Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0tfsi öljykorkin ympärillä öljyä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0tfsi öljykorkin ympärillä öljyä

    Pakkasten tultua kävi seuraavaa: Auto lähti käyntiin ja toimi työmatkan aikana täysin normaalisti, työpaikan pihassa tuli keltainen öljykannu. Tarkistin työpäivän lopussa öljyt tikusta, öljyt minimin yläpuolella. Laskin konepellin alas, herjaa ei enää ollut. Noin 30 min ajon jälkeen kannu ilmestyi uudestaan, lisäsin noin litran verran öljyä. Öljykorkissa oli jotakin ihme mähmää, laitoin lisäyksen jälkeen korkin kiinni ja auton käyntiin. Nostin öljytikkua, kuului suhinaa öljytikusta ja auto kävi tikun irroittamisen jälkeen epätasaisesti. Laitoin tikun takaisin ja auto kävi normaalisti tämän jälkeen.

    Kysymys kuuluu: Toimiiko moottori normaalisti pakkasten tultua? Muilla vastaavia kokemuksia? Ei se öljy puhtaaseen moottoriin korkin ympärille ja lähialueille itsestään ilmesty! Autona A6 4F.

  • #2
    Viekö öljyä paljon? Eikös näissä ole kaikennäköisiä konevikaa aina kannentiivisteestä männänrenkaaseen? Millaista tämä "mähmä" oli? Väri?

    Comment


    • #3
      Mähmä oli vauvan kakan väristä, ainoastaan korkissa. Muualla sitä ei näkynyt. Autooni on vaihdettu uusi moottori 25tkm kohdalla vuonna 2010, nyt mittarissa 89tkm. Öljyä vie käytöstä riippuen 0.5-1l/15000km, konevikaisesta yksilöstä ei ole siis kysymys.

      Comment


        #4
        Onko näissä vielä samaa huohottimen jäätymisongelmaa kuin 1.8T:ssä ja 2.7TT:ssä? Sitä veikkaisin. Kertyy koneeseen painetta, jolloin puskee öljyt ulos mistä helpoiten pystyy.

        Comment


        • #5
          Luulis mittatikun nousevan mieluummin kun öljykorkin välistä tulevan! :)

          Comment


          • #6
            Huohotin nyt voi jäätyä missämallissa hyvänsä (varsinkin jos sellaista lyhyttä työmatkaa päivittäin ajelee), omassakin kerran puski öljyä pihalle, kun makkara oli jäätynyt.

            Asiakkaan melkein tuliterästä Pösöstä pukkas kaikki pihalle tikusta ja korkista, kun huohotin jäätyi.

            Parille kaverille käynyt samoin merkistä riippumatta.

            Kova-ajohan tuohon auttais, tai sitten mekaaninen puhdistus.

            Comment


            • #7
              26km on työmatka suuntaansa, eli ei aivan lyhyt, mutta ei kauhean pitkäkään. Pystyisikö huohotinta testaamaan kotikonstein? Onhan se täysin mahdollista näillä pakkasilla, että huohotin menee jäähän. Ajoviima pitää huolen siitä.

              Comment


              • #8
                Itsellä korkissa "maitokahvin" väristä tavaraa ja se ei ole vaarallista, sanoivat näin merkkihuollossa. Tutun -02 S4:ssä sama homma. Jostain syystä muuttuu tuon näköiseksi ajan saatossa.

                Comment


                • #9
                  Kosteus sen sinaapin aiheuttaa. Ei kerkeä kaikki moottoriöljyn sekaan kondensoitunut vesi haihtua näin talviaikaan. Moneen autoon sitä ilmestyy ja 2.0tfsi vissiin muita helpommin. En huolestuisi! Öljykannu sammui sen takia kun avasit konepellin ja ilmestyy uudestaan tietyn matkan jälkeen jos öjlyä ei lisätä...niin kuin pitääkin. Moottorin käynti tuossa moottorissa muuttuu epätasaiseksi jos öljykorkin tai mittatikun poistaa koneen käydessä tuolloin kampikammion huohotus ei toimi suunnitellusti.

                  Comment


                  • #10
                    Kiitos hyvistä vastauksista, huolen aihetta ei siis ole! Ihmettelin suuresti tuota pientä määrää öljyä korkin ympärillä, on jostakin välistä sitä muutaman desin verran huohottanut. Täytyy seurata tilannetta, toivon mukaan ei nyt ihan heti uutta öljyä pyydä.

                    Comment


                    • #11
                      Tietenkin jos sinappia syntyy ja jäähdytysnestettä kuluu, silloin voi syyllinen olla kansivaurio tai vuotava kannentiiviste. MUTTA näin talviaikaan tuo on kyllä ehjässäkin normaalia.

                      Comment


                      • #12
                        En ole autoon koskaan joutunut lisäämään itse sitä nestettä, veikkaan pakkasia syyksi! :)

                        Comment


                        • #13
                          Moottorin käynti tuossa moottorissa muuttuu epätasaiseksi jos öljykorkin tai mittatikun poistaa koneen käydessä tuolloin kampikammion huohotus ei toimi suunnitellusti.
                          Ja tässä meikän AAR motissa tietää vikatilan olevan, jos ei sammu, kun öljykorkin moottorin käydessä aukaisee. (hk:n sininen tukkeutumassa)
                          Loppujenlopuksi, se töhnähän sinänsä ei oo vaarallista mutta kannataa silti ajella joskus talvipakkasten aikaan moottori niin lämpöiseksi, että vesi haihtuu pois moottoriöljyn seasta, ettei sitä ala kasaantua ihan joka letkuun ja muuallekkin;).

                          Comment

                          Working...
                          X