Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

URS4 2.2T ongelmia antureiden kytkennän kanssa!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • URS4 2.2T ongelmia antureiden kytkennän kanssa!

    Alkaa mitta olla täynnä jo tätä paskaläjää pikkuhiljaa, mutta asiaan. (SORI)

    Tarviis tietää Nokka-akselin asentoanturin pinnijärjestyksen (johtosarjasta), sekä kampiakselin tunnistimille molemmille. Eli AMP liittimen (1 2 3) johtojen väreille merkityksen, kun ei löytyny vaan kuin ECUN liitinkamman numerot antureille. Mulle tuli itelle nuo Honeywell anturit ja niille kyllä löytyy virta, signaali ja maa johtojen kuvat, ainoastaan nyt tuo auton johtosarjan puoli epäselvä
    EDIT: Kaavio löydetty

    En saanu vaan yleismittarilla mitään järkevää lukemaa pistokkeista, releenkin hirtin kiinni ja ei auttanu. Motronic sulakkeen olen tarkistanu, en nyt muista vaan antoko tämä ees mitään voltteja noille antureille ennen starttia?

    Puolakonversion teinki tässä ootellessa hilppeitä, kesällä alakertaan täydellisen remontin tein ja H-profiilit löin samalla sisään, yhden kerran alahihnapyörän kiila petti tottakai ja vaihdoin 4 imuventtiiliä. Auto ollu nyt puol toista vuotta ja alkaa suht tuttu olla.

    EDIT:http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2802791 Tuo HOLDING RELAY, Tämmöstä rupes epäilemään kaveri ja vois täsmätä oireisiinkin, jalkatilasta alkokin kuulumaan erikoinen naputus vänkärin puolelta, ennen ku herkes kokonaan lähtemään käyntiin. Boxin kaivelinkin jo esille, tosiaan yleismittarilla en saanu mitattua oikein mitään kunnon lukemia töpseleistä, suuttimillekkin näytti vaan 3 volttia. Sytkä romppeille ihan normaali lukemat tuli.
    Viimeksi muokannut Humski; 14.1.2014, 19:40. Perustelu: Selvittelyä

    #2
    Oisko näistä apuja:
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=118355
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 13.1.2014, 18:55.

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viesti
      Joo, kaava löytykin jo jonkin aikaa sitten.

      http://12v.org/urs/Holding_Relay_Info.jpg
      No justiisa, saahan sitä virtaa vissii ehtiä ilman starttausta.

      Boxissa oli jonkin verran hapettumaa, nyt lähden kytkemään Nokka-akselin anturin (G40) ja kasaamaan jakopään, tökkään boxin kiinni ja testaan. On kyllä fiksulla paikalla boxi, oikeen Suomen olosuhteisiin luotu. Voi olla että boxin kahteluun menee vielä jos ei ala pelitellä. Ehdotuksia vaan valmiiksi, mistä kannattaa kysellä tai jos on tarjota. Sarjanumero loppuu AA

      Ei mitään eloa, vaihtamatta vielä kampiakselin tunnistimet. Jostain olin kahtovinani täältä foorumilta että Honeywell GT101DC anturit pystyy soveltaa kampuralle, mutta eihän ne ilmeisesti käykkään, sanovat paikallisella pajalla kun boxiakin käytin tänään näytillä.
      Viimeksi muokannut Sleepy2; 14.1.2014, 20:08. Perustelu: Muokkaa edellistä viestiäsi, jos kukaan ei ole vastannut välistä.

      Comment


        #4
        Onko koodit luettu ? Onko vika tullut ajosta vai jonkun remontin yhteydessä ?

        Comment


        • #5
          En oo koodeja lukenu. Autohan teki niin, että marraskuun puolen välin seutuvissa herkes yhtäkkiä lähtemästä käyntiin, keli oli lauha, hommasin bensapumpun ja vaihdoin. Sitten alko toimia, kylläkin pakastu juuri sopivasti. Sitten teki ajossa pari kertaa niin että kiekkamittari putos hetkellisesti alas ja niinku ois virtoja äkkiä käytetty pois ja takasi. Sitten alko seuraavaks puottamaan ykköspyttyä lämpimänä pois pelistä ja kylmänä sai hetken sahata että lähti käymään, nämäkin oireet hävis useemmaks viikoks, sitten ku lauhtu taas niin muutaman kerran oli nihkeessä lähteä käymään. Kerran sitten lähdin kaupassa käymään, jätin pihalle käymään ja tulin kaupasta niin oli sammunu eikä lähteny taas käyntiin, Jalkatilassa en muista mikä rele niistä niin raksutti ajaessa joskus. Sitten annettiin kaupan pihalla virtaa niin hörähti ihan normaalisti vielä käymään, hetken päästä sammu ja sen jälkeen en käyntiin saanu. Pari viikkoo oisko nyt seissy tallissa remontissa ja osia ootellessa.
          Onkos siellä vänkärin jalkatilassa muita releitä, kun tuo Holding Relay motronicin sisässä? Vänkärin jalkatilasta kans muistaakseni siellä kaupan pihalla releen raksutusta kuulu.

          Onneks ei näitten autojen kans niin kusessa oo kuitenkaa etteikö ite pystys laittaa, mutta alkaa jo oikeesti tympiä ja tuntuu että taitaa olla Motronic paskana, jos ei enää sitten kampiakselin antureiden vaihto auta. Ebaysta yks boxi löytykin jo.

          Siinäpä Minun audista pari kuvaa: http://s1017.photobucket.com/user/fo...?sort=3&page=1
          Ja sitten tuosta harraste pelistä, että jotain kuitenki tullu tehtyä: http://s1017.photobucket.com/user/fo...?sort=3&page=1

          Sierrassa oma asentama tatech ja kaikki loput. 439hv/520nm @1,35bar.

          SORI OFF TOPIC! :)

          Comment


          • #6
            No niinhän se vika jumalauta löyty sitte!! Arrggh. Virtalukon pohjahan siellä oli paskana. Eli auto starttas ja sytkälaitteille tuli virta, mutta ilmeisesti ei nyt virtalukolta kaikki virrat oo eteenpäin mennykkään sitte. Sain vanhan pohjan purettua ja rämppäsin sitä niin lähtihän se käymään.
            Uus pohja on tulossa, niin saa kasata mittariston takasi jne.

            Tulipahan tehtyä tuo puolakonversioki sitten samalla kun seiso jonkun viikon tuo auto, uus nokka-akselin anturi ja kampuralle molemmat uudet, bensapumpun releenkin uusin samalla. Toisen öljynpaine antureista kanssa vaihdoin, niin ei tarvii sitä tilkutusta kuunnella. Oikeestaan hyvä vaan niin tulee kuntoon laitettua nuo pienemmätkin hommat samalla.

            Tiiä vaikka liittyis jäseneks klubiin ja käväsis Tahkolla?! ;)

            Comment

            Working...
            X