Semmonen vika audi a8 automaatti että kun auton käynnistää ja laittaa peruutusvaihteen päälle niin auto sammuu. Tekee tätä aika usein.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8 vaihdelaatikko ongelma? Kone sammuu kun laittaa pakin päälle.
Collapse
X
-
Sama vika rahikaisella.auto s6 4,2 vm-94..ilmeisesti zf tomaatilla.pakkaset alkoi,ni hoksin saman vian,eikä auta vaikka 10min kävis tyhjäkäyntiä..kaasua ku varovasti pumppailee ku pakin panee päälle,ni pääsee liikkeelle..
Comment
-
Itsellä tuo A6 4.2 -00 tiptronic, ja samaa ongelmaa ollut välillä Ilmennyt kesällä ja talvella!
Olin jopa Recrolle Latviaan yhteydessä, ja yritin kalastella diagnoossia aiheesta. Recron kaverit kovasti kehuivat tuota 5hp24 laatikkoa, ja sanoivat ettei ole tullut vastaa montaakaan laatikkoa jotka oisivat rikkoutuneet mekaanisesti kuten hp19:et ruukaavat. Tiedä sitten mitä tarkoitti? Kehoittivat ensitöiksi tsekkaamaan kaikki imupuolen letkut ja vuodot ja MAF anturin.
Letkua vaihdoin imupuolelle noin 3metriä, haperoa kuin näkkäri! Ei auttanut, vikaa aina silloin tällöin, onneksi suht harvoin. Juuri vaihdoin MAF:in viikko sitten, ja sitä pientä nykäystäkään vaihteen silmäänmenossa ei ole tuntunut nyt. Pakki ei ole töksähdellyt pykälään laittaessa. Tosi lyhyt testijakso vielä, mutta katsellaan mitä sanoo, nythän näitä luulisi pakkasilla ilmenevän enemmän!?
En nyt tiedä onko muilla samaa vikaa edes, mutta kaikessa lyhykäisyydessään vika ilmenee jotenkin näin:
Vaihteevalitsin R:lle, ja samassa kierroslukumittari heilahtaa hiukan ja auto sammuu. Kuin nostaisi manulaatikolla kytkimen hiukan liian nopeasti ja auto tukehtuu.
Ei vikakoodeja, ei pauketta, ei räminää. Pelkkä kierrosluvun pikku heilahdus ja sammuminen. Tämä on myös tapahtunut ihan muutaman kerran eteenpäin lähdössäkin.
Comment
-
Juu olen itse miettinyt tuota moottoripuolta myös, lähinnä ecu osastoa.
Josko sieltä syöttäisi virheellistä torque tietoa laatikolle? Sillä tuota imupuolta/vuotoa ja maffia koittanut eheyttää.
En nyt tarkalleen muista, mutta oliskos Recro maininnut jotain moottorin ja laatikon tukityynyjen tarkistuksestakin..moottorin ja laatikon liikehdinnästä esim vaihteita kytkettäessä.
Onko hopsiksella lisää infoa tuosta: torque reserve hommasta?
Comment
-
No ei mitään taikatemppua. Jos tarkoitat Torque Reserven käsitettä niin sehän on vain jemmassa olevaa vääntöä (lähinnä syttyennakkoa) jota otetaan käyttöön ettei kierrokset nuupahda kun käyttäjä vaikka kääntää rattia, kytkee automaatissa vaihteen, ilmastoinnin kompura lähtee päälle jne muuttujia jotka pitää kompensoida ilman että moottorin kierrosluku muuttuu.
Se, että auto sammuu kun vaihteen laittaa päälle, johtuu varmaan eri tekijöiden summasta. Askin öljyt jarruttavat enemmän kuin ecun parametrit luulevat. Kuluneet komponentit ja moottorin mekaaniset häiriöt ei näy eculle jne...
Comment
-
Eihän moottorin sammua pitäisi vaikka koko laatikko olisi jumissa, turbiini kumminkin luistaa ja antaa mottorin käydä...mutta että miksi sammuu kun pakki laitetaan päälle eikä esin D? Laatikko heilahtaa eri suuntaan kytkettäessä pakki tai eteenpäinmenovaihde..
Pistokkeiden ja johtosarjojen läpikäynti laatikosta sekä ohjausyksiköiltä, ettei ole kontaktihäiriöitä tai hankaumia.
Comment
-
Alrighty, jotain tuommosta ajattelinkin torque reservistä käsitteenä.
Tuollahan mainitsit juurikin seuraavan toimenpiteen, eli nuo kuuluisat tipin öljyt! Ei mitään hajua onko vaiko eikö koskaan vaihdeltu. Luultavasti ei. Jos se maffi nyt korjaisi kaikki maailman viat niin olis bueno! :)
Itsellä kyllä tehnyt myös D:llä, mutta ihan muutaman kerran. Levottomia nykäyksiä sammumatta kylläkin silloin tällöin havaittavissa, eteen että taakse!
Comment
-
-
Comment
-
Meikäläisen D2 faceliftin laatikko eli aivan omaa elämäänsä ja persoona vaihtui toiseen lämpöjen mukaan. Kylmänä ei pelannut pakki, mutta lämpimänä toimi. Lämpöjen mukana tulivat sitten kunnon rysäykset 2-3 sekä 3-4 välille. Tämän lisäksi lukitus humpaili vähän miten sattui. Paukkumisen syitä laatikko ei esitellyt sen kummemmin Vag-comilla kurkkimalla, tosin taidotkaan eivät moista vehjettä tulkittaessa ole ihan täydelliset. Ongelmat hieman lievenivät kun Forssin pajalla Tallinnassa vaihdettiin öljynsuodatin ja hieman öljyä nokkaremmirempan yhteydessä.
Huhtikuun puolivälissä auto laatikoineen kävi sitten Recron pajalla. Täysremontti laatikkoon, samalla vaihdettiin pari tukityynyä, säädettiin pyöränkulmat ja muuta pientä. Tämän lisäksi Raimonds Aploks esitteli pajansa ja sen toiminnan osasto osastolta. Homma kesti kaksi päivää ja auto olisi ollut noudettavissa jo toisen päivän iltana, mutta halusin ajaa päiväsaikaan Tallinaan, joten reissu venyi kolmipäiväiseksi. Kymmenestä pisteestä täydet yksitoista Recrolle, hyvälle palvelulle ja etenkin Aploksille itselleen.
Nyt vasta tiedän, miten hienosti 5HP24 toimii kun se on kunnossa. Remonttipaikan valinnan ratkaisi yksinkertaisesti raha ja Recron hyvä ennakkomaine.
Comment
Comment