Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 2.0E syö 16litraa soppaa 100/km!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Juu, tottakai se 2 litranen malmikasaa hyökkäyttää oikein kunnolla.
    Asiaan, tuo on kyllä tosiaan säädettävissä sisältäpäin. Musta koppa auki ja sisältä löytynee jousi ja jotain muuta sälää. Töissä Wmb miehet on tuota harrastanut enempikin.

    Comment


    • #32
      Mutta sitä vain meinasin, että kyllä sen tuntis pers dynossa jos kone on paska... niin ja toisaalta sehän on paska...

      Comment


      • #33
        Seoksensäätö onnistuu "mötikkää" purkamatta, säätöruuvi löytyy kirkkaan plommin alta. Säätö on todella herkkä, kannattaa mennä 1/8 kierros kerrallaan.

        Comment


        • #34
          Voisko tuo säätöruuvi olla jotenki rikki? Huollossa ne sääti sen, että seokset oli hyvät ja päästöt oli mitä pitiki... Eli jos se ois jostain syystä menny nyt takas "entiselleen" eli päin v... v.... mäntyä...

          Kyllä tässä vielä luottavaisin mielin ollaan Audiin vaikka nämät ensi viikot audistina on ollut yhtä vikalistaa, mutta kuntoon kun auto saadaan niin eiköhän se hymy ala olla herkessä :)

          Comment


            #35
            Juha, omasta ei löydy mitään ulkoista ruuvia ainakaan eikä mitään korkkiakaan, jonka alla voisi olla. Autodatakaan ei moisesta puhu mitään.

            Omat oireet on sellaiset että kuormariippuvaisesti menee rikkaalle eli paikallaan kaasutellessa tai tyhjäkäytettäessä sairaan rikas ja kuorman kanssa pelaa buenosti. Seosmittarilla tutkailtu tilanne.

            Kirjoittelin FFP:lle tästä enemmänkin, koska ajattelin sieltä löytyvän potentiaalisemmin apua, kun on volkkareissa vallan yleisempi tuo digifantti.
            http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=50530

            Kommentoida voi tännekin :)

            Comment


            • #36
              Kellään uusia ideoita mikä vois olla vikana? :) voisko ilmamäärämittari vaikuttaa asiaan?

              Otin tossa huvikseni ISV:n irti(ainaki luulen, että se on tämä paljon puhuttu ISV) putsasin sen ja öljysin... Mutta onko se täysin ilmatiivis ku puhaltaa siitä päästä "männän" ollessa kiinni? Ja puhalsin sinne myös kun mäntä oli auki jolloin ilma tietenki tuli hujauksessa sieltä läpi... Sieltä tosiaan pääsi se ilma läpi oli auki tai kiinni...

              Ja mikäs on "mötikän" virallinen nimi?

              Comment


                #37
                Tuosta ISV:n "raollaan olosta" en osaa sanoa varmasti, mutta muutaman havainnon mukaan ei välttämättä sulkeudu aivan ilmatiiviiksi.
                http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...p?t=9703#87946

                Jos "mötikällä" tarkoitit porkkiksen kuvassa ollutta, se taitaapi olla ilmamäärämittari (air flow meter).

                Comment


                • #38
                  Se on luultavasti tuo ilmamäärämittari, joka on rikki tossa mun autossa... Koska sitä on avattu nyttemmin jo pari kertaa. Ja mistähän noita sais tilattua, vai kannataako vain kysyä paikallisesti varaosaliikkeestä?

                  Comment


                  • #39
                    Toivottavasti menee meikältä osat oikein, <ABK:n ilmäärämittari> irtoais 340? + postikulut <saku-verkkopuodista>. Kotimaan hinnoista ei tietoa.

                    Comment


                      #40
                      kotimaassa 764?

                      Comment


                        #41
                        Tulin tänne oman ongelmani kanssa sekaamaan niin todettakoon, että se vaiva saatiin poistettua.

                        Oli vieläpä ihan oma vika eli boksin johtosarjaa tehdessä oli jäänyt yksi maa vajaaksi eli lambda-anturin signaalin suojamaa eli koaksiaalijohdon "kuorisukka" oli oikeaoppisesti boksin pinnissä x, mutta ei maissa, jossa sen myös piti olla. Tuon pinnin maatto siis ratkaisi pulman.

                        Comment


                        • #42
                          No se vika on nyt luultavammin tossa ilmamäärämittarissa. Keskiviikoks aika huoltoon, eli siis UUDEMMAN kerran, mutta eri paikkaan ja toivottavasti nyt siellä suostutaan kertoon mitä vikakoodit näyttää ym. jne...

                          550? oli eräässä varaosa liikkessä tuo ilmamäärämittari ja romikselta löytyis hintaan 200?...
                          Mutta, jotenki sitä mieluummin ostais uuden, ku käytetty on aina käytetty.

                          Comment


                          • #43
                            Porkkis: hyvä että selvisi, ja kiva ettei ollut sen kalliimpi vika.

                            Edellinen tankkaus passatilla (2,0 8V) 11,7l/100km. Eikä siinä mitään vikaa ole(tietääkseni), se vaan on sellasta näin talvisin ja lyhyellä ajolla...
                            Muutama litra lisää ja voipi ajella 2,2 20VTq:lla. Minimaalinen hintaero verrattuna ominaisuuksiin ja hauskuuskertoimeen.

                            Comment


                            • #44
                              Soppa kelpaa täälläkin, tankkasin äsken ja kulutus 13,65l/100 km. Ajosta 85% tasaista maantieajoa kevyellä kuormalla. Autossa alla Nokian Q-kitkat. Niin, tuon härvelin moottori on mallia 3A. Jotenkin tuntuisi, että vähemmälläkin eväällä tuo voisi edetä, varsinkin kun kiihtyvyyskin on mielestäni sangen nihkeää. Vertailukohtina emännän Sunny 1,6 ja pojan Daihatsu Applause saman kokoisella pannulla. Olisiko kellään vinkkiä, mistä päin tuota voisi säädellä? Käytän auton pakokaasuanalyysissä loppuviikosta; kai sekin jotain kertoo.

                              No eilen haisteltiin koneella pakokaasuja ja ilmeni, että keväällä vaihdettu (tarvike)lambda on entinen. Tässä tuloksia: CO 5,428 %vol; CO2 11,38 %vol; HC 0087 ppm; O2 00,21 %vol; Lambda 0,856 ja AFR 12,58 (mikä tuo sitten liekään). Uusi ja merkkiliikkeestä ostettu lambda on etupenkillä odottamassa asennusta; mielenkiintoista nähdä, mikä on vaikutus kulkuun ja kulutukseen.

                              Comment


                                #45
                                Vähän jälkikäteen tulee, mutta: porkkis, jos tuo kuva on omasta ABK:stasi, niin se tulppa näkyy kuvassa vasemmalla ylhäällä. Pitää porata puhki jollain kolmosen terällä ja vetää peltiruuvilla irti, ja alta paljastuu CO-säätöruuvi (kaipa tarkoituksella tehty vaikeasti löydettäväksi :D) Tämmöistä ainakin väittivät Digifantin korjaamomanuaalissa.

                                -Ko. manuaali mulla on tosin vain Digifant I:stä, jossa ei ole mm. kaasuläppäpotikkaa (vain joko-tai asentotunnistin), ja muitakin eroja löytynee, mutta näpäkkä opus muuten. ABK:ssahan on ilmeisesti Df II.

                                Edit: porkkis: no sitähän minäkin, melkein jo ihmettelin ;) Hyvä että pelaa. Sama täälläkin, kun vielä lambdan vaihtaa.

                                Comment


                                  #46
                                  Nojoo tuo oli joku kuva joka googlella löyty. Ei ABK:n mittarissa oo ruuvia. En toki ole noin sokea :)

                                  Vagcom sanoo digifant 1.6. Varmaan joku sellanen sit.

                                  Enivei pelaa se nyt.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ongelma ratkaistu!

                                    Moottorinohjausboksi oli viallinen, vaihdettiin moottorinlämpötila-anturit(sinen ja harmaa) ja sitten ilmamäärämittari meni vaihtoon. Ja kun oli tosta ilmamäärämittarin hinnasta puhe niin ostin uuden(bosch) mittarin Kokkolan Motodieselistä hintaan 320? ! ja kyllä siinä jotain muutakin osaa vaihdettiin, mutta jotain antureit ym.

                                    Hintaa huolloille ja osille tuli n. 800?.

                                    Kyllähän hermot meinas mennä, varsinkin huoltojen kanssa... vikaa kun ei "mukamas" löytyny...

                                    Tässäkin tapauksessa oma autotalli oli parempi kuin merkkiliikkeen huolto!

                                    Comment


                                    • #48
                                      Mulla on vastaavanlaista vikaa 2,3 aar koneessa. Polttoaineen kulutus vaihtelee 8-12 litran välissä matka-ajossa ja 12-18 litran välissä kaupunkiajossa. Mitään selvää syytä vaihteluille ei ole.

                                      Lieneekö sitten lambda se joka toimii huonosti? Välillä tehot vaihtelee tuntuvasti varsinkin kovemmissa kiihdytyksissä ja kylmänä tämä efekti on helpommin havaittavissa.

                                      Täytyy varmaankin alkaa purkamaan tätä ongelmaa suuttimien ja bensanpaineiden tarkistuksella ja lambdan vaihdolla. Bensapumppu myös vetelee äänestä päätellen viimeisiä kierroksiaan.

                                      Comment


                                        #49
                                        Sama ongelma. Kulutus vaihtelee aika rajusti. Esim. eilen Varkaudesta Juvalle ajotietokone näytti 10.2L/100km!!! Pois päin ajaessani taisi olla 9.3L/100km. Ajotyyli molempiin suuntiin suht samanlainen. Mutta kuitenkin tuo yli 10L sadalle on kyllä liikaa. Kun joskus olen samaa väliä 8.5L höylännyt. En jaksa uskoa että noilla 225 kumeilla on niin paljon vierintä vastusta että melkeen kaks litraa vie enemmän.

                                        Comment


                                          #50
                                          Kyllä mulla tuntuu kesäkummit vievän noin about 2l enemmä kuin talvipyörät.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Morjens,

                                            Minulla ABK syö seka-ajossa 10.5 - 11.5 mikä minusta tuntuu olevan aikas paljon. Kun tätä lueskelin niin aika moni epäili lambda-anturia. Ajattelin nyt ihan sokkona vaihtaa ensiksi sen, mutta missä se sijaitsee?
                                            Oisko esim. kellään kuvaa mistä se näkyisi? Pitäisi vissiin ensiksi katsoa minkälaisen tilaa Motonetistä kun niitä näkyi 80:een löytyvän 4:ää eri mallia.

                                            Nimimerkillä Lambdan nähnyt viimeksi matematiikan kirjassa...

                                            - Jsalok -

                                            Comment


                                              #52
                                              Jos ABK-koneinen 80 on kerran kyseessä, niin tuttu juttu. Kuvaa ei ole, mutta auton alta pitää etsiä. Tuossa omassa se ainakin on katalysaattorin etukartiossa, ylöspäin sojottaa. Helppo avata ihan 22 mm lenkkiavaimella, jos katkaisee johdot; itse vaihdoin tarvikeliikkestä haetun yleismallin kapineen, jossa piti katkaista, ja liittä uuden piuhat puristusholkeilla. 3-napainen Boschin yleismalli kuulemma OK; halvoissa on kestoiän ennuste pahimmillaan viikkoja. Tuolla lisää juttua lambdasta.

                                              edit:
                                              80 1,6-2,0 jos 3 johtoa. . . . . . . . . . . . . . . . . . 28-3414 49.90 ???
                                              80 1,3-2,0 Bosch-valmiste/valmiit liittimet. . . . . . . . 28-3434 99.50 ???

                                              Tuossa ne motonetin käypäiset anturit, väittäisin.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X