Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8Ts -99 siirtyminen LL:stä normaaleihin öljyihin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8Ts -99 siirtyminen LL:stä normaaleihin öljyihin

    Auto on ollut itsellä pian kaksi viikkoa ja nyt syttyi trippimittariin OIL SERVICE teksti. Selailin vanhoja kuitteja ja kas, siihen olikin ainakin pari viimeistä kertaa laitettu Mobilin 0W30 LL-öljyt. Viimeisestä vaihdosta on kulunut n.14tkm (normaali vaihtoväli kait 15-30tkm ajosta riippuen). Soitin stockalle ja väittivät että ei "oil service" valo voi syttyä jos on LL-öljyt?? Takkatiellä käväisin ja sieltä vahvistivat että LL-öljyt sielä on viimeksikin vaihdettu.

    No pointti on kuitenkin se, että mieli tekisi vaihtaa normiöljyt (castrolit tai valvolinet) ja kysymys kuuluukin voiko suoraan siirtyä LL:stä normeihin eli LL:ät pois ja tavalliset tilalle? Vai olisiko kenties hyvä heittää ennen öljynvaihtoa esim. Forten Motor Flushit sissään ja vasta sitten päästää LL:ät pois uusien tilalta (isojen poikien suositus)!

    Sitten öljyistä sen verran vielä, että 0Wxx vai 5Wxx?? Vai onko tämä näitä henk.koht. asioita. Mielessä oli itsellä 5W40!

    nimim. Searchilläkin selailin

  • #2
    Itse luovuin LL-öljyistä viime lauantaina. Uudeksi öljyksi valitsin Mobilin Synt S 5W-40:n. Mitään erikoispuhdistuksia/käsittelyjä en koneelle tehnyt eli öljynvaihto meni normaalein rutiinein.

    Uuden öljymerkin ja tyypin valinta oli tosin hankalaa, koska mahdollisia sopivia löytyy viljalti. Jostain vanhoista keskusteluista bongasin, että Mobilin öljyt säilyy tallella 1.8t koneissa. Sitten vaan Mobilin listalta kattelin standardit täyttävät vaihtoehdot ja öljykaupan tiskiltä sitten mitkä niistä sieltä löytyy..

    Henk.koht. kokemuksia on em. öljystä n. 500km. Kone pyörii yhä. :)

    Comment


    • #3
      Minulla on sellainen kutina että LongLife tuli nelosiin vasta vuosimallista 2000--->. Jos muistikuvani on oikea niin ovatpahan laittaneet väärän sorttista öljyä ylihintaan asiakkaalle aiemmin....

      Kiinteä öljynvaihtoväli on juuri tuo 15.000 km mitä autosi nyt ehdottelee noin 800 km ennen määräkilometrejä.

      Comment


      • #4
        0W(-30) on talveksi hyvä ja kesäksi 5W(-40). Kunhan laitat jotain muuta kuin Mobilia, sitä yliarvostettua *piip*..

        Comment


          #5
          Tuo "oil service" viittaa siihen, että joku on ottanut tuon LL-systeemin pois päältä jossain vaiheessa niinpä kiinteä huoltoväli.

          Moottorin puhdistus siirryttäessä LL-öljyistä pois kuulostaa hieman yliammutulta. Tosiaan, Mobil 0W-30 on pärjännyt ihan OK, mutta Shell:in kurat vielä paremmin.

          Comment


          • #6
            Hieman tietoa LL-systeemistä:

            In July 1999 a new Service system was introduced for Audi models, the LongLife Service.

            Production start of the LongLife Service for Audi models

            - Audi A2 as of first vehicle

            - Audi A3 as of chassis no. 8L YA 000 001 except 1.9 litre TDI pump jet engine
            as of chassis no. 8L 1A 102 981 including 1.9 litre TDI pump jet engine

            - Audi A4 as of chassis no. 8D YA 000 001 except 1.9 litre TDI pump jet engine
            as of chassis no. 8E 2A 000 001 including 1.9 litre TDI pump jet engine

            - Audi A6 as of chassis no. 4B YN 002 888 except 1.9 litre TDI pump jet engine up to CW 18/01
            as of chassis no. 4B 2A 000 001 including 1.9 litre TDI pump jet engine

            - Audi A8 as of chassis no. 4D YN 000 181 Except 3.3 litre V8 TDI

            - Audi TT as of chassis no. 8N Y1 050 000

            Previously excluded from the LongLife Service, the 4-cyl TDI pump jet engines are now also suitable for flexible oil change intervals as of production week 18/2001. The older models cannot be retrofitted for the LongLife Service.

            Maximum possible maintenance intervals in the context of the LongLife Service

            - Petrol engines, maximum of 30,000 km or a maximum of 2 years
            - V6 TDI engines, maximum of 35,000 km or a maximum of 2 years
            - 4 cyl. TDI engines, maximum of 50,000 km or a maximum of 2 years
            - 3 cyl. TDI engines, maximum of 50,000 km or a maximum of 2 years

            The length of the maintenance intervals is directly dependent on the customer's driving style and the vehicle operating conditions. Influencing factors taken into account when calculating the maintenance intervals include fuel consumption and oil temperature, i.e. a high proportion of cold running, and driving under high loads lead to a reduction of the maximum possible maintenance intervals. In the case of extreme stresses, the maintenance interval is of 15,000 km or 1 year.

            Comment


            • #7
              Ajan autoillani normaali öljyllä esim.Mobil 5-50 on ok

              Comment


              • #8
                Tuolla kaavalla omani olisi longlife peli kuitenkin?Vaikka muuta stockalla väittävät.
                Tosin 8DzYA0*****
                Mitä toi pikku z meinaa tuolla välissä?
                Aina käytetty huolloissa LL-öljyjä 0W-30 Mobil/castrol.
                Ostaessa reilu 30tkm ajettu ja nyt lukema reilu 90tkm.
                60tkm siis itsekin työntänyt samoja öljyjä mutta seuraavaksi vaihtuu laatu.
                Ajattelin 0W-40 castrol RS?

                Comment


                  #9
                  http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...light=longlife

                  Comment

                  Working...
                  X