Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi 00017 ja moottorin häiriövalo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vikakoodi 00017 ja moottorin häiriövalo

    Eli nyt kun tuo TFSI on taas kasassa niin syttyi eilen tuo valo. Luin koodit ja muuta ei löytynyt ku tuo "motor for footwell/defrost flap: Left rear (V196).
    Ei kait tuon kuuluisi vikavaloa sytyttää?
    Koodin nollaamalla valo sammui kuitenkin.
    Tänään valo syttyi taas, nyt tuon kaverina koodi P0011 eli nokka-akselin asentoa herjasi.
    Sen ymmärtäisin kyllä sytyttävän valon...
    Onko mahdollista että jää joku koodi piiloon mitä Quicklynks T55 -lukija ei löytäisi?

  • #2
    no, on. Geneerisillä obd-lukijoilla ei saa ku pahan mielen, valmistaja-spesifit koodit missä on oikeasti sitä tietoa lepäävät perus-obd2-protokollan laajennetussa valmistajakohtaisessa data-alueessa.

    Hommaa vcds, etsi kaveri käsiisi kellä se on, tai merkkarille hattu kourassa ois tähän hätään ne neuvot.

    Tarkista myös että ei oo nokan as.tunnistin täynnä rautaa.

    Comment


    • #3
      Höh, paskan möivät Motonetilta :D
      Mikä versio muuten VCDS:stä on se millä pärjää -06 Audin ja -08 Touranin kanssa?
      Näkyy joitain variaatioita nykyään olevan myynnissä.

      Niin tuo yläkerta oli ihan osina kun meni ketju poikki.

      Ja vielä: Tuo kyseinen laite on juuri VAG -laitteisiin, jos sillä on jotain merkitystä siinä löytääkö valmistajakohtaisesti pareemmin. Tai ainakin mainostettiin että "VAG -vikakoodien lukija". Halvempia olis ollut vieressä mutta ajattelin että jos se minimoisi juuri nuo "vahingonlaukaukset". Tiedä sitten...
      Viimeksi muokannut cancermann; 20.1.2014, 22:30. Perustelu: Lisäys

      Comment


      • #4
        Mikä versio muuten VCDS:stä on se millä pärjää -06 Audin ja -08 Touranin kanssa?
        Näkyy joitain variaatioita nykyään olevan myynnissä.
        Aito kaapeli tukee aina uusinta.

        Comment


        • #5
          Yrittänyt tässä tutkia noita koodeja.
          Sain googletettua tuota 00017 -koodia jossa oli mukana tuo läppämoottorin teksti niin google tiesi tarjota sille vaihtoehtoisesti 16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced).
          Ja lisäksi kun etsi yhdessä tuolla ja lisättynä P0011 niin löytyi:
          Camshaft Position Control A cylinder bank 1, timing too early
          Camshaft Position Actuator A Bank 1, Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced).

          Eli voisiko olla että joko akselin säätöpyörä ei toimi, tai että aktuaattori (N205) joka ohjaa öljynpaineita tuolle pyörälle, jumittaa? Noita ei ollut ennen ketjun katkeamista, ja samalla moottoriin laitettiin käytettynä hankittu säätöpyörä. Aktuaattori on sama vanha.

          Siis tämä hämää ehkä eniten: Camshaft Position Actuator A Bank 1, Retard Setpoint not Reached. Eli mittaako joku juttu tuolla tämän venttiilin liikeratoja ja siinä olisi jotain pielessä mikä sitten aiheuttaisi noita muita esim. ajoitukseen liittyviä juttuja?
          Viimeksi muokannut cancermann; 21.1.2014, 14:00. Perustelu: Hämäys

          Comment


          • #6
            Löysin toiselta foorumilta keskustelua:
            ...kertyy karstaa ja aika usein tukkii sylinterikannen päätykopan öljykanavassa olevan sihdin joka menee tuolle nokka-akselinsäätimelle, ja se säädinhän ei toimi ilman öljynpainetta. Se ei tosin riko heti mitään, sytyttää häiriövalon ja vikamuistiin tulee vika: imu-nokka-akselin säätö liian hidas.

            Ja toisesta kirjoituksesta:
            Nokka-akseli nököttää jakoketjukotelon päällä ja muuttaa venttiilinajoitusta moottorin ensimmäisen käyntiminuutin aikana riippuen moottorin lämpötilasta ja kierroksista. Se saa moottorin säilömään pakokaasuja ja siten lämpeämään nopeammin ilman tarvetta pakokaasujen takaisinkierrätykselle (Exhaust Gas Re-circulation, EGR) pakoputkiston kautta. Katalysaattorin/lambda järjestelmän käyttöönotto nopeutuu siis huomattavasti samoin kuin EGR:ää käytettäessä.

            Huomasin että jos koodit on nollattu ja valo sammuksissa, ja lähtee kylmällä moottorilla liikkeelle, ei valo syty. Mutta jos sammuttaa hetkeksi (moottori lämmin) ja lähtee uudelleen liikenteeseen, syttyy valo n. 30 sekunnin sisällä. Jos moottori ehtii jäähtyä täysin ennen uutta yritystä, ei valo syty.

            Näkeekö VCDS mikä komponentti ei toimi? Eli erottaako järjestelmä sen että liikkuuko säädintä ohjaava venttiili kunnolla, liikkuuko öljy oikein (tukos?), vai onko säädin mahdollisesti vialllinen eikä säädy vaikka kaikki muu toimisi?

            Tietäisi kerralla varata suunnilleen oikeat varaosat viereen hankkimatta kuitenkaan turhia osia :)

            Comment


            • #7
              Tuliko tähän selkeyttä? Meillä läpsähti sama koodi tänään.

              Tulevia hakuja varten VCDS:
              1 Fault Found:
              000017 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
              P0011 - 004 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)

              Comment


              • #8
                Mulla nuo em. koodit aiheutti nokkien ohjaussolenoidi. Helppo ja edullinen vaiva.

                Comment


                • #9
                  Olikos vaihdossa mitään erikoista? Vanha pois, uus tilalle ja koeajolle? Vai tarviiko nostatella öljynpaineita ennen käynnistämistä?

                  Comment


                  • #10
                    Solenoidin ympäristön putsaus huolella, vanha pois ja uusi sisään. Sitten vaan tulille ja baanalle.

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä. Juurikin noin. Ei ihmeellisyyksiä.

                      Comment


                      • #12
                        Ei auttanut N205:sen vaihto, mutta forte-käsittely ja/tai uudet öljyt taisi auttaa. Pitää vielä uus ketju ja kiristin vaihdattaa piakkoin.

                        Comment


                        • #13
                          Lainaan tätä ketjua, kun lähes samanlainen ongelma kyseessä.

                          Jakopää remontin jälkeen, täälläkin alkanut häiriövalo palamaan.
                          Can väylältä tulee vikakoodi p0016
                          Moottorilta 00022

                          Moottori myös nykii hieman rajummassa vedätyksessä.

                          Mahtaakohan vika poistua solenoidin ja nokka-akselin keski venttiilin vaihdolla vai meneekö koko nokka-akseli vaihtoon?
                          Moottorina 1.8tfsi (BYT)
                          Viimeksi muokannut Miksu84; 10.7.2014, 08:52.

                          Comment


                          • #14
                            Tuleeko tuon solenoidivian mukana jotain oireita, muuta kuin vikakoodi ja valo mittaristoon?

                            Täällä ollut a4 avantin 2.0 tfsi koneessa jo jonkin aikaa epätavallisen korkeaa tyhjäkäyntiä ja hieman epätasaista käyntiä ja nyt tänään tuli uutena tuo koodi 000017. Eli tällaiset rivit luin äsken:

                            000017 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
                            P0011 - 004 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - MIL ON
                            004243 - Bank 1; Fuel Measuring System 2
                            P1093 - 008 - Malfunction - Intermittent
                            001287 - Idle Control System RPM
                            P0507 - 001 - Higher than Expected. - Intermittent

                            Solenoidia voi ilmeisesti naksutella output testillä ja jos sen toiminta on ok, niin onko syytä varautua nokkaketjuremonttiin? 204tkm menty ja ei käsittääkseni sinne osastolle ole tehty vielä mitään.

                            Comment

                            Working...
                            X