Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

KE III-Jetti ja polttoaineen syötön katkaisu kylm & lämp

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    KE III-Jetti ja polttoaineen syötön katkaisu kylm & lämp

    Tuossa aikaisemmin kun keskusteltiin nytkähtelystä moottorijarrutukselle siirryttäessä ja siihen liittyvistä kuluneista puslista yms. Nyt pakkas keleillä olen huomannut sellaisen asian että kylmällä koneella ajaessa nytkähtelyä ei tapahdu. Ja syynä tähän on se että polttoaineen syöttö ei katkea kertalaakista, vaan kun kaasupolkimen nostaa ylös ruisku syöttää vielä hieman polttoainetta ennen kuin katkaisee sen. Näin auto on toiminut joskus aikoinaankin lämpimänä. Kun kone taas lämpää niin syöttö katkeaa samantien kun kaasupoljin nostetaan ylös, josta seurauksena inhottava nykäys.
    Perhealbumista löysin "deceleration cut-off valve"- nimisen osan, joka löytyy ainakin kv-koneesta. Lieneekkö sama ruisku kuitenkaan? Netistä löysin tietoa tosta kyseisestä venttiilistä ja se hoitaa ilmeisestikkin juurikin tätä moottorijarrutukselle siirtymisen pehmeyttä. Onko jollain tarkempaa käsitystä tästä hommasta? Mikä muu voi aiheuttaa tuon syötön liian nopean katkeamisen?

    #2
    Eri ruisku on.

    Olisko kaasuläppätunnistimen tyhjäkäyntikytkimessä vähän säädön tarvetta?

    Comment


      #3
      Mikä on tämän kyseisen osan "virallinen" nimi? Enklanniksi siis...

      Comment


        #4
        Throttle position sensor TPS, Idle switch tms jotain tuollaista.

        Comment


          #5
          Palataampa vanhaan aiheeseen. Miten tuota kaasuläpän asennontunnistinta säädetään? Menee hermo kun pitää niin varpaillaan ajella että meno olisi tasaista.

          Comment

          Working...
          X