Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 kesken ajon hyytyminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 kesken ajon hyytyminen

    Elikkäs tuossa eilen ajelin töihin aamutuimaan , niin kesken tasaisen ajon vakionopeudensäädin päällä auto nykäisin ja alkoi puutumaan , samaan aikaan mittaristoon syttyivät ABS , ESP valot eikä auto reagoinut enää kaasuun ollenkaan. Tyhjäkäyntiä kävi kyllä normaalisti kun pysähdyin , virrat pois ja uudelleen takasin ja kaikki ok , mittariston valot sammui ja auto kävi normaalisti. Tämän jälkeen tehot hukassa , eli vissiinkin meni vikatilaan ja varakartalla tms.

    Auto siis B5 S4 -99
    Tämmöisen viat antoi :

    VCDS-Lite Version: Release 1.2
    Saturday, 18 January 2014, 13:28:09:0
    Control Module Part Number: 8D0 907 551 C
    Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G01 0002
    Software Coding: 05711
    Work Shop Code: WSC 00000
    VCID: 2A2781ABC5E7
    3 Faults Found:
    17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Rich
    P1127 - 35-00 - -
    17537 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Rich
    P1129 - 35-00 - -
    17743 - Engine Torque Monitor 2: Control Limit Exceeded
    P1335 - 35-10 - - - Intermittent


    mikähän siellä nyt mahtaa olla , iltapäivällä töistä kotiin ja auto toimi ihan normaalisti paitsi, että oli vikamoodissa eikä siis tehot ollu tallella(kiihtyy täyskaasulla hitaasti mutta varmasti)

    parikuukautta takaperin autosta meni jäähdytinnesteen lämpötila anturi jonka johdosta varmaan tulpat sai hittiä, uudet tulpat saapuivatkin eilen , eivät ole vielä kiinni. Voisiko tämä johtua vain tulpista , auto on temppuillut huonolla käynnillä lähinnä tosta asti kun tuo lämpötila anturi porsi eli ei käy välillä kaikilla(sama oli tänä kyseisenä vika aamuna kun auton käynnistin , eli kävi silleen raskaasti ja täristäen sekä kiihtyi välillä hyvin välillä huonosti)

    Yksi pointti vielä mitä auto on tehnyt jo jonkun aikaa on, että lievällä kaasun painamisellä kiihdyttäen tulee rajuja nykäyksiä , tätä ongelmaa ei ole kun kiihdyttää täyskaasulla silloin homma toimii moitteetta , MAF on juuri vaihdettu noin kuukausi sitten.



    Nyt kokeilin sopeuttaa kaasuläppää ja se ei onnistu eli tulee vaan suoraan error ja countteja 1
    eli toi pikku nykiminen varmastikkin johtunee tuosta kaasuläppähommasta eli oiskos likainen tms , teki ainakin saman kun noin 3 vuotta takaperin yritin sopeutusta (tähän auttoi kun putsasi kaasuläpän)

    Mites tuo kaasupolkimen asentoanturi? voisiko olla siinä syy , koska ei kerran reagoinut tuohon kaasuun millään tavalla kun vian iski. Mitähän tuommonen mahtaa kustantaa ja onkohan paha vaihtaa , jos jollain on osanumero ylhäällä niin saa jakaa kiitos :)
    Viimeksi muokannut Tosde; 18.1.2014, 15:02. Perustelu: Tarkennus

    #2
    Vuotojen tarkastus.

    Comment


    • #3
      ----17743 - Engine Torque Monitor 2: Control Limit Exceeded
      ----P1335 - 35-10 - - - Intermittent



      Tuossa vian aiheuttaja. Katsele tuolta http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17743/P1335
      Viimeksi muokannut Kilu7; 18.1.2014, 16:49.

      Comment


      • #4
        Minulla samantapaisen hyytymisen satunnaisesti vakionopeussäädin päällä aiheutti turbon kupeesta N75:lle lähtevän letkun murtuminen, lisäksi minulla sytytteli ESP valoa satunnaisesti kiihdytyksissä mutta tällä ei ollut mitään vaikutusta kulkuun kun ei ollut vakionopeussäädin päällä.
        -vikaakoodiksituli tuo sama "Engine Torque Monitor..." - joka ei kyllä sinänsä itsellään mikään "vian aiheuttaja" ole...

        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...3&postcount=20

        - eli tarkista että N75 pääsee rajoittamaan ahtoja.

        Comment


        • #5
          Joo, sanamuoto oli väärä. Kyseinen koodi on vian seuraus, sitä tarkoitin. Ja ainakin itsellä aiheutti nykimisen ja vikatilan, koodin poiston jälkeen toimi normaalisti.

          Comment


            #6
            Eli yksinkertaistettuna vuotojen tarkastus.

            Comment


            • #7
              Omassa liittyi kaasuläppään, mutta tekniikka ja tapaus erilainen, joten se siitä. Mutta vikakoodit pois ja lisää testiä, sekä tuo vuototarkastus.

              Comment


              • #8
                Juu , Kunhan nuo erkki ilmat loppuis niin tuolla vois ihminenkin olla ulkona. Pääsis tota vikaakin ettimään :)

                ja tosiaan ajattelin ite ainakin putsata ekana tuon kaasuläpän koska sen sopeutus ei mene läpi sit tsekkaamaan ilmavuodot ja vaihdan noi tulpat samalla kun on tuota vajaapytyillä käyntiäkin harrastanut.

                Comment


                • #9
                  Dodiin , tänään tuli vähän auton kanssa painittua.

                  Otin kaasuläpän syliin ja putsasin kunnolla , ei kyllä ollut mitenkään ihmeellisen likainen.

                  Tämän jälkeen tuli jopa vikakoodikin tuosta kun tuo kaasuläpän sopeutus ei mene läpi , ihan samantien tulee koodi takasin kun nollaa.

                  Vuotoja en päässyt sen tarkemmin testaamaan , kun puuttuu vielä tuo palikka tohon y-putkeen.

                  Samalla huomasin, että toisen bypassin ohjausletku oli halki , sen vaihdoin uuteen ja toi throttle bodyboot kumin map anturin kohdalla siinä mapin nystyrässä oli halkeama , ei nähnyt vielä päivän valoa siitä mutta kyllä sekin varmasti vähän vuotaa. Täytyy tilata varmaa silikoniletkusetti niin saa samalla kaikki kumisen haperot letkut uusittua.

                  elikkäs nyt tulee vain tämmöistä vikakoodin :

                  VCDS-Lite Version: Release 1.2
                  Sunday, 26 January 2014, 15:09:21:0
                  Control Module Part Number: 8D0 907 551 C
                  Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G01 0002
                  Software Coding: 05711
                  Work Shop Code: WSC 00000
                  VCID: 2A2781ABC5E7
                  1 Fault Found:
                  17987 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started
                  P1579 - 35-00 - -


                  ilmeisesti toi kaasuläppä on nyt sitten osittain valmis , hyytymisvikaa ei ole tullu ollenkaan tuon yhden kerran jälkeen jolloin tämän topicin tein. En tosin vartavastenkaan ole käyttänyt kertaakaan vakionopeudensäädintä , koska vika tuli kun ajoin se päällä.

                  Tehoja tuntuisi olevan ainakin vakion verran , eli ei ihan puutuneeltakaan tunnu. Auto toimii kyllä nyt tasaisemmin kaasuläpän puhdistuksen jälkeen + että sai sen yhden letkun uusittua.

                  Vuotojahan voi olla vielä.

                  Comment


                    #10
                    Ettei olis kaasuläpän johdoissa vikaa? Täällä tais olla orkkis läppä jollain myynnissä?

                    Comment

                    Working...
                    X