Ei varmaan entinen omistaja ollut puhdistanut niitä ja pääsi vuotamaan tiivisteen välistä. Puhdistin ne lohkon reunat ja uusi tiiviste paikalleen. Vaihdoin uudet täys synteettiset litkut sisään, joilla ei ennen puhettakaan, että ois pysyny sisässä.
Noin 1tkm myöhemmin.. Eipä näy öljytikussa yhtään vajetta. Muistakaa myös kiristää venttiilikansi ristiin, että tulee tasasesti suoraan kansi kiinni! Enkä suosittele laittamaan samaa tiivistettä käytettyä auki. :)
Comment