Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 vaihdelaatikko ongelma? Kone sammuu kun laittaa pakin päälle.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 vaihdelaatikko ongelma? Kone sammuu kun laittaa pakin päälle.

    Semmonen vika audi a8 automaatti että kun auton käynnistää ja laittaa peruutusvaihteen päälle niin auto sammuu. Tekee tätä aika usein.

  • #2
    Aloitusviestistä ei käy ilmi, esiintyykö kiusa vain pakkaskelillä, vai onko se yleisempikin riesa.
    Viimeksi muokannut Killeri; 28.11.2021, 20:50.

    Comment


    • #3
      Sama vika rahikaisella.auto s6 4,2 vm-94..ilmeisesti zf tomaatilla.pakkaset alkoi,ni hoksin saman vian,eikä auta vaikka 10min kävis tyhjäkäyntiä..kaasua ku varovasti pumppailee ku pakin panee päälle,ni pääsee liikkeelle..

      Comment


      • #4
        Auto on 95 4.2 V8 ja samanlailla sammuu lämpimänäki. Tehnyt samaa myös D vaihteella mutta harvemmin.

        Comment


        • #5
          Auto tullut mulle aika vasta ja ei mitää tietoa että millon on öljyt vaihettu laatikkoon ja en ole tarkistanu että onko tarpeeksi että voiskohan tuo öljyistä johtua?

          Comment


          • #6
            Itsellä tuo A6 4.2 -00 tiptronic, ja samaa ongelmaa ollut välillä Ilmennyt kesällä ja talvella!

            Olin jopa Recrolle Latviaan yhteydessä, ja yritin kalastella diagnoossia aiheesta. Recron kaverit kovasti kehuivat tuota 5hp24 laatikkoa, ja sanoivat ettei ole tullut vastaa montaakaan laatikkoa jotka oisivat rikkoutuneet mekaanisesti kuten hp19:et ruukaavat. Tiedä sitten mitä tarkoitti? Kehoittivat ensitöiksi tsekkaamaan kaikki imupuolen letkut ja vuodot ja MAF anturin.

            Letkua vaihdoin imupuolelle noin 3metriä, haperoa kuin näkkäri! Ei auttanut, vikaa aina silloin tällöin, onneksi suht harvoin. Juuri vaihdoin MAF:in viikko sitten, ja sitä pientä nykäystäkään vaihteen silmäänmenossa ei ole tuntunut nyt. Pakki ei ole töksähdellyt pykälään laittaessa. Tosi lyhyt testijakso vielä, mutta katsellaan mitä sanoo, nythän näitä luulisi pakkasilla ilmenevän enemmän!?

            En nyt tiedä onko muilla samaa vikaa edes, mutta kaikessa lyhykäisyydessään vika ilmenee jotenkin näin:
            Vaihteevalitsin R:lle, ja samassa kierroslukumittari heilahtaa hiukan ja auto sammuu. Kuin nostaisi manulaatikolla kytkimen hiukan liian nopeasti ja auto tukehtuu.
            Ei vikakoodeja, ei pauketta, ei räminää. Pelkkä kierrosluvun pikku heilahdus ja sammuminen. Tämä on myös tapahtunut ihan muutaman kerran eteenpäin lähdössäkin.
            Viimeksi muokannut okkim; 26.1.2014, 09:20. Perustelu: Älä rivitä itse, vaan anna softan hoitaa se.

            Comment


            • #7
              Eikö tuo kuulosta enemmän moottorin ongelmalta? Torque Reserve loppuu kesken eikä kierrokset nouse riittävän nopeasti.

              Comment


              • #8
                Olen myös ajatellut samaa. Mutta eikai se varsinaisesti ole vika, ehkä enemmänkin ominaisuus automaattien kanssa. Vanha Chevy tahtoi tehdä samaa kovilla pakkasilla.

                Comment


                • #9
                  itellä kans tekee että kierrokset laskee alas kun laittaa pakin ja sammuu mutta pysyy käynnissä jos jarrua löysää. joskus sammuu sitten iha samantien.

                  Comment


                  • #10
                    Juu olen itse miettinyt tuota moottoripuolta myös, lähinnä ecu osastoa.
                    Josko sieltä syöttäisi virheellistä torque tietoa laatikolle? Sillä tuota imupuolta/vuotoa ja maffia koittanut eheyttää.
                    En nyt tarkalleen muista, mutta oliskos Recro maininnut jotain moottorin ja laatikon tukityynyjen tarkistuksestakin..moottorin ja laatikon liikehdinnästä esim vaihteita kytkettäessä.

                    Onko hopsiksella lisää infoa tuosta: torque reserve hommasta?

                    Comment


                    • #11
                      No ei mitään taikatemppua. Jos tarkoitat Torque Reserven käsitettä niin sehän on vain jemmassa olevaa vääntöä (lähinnä syttyennakkoa) jota otetaan käyttöön ettei kierrokset nuupahda kun käyttäjä vaikka kääntää rattia, kytkee automaatissa vaihteen, ilmastoinnin kompura lähtee päälle jne muuttujia jotka pitää kompensoida ilman että moottorin kierrosluku muuttuu.

                      Se, että auto sammuu kun vaihteen laittaa päälle, johtuu varmaan eri tekijöiden summasta. Askin öljyt jarruttavat enemmän kuin ecun parametrit luulevat. Kuluneet komponentit ja moottorin mekaaniset häiriöt ei näy eculle jne...

                      Comment


                        #12
                        Eihän moottorin sammua pitäisi vaikka koko laatikko olisi jumissa, turbiini kumminkin luistaa ja antaa mottorin käydä...mutta että miksi sammuu kun pakki laitetaan päälle eikä esin D? Laatikko heilahtaa eri suuntaan kytkettäessä pakki tai eteenpäinmenovaihde..

                        Pistokkeiden ja johtosarjojen läpikäynti laatikosta sekä ohjausyksiköiltä, ettei ole kontaktihäiriöitä tai hankaumia.

                        Comment


                        • #13
                          Alrighty, jotain tuommosta ajattelinkin torque reservistä käsitteenä.

                          Tuollahan mainitsit juurikin seuraavan toimenpiteen, eli nuo kuuluisat tipin öljyt! Ei mitään hajua onko vaiko eikö koskaan vaihdeltu. Luultavasti ei. Jos se maffi nyt korjaisi kaikki maailman viat niin olis bueno! :)

                          Itsellä kyllä tehnyt myös D:llä, mutta ihan muutaman kerran. Levottomia nykäyksiä sammumatta kylläkin silloin tällöin havaittavissa, eteen että taakse!
                          Viimeksi muokannut okkim; 26.1.2014, 09:18. Perustelu: Älä rivitä itse, vaan anna softan hoitaa se.

                          Comment


                          • #14
                            Vähemmän kuin täydellisesti toimiva maffi aiheuttaa kyllä ihan mitä tahansa ihmeellistä näissä joissa sen antamaa inputtia käytetään kaiken ohjaamiseen.

                            Comment


                            • #15
                              Yksi tarkistuksen kohde voisi olla imusarjojen alla olevat huohotinletkut. Porukoiden kasi sammu lämpösenä, koska huohottimen letku oli hajalla.

                              Comment


                              • #16
                                Kyllä, kuten myös rikkinäinen pannukakku tai suction jet pump (mikä se sitten ikinä suomeksi onkaan).

                                Comment


                                • #17
                                  No nyt se audi päätti alkaa vittuilee iha kunnolla! tänää kun käynnistin sitä niin ei millään meinannut käyntii n.20 yrityksen jälkeen lähti huonosti pyörimään. vähän aikaa kävi ihan kunnolla mutta alkoi hyytymään kierrokset ja käymään epätasaisesti ja sammui.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tohon nyt ensiksi vikakoodit lukuun, jos jotain vinkkiä löytyisi?

                                    Comment


                                    • #19
                                      pitäs jostaki saada koodinlukija ku ei autolla nyt pysty ajaan. mitään vikavaloja ei syttynyt kuitenkaa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Noin tulee itsekkin tehtyä jos ongelma päällä!
                                        Just tökkäsi pakki taas, se siitä ihme-maffista!

                                        Comment


                                        • #21
                                          Meikäläisen D2 faceliftin laatikko eli aivan omaa elämäänsä ja persoona vaihtui toiseen lämpöjen mukaan. Kylmänä ei pelannut pakki, mutta lämpimänä toimi. Lämpöjen mukana tulivat sitten kunnon rysäykset 2-3 sekä 3-4 välille. Tämän lisäksi lukitus humpaili vähän miten sattui. Paukkumisen syitä laatikko ei esitellyt sen kummemmin Vag-comilla kurkkimalla, tosin taidotkaan eivät moista vehjettä tulkittaessa ole ihan täydelliset. Ongelmat hieman lievenivät kun Forssin pajalla Tallinnassa vaihdettiin öljynsuodatin ja hieman öljyä nokkaremmirempan yhteydessä.
                                          Huhtikuun puolivälissä auto laatikoineen kävi sitten Recron pajalla. Täysremontti laatikkoon, samalla vaihdettiin pari tukityynyä, säädettiin pyöränkulmat ja muuta pientä. Tämän lisäksi Raimonds Aploks esitteli pajansa ja sen toiminnan osasto osastolta. Homma kesti kaksi päivää ja auto olisi ollut noudettavissa jo toisen päivän iltana, mutta halusin ajaa päiväsaikaan Tallinaan, joten reissu venyi kolmipäiväiseksi. Kymmenestä pisteestä täydet yksitoista Recrolle, hyvälle palvelulle ja etenkin Aploksille itselleen.
                                          Nyt vasta tiedän, miten hienosti 5HP24 toimii kun se on kunnossa. Remonttipaikan valinnan ratkaisi yksinkertaisesti raha ja Recron hyvä ennakkomaine.
                                          Viimeksi muokannut bastler; 5.5.2014, 21:21. Perustelu: lisäykset

                                          Comment


                                          • #22
                                            Saako udella mitä tuo laatikon täysremontti tarkemmin sisältää ja kuinka paljon joutui köyhtymään?

                                            Comment

                                            Working...