Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 paha nykäsy --> ABS ja ESP palaa ja satunnaista vikatilaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 paha nykäsy --> ABS ja ESP palaa ja satunnaista vikatilaa

    Siinäpä se otsikossa suurinpiirtein.
    Auto oli emännän jäljiltä tunnin sammuksissa kunnes kiireellä lähdin töihin ja hieman kakkosella kerkesi paineita kelata kunnes nykäsi aika rajusti, ihan kuin moottori olisi jumahtanut sekunnin sadasosaksi.
    Abs ja esp valo jäi tuosta palamaan ja jotain isoa huutomerkkiä taisi muutaman kerran vilauttaa näytössä. Kuuntelin sitten työpaikan pihalla hieman konetta ja kuskin puolen kannesta kuuluu pientä rälinää :(
    Katsoin öljyt ja tikku kastui muutaman millin mutta ei öljyn lisäys auttanut tuohon rilinään yhtään... Siinä kun sitä rälinää ensimmäisen kerran kuuntelin niin huomasin että vähän sellaista öljynsekaista pakokaasua kyllä tuprutteli pienimuotoisesti.

    Voiko tukkeutunut huohotusputkisto aiheuttaa noin rajuja ongelmia ja miksi nuo valot jäi palamaan? Vasta vähän aikaa sitten oli maffi rikki joka nuo valot myös jätti palamaan mutta tuskin se uusi maffi jo rikki olisi :O

    Piuhaan saan tuon vasta alkuviikolla eikä saa öitään nukuttua jos ei tämä aukea

    #2
    Käykö se vielä normaalisti? Mietin ettei jako olisi vähän hypännyt. Tai sitten pätkiikö sähköt?

    Comment


    • #3
      Varmaankin kannattaa lueskella vikakoodeja. Jos vaikka herjaa nokkien asentotunnistinta taitaa kannattaa aloitta jakopuolelta.

      Comment


        #4
        Mulla MAF hajoaminen vastaavas kiihdytykses sytytti esp valon. Vikakoodiksi abs/esp antoi kuormitussignaalin puuttumisen eculta.

        Comment


          #5
          Turha vatvoa liikaa ennen koodien lukua. Lueta koodit, ota talteen, koodien poisto ja uudelleen luku. Iso ahtovuoto tai maffin hajoaminen nytkäyttää kyllä kunnolla, jos veto päällä. Ei kylläkään pysty ajamaan ilman maffin irrroitusta.

          Comment


            #6
            Mulla teki vastaavanlaisen tökkäyksen ja joulukuusiefektin mittaristoon kovilla pakkasilla muutama vuosi sitten, tosin vaihde oli 4. ja pikkasen pidempi veto.

            Vikakoodia tuli vähän joka lähtöön, mutta kaikki korjaantui nollauksella ja yöllä lämpimässä tallissa -> huohotin jäässä. Kävi tosiaan miten sattuu vian ilmaannuttua ja öljyä puski putkesta. Toivottavasti ei ole sullakaan mennyt mitään kallista särki.

            Comment


              #7
              Mutta älä nyt kuitenkaan turhia ajoja tee, ennenkuin varmistat mistä se kuvailemasi "rälinä" tulee. Jos sieltä ketjunkiristinkin on hajonnut, niin nopeasti pääset kansikauppoille.
              Mutta katso nyt tosiaan ne vikakoodit ensin, niin helpompi lähteä vianhakuun.

              Comment


              • #8
                Juu en ole turhia ajoja ajellut eikä kyllä uskalla paineille laskea. Huomenna ehkä saan koodit katsottua ja kokeiltua ehjää maffia, jos vaikka jotain selviäisi.
                Onhan tuo auto kyllä happea saanut kunnolla ainakin viimeiset kaksi vuotta joten eipä tuo ihme jos jotain menisi vaihtoon :D Kannet olisi varastossa pahimman varalta onneksi jos nyt niin huonosti käy.

                Jos se maffi meni siinä nykäyksessä niin voiko se nykäys aiheuttaa sitten jotain mekaanista vikaa?

                Comment


                • #9
                  Noniin eli herjasi egt 1. anturia, eikä hävinnyt nollauksen jälkeen, muita vikakoodeja ei tullut... Voikos se tuo viallinen egt anturi sitten heitää nuo abs ja esp valot tuonne mittaristoon? Pitää vielä varmuuden vuoksi kokeilla kaverin maffia jos se kuitenkin olisi rikki ja selviäisi nuo mittariston valot sillä.

                  Sidille laitoin jo spostia egt moduuleista ja taidan muutakin häneltä ostaa jos on vielä ajantasalla tuo herran oma saitti

                  Comment


                    #10
                    Ota MAF irti niin huomaat eron jos on ihan rikki tai kato vdcs:llä mitä arvoja näyttää ihan vaikka tyhjäkäynnillä tai vedossa jos uskallat sellaisen ottaa. EGT:n takia on varmaan hyytynyt kun heittänyt vikatilaan ajossa. Onko räminää paikallistettu?

                    Comment


                    • #11
                      Ei muistaakseni ainakaan tyhjäkäynnillä tainnut käynti muuttua kun otti liittimen irti. Itsellä ei ole noita diagnostiikka laitteita :o , niin pitää aina joltain tutulta ruinata apuja noihin hommiin. Autonasentaja tuttu oli sitä mieltä että se rilinä tulisi ketjun kiristimestä, joka olisi outoa kun jakoremppa tehty 40tkm sitten olevinaan laadukkaalla jhm setillä

                      Comment


                      • #12
                        Normaaliin jakopää remppaanhan ei kuulu ketjunkiristimet milläänlailla

                        Comment


                          #13
                          Luittehan vikakoodit myös abs-esp -puolelta?

                          btw, olisin myös kiinnostunut ottamaan parin egt-piirilevyjä, jos niitä tilailet.

                          Comment


                          • #14
                            Sellainen muistikuva olisi että olisi samalla jokatapauksessa vaihdettu kiristäjätkin mutta pitääpä se vielä varmistaa. Juu ei ollut jarrupuolella vikakoodeja, sieltähän se maffivika löytyy jos on löytyäkseen, ihmeellistä kyllä :D

                            Comment


                              #15
                              Varmaan jakohihnan hydraulinen kiristin vaihdettu eikä ketjujen kiristintä ne kun ovat luokkaa tonnin. Voihan se olla, että jotain pettänyt ja ketju rallattaa venttiilikoppaan. Kiristin jumissa/jako hypännyt?

                              Comment


                              • #16
                                Pääseekös sitä ketjun kiristintä katselemaan ilman että purkaa keulan ja moottorin päätylaipat?

                                Comment


                                  #17
                                  Kyllä saa, venakopat vaan auki tosiaan ja ne ketjut löytyy nokkien päädyistä. Apparin puolella on tulipellin päädyssä ja kuskin puolella keulan päädyssä ketju. Ei vaadi keulapalan poistoa, mutta se jaon tarkastaminen ilman purkamista voi ollakkin vähän ahtaampi juttu.

                                  Comment


                                    #18
                                    Sieltä yleensä kuluu ne muoviset tallat, mitä vasten ketju kulkee. Itse vaihdatin kansirempan yhteydessä vain kyseiset tallat.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mahtaisiko kellään olla osanumeroa noille talloille?

                                      Comment


                                        #20
                                        Ei niitä saa erikseen Audilta, mutta eBaysta löytyy.

                                        http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-A4-TT...item461790c37f

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ja apu tuli nopeasti :) Noita varmaan menee 2 kpl?

                                          Comment


                                            #22
                                            Kaksi per kiristin.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X