Elikkäs tuossa eilen ajelin töihin aamutuimaan , niin kesken tasaisen ajon vakionopeudensäädin päällä auto nykäisin ja alkoi puutumaan , samaan aikaan mittaristoon syttyivät ABS , ESP valot eikä auto reagoinut enää kaasuun ollenkaan. Tyhjäkäyntiä kävi kyllä normaalisti kun pysähdyin , virrat pois ja uudelleen takasin ja kaikki ok , mittariston valot sammui ja auto kävi normaalisti. Tämän jälkeen tehot hukassa , eli vissiinkin meni vikatilaan ja varakartalla tms.
Auto siis B5 S4 -99
Tämmöisen viat antoi :
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Saturday, 18 January 2014, 13:28:09:0
Control Module Part Number: 8D0 907 551 C
Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G01 0002
Software Coding: 05711
Work Shop Code: WSC 00000
VCID: 2A2781ABC5E7
3 Faults Found:
17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 35-00 - -
17537 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Rich
P1129 - 35-00 - -
17743 - Engine Torque Monitor 2: Control Limit Exceeded
P1335 - 35-10 - - - Intermittent
mikähän siellä nyt mahtaa olla , iltapäivällä töistä kotiin ja auto toimi ihan normaalisti paitsi, että oli vikamoodissa eikä siis tehot ollu tallella(kiihtyy täyskaasulla hitaasti mutta varmasti)
parikuukautta takaperin autosta meni jäähdytinnesteen lämpötila anturi jonka johdosta varmaan tulpat sai hittiä, uudet tulpat saapuivatkin eilen , eivät ole vielä kiinni. Voisiko tämä johtua vain tulpista , auto on temppuillut huonolla käynnillä lähinnä tosta asti kun tuo lämpötila anturi porsi eli ei käy välillä kaikilla(sama oli tänä kyseisenä vika aamuna kun auton käynnistin , eli kävi silleen raskaasti ja täristäen sekä kiihtyi välillä hyvin välillä huonosti)
Yksi pointti vielä mitä auto on tehnyt jo jonkun aikaa on, että lievällä kaasun painamisellä kiihdyttäen tulee rajuja nykäyksiä , tätä ongelmaa ei ole kun kiihdyttää täyskaasulla silloin homma toimii moitteetta , MAF on juuri vaihdettu noin kuukausi sitten.
Nyt kokeilin sopeuttaa kaasuläppää ja se ei onnistu eli tulee vaan suoraan error ja countteja 1
eli toi pikku nykiminen varmastikkin johtunee tuosta kaasuläppähommasta eli oiskos likainen tms , teki ainakin saman kun noin 3 vuotta takaperin yritin sopeutusta (tähän auttoi kun putsasi kaasuläpän)
Mites tuo kaasupolkimen asentoanturi? voisiko olla siinä syy , koska ei kerran reagoinut tuohon kaasuun millään tavalla kun vian iski. Mitähän tuommonen mahtaa kustantaa ja onkohan paha vaihtaa , jos jollain on osanumero ylhäällä niin saa jakaa kiitos :)
Auto siis B5 S4 -99
Tämmöisen viat antoi :
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Saturday, 18 January 2014, 13:28:09:0
Control Module Part Number: 8D0 907 551 C
Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G01 0002
Software Coding: 05711
Work Shop Code: WSC 00000
VCID: 2A2781ABC5E7
3 Faults Found:
17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 35-00 - -
17537 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Rich
P1129 - 35-00 - -
17743 - Engine Torque Monitor 2: Control Limit Exceeded
P1335 - 35-10 - - - Intermittent
mikähän siellä nyt mahtaa olla , iltapäivällä töistä kotiin ja auto toimi ihan normaalisti paitsi, että oli vikamoodissa eikä siis tehot ollu tallella(kiihtyy täyskaasulla hitaasti mutta varmasti)
parikuukautta takaperin autosta meni jäähdytinnesteen lämpötila anturi jonka johdosta varmaan tulpat sai hittiä, uudet tulpat saapuivatkin eilen , eivät ole vielä kiinni. Voisiko tämä johtua vain tulpista , auto on temppuillut huonolla käynnillä lähinnä tosta asti kun tuo lämpötila anturi porsi eli ei käy välillä kaikilla(sama oli tänä kyseisenä vika aamuna kun auton käynnistin , eli kävi silleen raskaasti ja täristäen sekä kiihtyi välillä hyvin välillä huonosti)
Yksi pointti vielä mitä auto on tehnyt jo jonkun aikaa on, että lievällä kaasun painamisellä kiihdyttäen tulee rajuja nykäyksiä , tätä ongelmaa ei ole kun kiihdyttää täyskaasulla silloin homma toimii moitteetta , MAF on juuri vaihdettu noin kuukausi sitten.
Nyt kokeilin sopeuttaa kaasuläppää ja se ei onnistu eli tulee vaan suoraan error ja countteja 1
eli toi pikku nykiminen varmastikkin johtunee tuosta kaasuläppähommasta eli oiskos likainen tms , teki ainakin saman kun noin 3 vuotta takaperin yritin sopeutusta (tähän auttoi kun putsasi kaasuläpän)
Mites tuo kaasupolkimen asentoanturi? voisiko olla siinä syy , koska ei kerran reagoinut tuohon kaasuun millään tavalla kun vian iski. Mitähän tuommonen mahtaa kustantaa ja onkohan paha vaihtaa , jos jollain on osanumero ylhäällä niin saa jakaa kiitos :)
Comment