Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 AEC-käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6 AEC-käyntiongelma

    Autoa vaivaa huono tyhjäkäynti ja onneton alavääntö. Vikakoodeja ei olla vielä luettu, kun ei ole vehkeitä...
    Hetken pällistelin konehuonetta niin hiton moinen suhina kuului koneen etuosasta. Äänen paikallistin tähän koloon.

    http://i78.photobucket.com/albums/j1...s/IMAG0852.jpg

    Eli tuo reikä sijaitsee vasemman venakopan ja 4.2 merkin välissä...
    Tuosta nyt varmaan puuttuu jotain, kun pirunmoinen alipaine reijässä ja kun sormella sen tulppasi, niin tyhjäkäynti parani selvästi.
    Laitoin siihen väliaikaisesti vain rätin tulpaksi ja lähdin heittään pienen lenkin, niin tuntuisi kulkupuoli parantuneen selvästi.

    Eli kuuluuko tuohon joku alipaineletku tai joku tulppa?
    Viimeksi muokannut Janim110; 12.1.2014, 11:57.

  • #2
    Taitaa imusarjan tiiviste vuotaa. Kuvasta näkyy että imusarjassa oleva reikä ei johda mihinkään.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      No perhana niinhän toi kuva väittää.
      Täytyy nyt tulpata toi reikä siihen asti että uudet tiivesteet saa paikalleen.
      Kuinkas iso savotta noiden imusarjojen tiivisteiden vaihto on ja mitä kannattaa samalla laittaa uusiksi?
      Alipaineletkut taitaa olla vaihtokunnossa ainakin ja venakoppien tiivisteet.

      Comment


      • #4
        Huomennahan olis ABC:lla kerhomiitti klo 18 eteenpäin. Eiköhän siellä kahvikupin hinnalla joku lue koodit ja voidaan sitä muutenkin vilkaista.

        Comment


        • #5
          No toi olis kyllä pirun hyvä sauma, kun harrastajia olis paikalla pällistelemässä.
          Täytyis vaan laittaa leimakuntoon ennenkun uskaltaa pitempää lenkkiä lähteä ajelemaan.

          Ongelmana oli leimalla päästöt ja toivottavasti yksi syyllinen nyt löytyi.

          Mutta täytyypä tulla pyörähtämään kahveilla, kun auton saan tieliikennekelpoiseksi.

          Tohon imusarjaan ei taida motonetista saada tiivisteitä. Ebay ym. taitaa muutenkin olla tähän urs6.een olla osien osto paikka...

          Comment


          • #6
            Ei siihen motonetistä mitään kannata hakea. Orkkisosat Tepolta tai tarvikkeet eBay/jokumuu webbikauppa.

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Janim110 Näytä viesti
              Kuinkas iso savotta noiden imusarjojen tiivisteiden vaihto on ja mitä kannattaa samalla laittaa uusiksi?
              Alipaineletkut taitaa olla vaihtokunnossa ainakin ja venakoppien tiivisteet.
              Ei ole loppupelissä isokaan homma. Ilmanputsari systeemit, kaasuläppäkotelo ja suutin hässäkkä irti niin sittenhän sitä imaria pääsee löysäilemään.
              Perus tiivisteiden lisäksi tuohon kannattaa varata ainakin muutama suuttimen O-rengas, jos ei raski kaikkia uusia.

              Comment


              • #8
                Ihme paikasta toi tiiviste kyllä vuotaa... Saattaa tietenkin hörppiä ilmaa muualtakin.
                Saattaa tohon huonoon käyntiin tosiaan osaltaan vaikuttaa noi huohotusputket ja venakoppientiivisteet.
                Täytyy sitten ottaa viikonloppuna imusarja irti ja katsoa mitä löytyy, kun ei kerran koko yläkertaa tarvitse alkaa mylläämään.
                Viimeksi muokannut Janim110; 7.1.2014, 19:40.

                Comment


                • #9
                  Käy noukkiin pullo starttipilottia jostain tarvikeputkasta. Sillä saa aika helposti vuotokohdat suihkittua selville.

                  Comment


                  • #10
                    Pystyykös tosta AEC-koneesta jotenkin tarkistamaan onko jako kohdillaan eikä esim hampaalla tai parilla pielessä? Tässä nyt koitan kaikkea mahdollisia syitä tohon käyntihäikkään miettiä.

                    Comment


                    • #11
                      Pystyy, mutta tarvii omat spessutyökalunsa.

                      Comment


                      • #12
                        Ja tollasethan ne on:
                        http://www.audiv8.com/forum/files/33...tra%203199.JPG

                        Comment


                        • #13
                          Jaahas täytyy sitten kiikuttaa johonkin tsekattavaksi toi jako.

                          Comment


                          • #14
                            Teen omaan urssiin tässä hamassa lähitulevaisuudessa jakopäärempan ja meinaan noi kalut vuokrata sitä varten. Jos aikataulut natsaa niin siinä vaiheessa vois onnistua tarkistus. On siitä hiukan hommaa ja purkamista mutta parissa tunnissa kaikkiaan varmaan selviää jos vaan tarkoitus tarkistaa ajoitus.

                            Comment


                            • #15
                              No se olis kyl hieno homma, jos osuu aikataulut kohilleen!
                              Pistä vaikka yv:tä, kun alkaa homma oleen ajankohtainen.
                              Tossa olis kanssa jakopääremppa kyl ajankohtainen, mut tässä vaiheessa tosiaan noiden ongelmien ratkominen on prioriteetti nro1.

                              Comment


                              • #16
                                Tässä kuvassa taas näyttäisi olevan pinnapultti tuossa kohtaa missä meikäläisellä pelkkä reikä, mistä hörii ilmaa.

                                http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+imu...1082009436.jpg

                                Oliskohan käyny niin, että joku on yrittänyt vuotavaa imusarjantiivistettä korjata kiristämällä ja pinnapultti napsahtanut poikki...

                                Comment


                                • #17
                                  ABH:ssa näkyy olevan, mutta niin kun aiemmasta kuvasta näky, ei minun AEC:ssa ainakaan ole tuota pinnapulttia. Olipa siinä tuota pulttia tai ei, jos se sieltä vuotaa. niin turhapa sitä on kikkailla. Uudet tiivisteet vaan ja tarkastaa samalla muutkin mahdolliset vuotopaikat.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Näin tehdäänkin.
                                    Mitäs mieltä olis raati tuollaisesta tulpanjohto setistä:
                                    http://www.ebay.co.uk/itm/IGNITION-L...item35b86d96de

                                    Ei mitään tietoa johtojen merkistä, mut hinta houkuttelis...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuli noita sytkä osia ihmeteltyä eilen ja lähes kaikki oli vielä alkuperäisillä leimoilla vm-95.
                                      Nappasin pyörijöistä kuvan, koska mun mielestä noi oli eri tasolla toisiinsa verrattuna. kuuluuko olla toinen sisempänä?

                                      http://i78.photobucket.com/albums/j1...s/IMAG0858.jpg
                                      http://i78.photobucket.com/albums/j1...s/IMAG0857.jpg

                                      Pyörijät oli pakko hajoittaa akselille, että sai irti. Tuleeko uusien pyöriöiden mukana akselille ne kiilat?
                                      Toiselta puolelta pääsi häviämään...
                                      Tarvitseeko uudet pyörijät myös liimata?

                                      Jakajan kannet oli 98-leimoilla eli ne on varmaan joskus jo vaihdettu. Oli ihan ok kunnossa, ei halkeamia. Mutta vaihdetaan nyt kuitenkin.

                                      Tulpanjohdoista ainoastaan yksi meni vastukseltaan hivenen yli. Nelospytyn johto 7 k.ohmia ja loput n.6. Nekin on alkuperäiset joten vastuksen mittaaminen ei vielä kunnosta kauheasti kerro.

                                      Tossa sain tarjousen tuolta tulpajohdoista:
                                      http://www.formulapower.com/index.ph...oducts_id=3622

                                      155£, mutta ne olis paksuudeltaan 10mm. tuottaako ongelmia? Ei taida ainakaan mahtua alkuperäisiin johtokouruihin?

                                      Sitten olis Tuollainen merkki tulpanjohdoille kun TESLA. Kertooko mitään?

                                      http://autopartsmarket.fi/?action=ca...53%26pref%3DBI

                                      Tulpiksi oli joku laittanut Bosch HR6DC super plus. Onko edes sopivat tulpat?
                                      No nekin menee vaihtoon.

                                      Seuraavaksi sitten imusarja irti ja tiivisteet vaihtoon.
                                      Kuinkas noi suuttimet lähtee irti?

                                      Paljon tulee kysymyksiä, mutta laitetaan sitten ratkaisujakin kun homma etenee.
                                      Viimeksi muokannut Janim110; 12.1.2014, 12:08.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Uusissa pyörijöissä ei ole mitään kiiloja mukana, kun ei sellasia tuonne tarvia. Kun otat vanhat pyörijät pois, niin puhdista siitä akselista se ura kunnolla. Muuten voi olla ongelma saada uusi pyörijä tarpeeksi syvälle akseliin.

                                        Minä en ainakaan ole liimannut yhtään pyörijää kiinni, kun ovat niin tiukasti jääneet virranjakajan akselille.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Elkää hirveenä setvikö sitä jaon tarkastusta kun aec:ssä ja s6plussassa tarvii eri nokkienlukituslevyt. jaon saa katottua aecssä suht kohdalleen kun ottaa venakopat pois, siellä on nokkien rattaissa merkit jotka pitää sattua vastakkain kampuran ollessa merkissä. Plussaan käy 3341 ja abh, pt, aec pitää olla 3199 -lukituslevyt.
                                          Mulla on noi formulapowerin johdot, vastus todella paljon pienempi kun orkkispiuhoissa, ei mahdu ne johtojen suojakotelot paikalleen kun on paksummat johdot. Oikeat tulpat Bosch HGR7KQC.

                                          Tuolla kuvia niistä työkaluista http://www.audipages.com/Tech_Articl...oolrental.html
                                          Attached Files
                                          Viimeksi muokannut juhagee; 12.1.2014, 16:48.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja Janim110 Näytä viesti
                                            Kuinkas noi suuttimet lähtee irti?
                                            Suutinpukit on neljällä kupumutterilla kiinni, sitten nostamalla pois.
                                            Kannattaa pyöräyttää konetta ilman bensapumpunsulaketta ennen irrotusta, kun joudut varmaan löysäämään helmiliitosta bensalinjasta suutinpukin vierestä. Eipähän roiski niin paljon bensaa konehuoneeseen.

                                            Ei kai Juhalla menny nyt numerot noissa työkaluissa ristiin;-)
                                            Viimeksi muokannut SampoT; 12.1.2014, 16:12.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tais ne mennä, kumminpäin ne nyt on oikein? :)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tuolla ylempänä on minun laittama linkki jossa näkyy kuva ja numerokin löytyy, joten 3199 on tässä tapauksessa oikea.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Eiköhän näillä taas päästä eteenpäin. Iso kiitos infosta!

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    No kysellään nyt vähän vielä.

                                                    Noita sytkiä osia tässä koitan metsästellä.

                                                    Pyörijät mitkä ostin on vähän erinäköiset ja eri osanumerolla kuin kiinni olleet. Samalla numerolla ei löytynyt ja katottiin lähimmäksi osuneet. käyköhän noi tonne?
                                                    Eli
                                                    Vanhat bosch 1234332399
                                                    Uudet bosch 1234332350

                                                    http://i78.photobucket.com/albums/j1.../DSCF12981.jpg

                                                    virranjakajan kannet tuotti vähän hämmennystä.

                                                    Autossa kiinni olleet on osanumerolla 1235 522 419

                                                    Mutta esim. tuolta osanumerot on taas eri.
                                                    http://www.mister-auto.fi/fi/virranj...4661_g692.html

                                                    Sitten taas audi A6 2.0 16v on sama kansi Berun valmistamana, mutta Bosch:lle on jälleen eri numero??
                                                    Hintakin on aivan eri.
                                                    http://www.mister-auto.fi/fi/virranj...4660_g692.html

                                                    Että mikäs noista?

                                                    Mikäs noista kansista yleensä hajoaa? Vanhat kannet tosiaan ilman halkeamia ja nastoihin ei ole kulunut uraa, vain tummat "laahaus" jäljet.
                                                    http://i78.photobucket.com/albums/j1.../DSCF13001.jpg
                                                    http://i78.photobucket.com/albums/j1...s/DSCF1301.jpg

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Alla on kirjoittamaani juttua lötköfoorumille. Sekä Kuopiolaiselle clubitoverille laitoin myös samat osanumerot, kun niitä minulta kyseli. Ovat oletettavasti sopineet. Ja omaan ex-S6:een (AEC-koneella) laitoin myös nämä alla luettelemani osat.

                                                      Etkan mukaan virranjakajan kannet ovat molemmilla puolilla samat, osanumero 077 905 207. PT:ssa ja ABH:ssa samat osat.
                                                      Jos varaosaliikkeet eivät löydä suoraan kasin kansia, niin 6A ja ACE- koneissa sama kansi. (Motonetistä osanumerolla 10-6041, audi 80 2.0 16V ~91vm).

                                                      Virranjakajan pyörijä taas on liimattu tehtaalla kiinni akseliin, joten särkemättä vanha ei lähde irti. Jos osa vaihdettu joskus, niin liimausta tuskin on.
                                                      Pyörijää on käytetty esim Audi 80:ssa. (Motonetin osanumero 10-4892)

                                                      Koivusen osanumerot virranjakajan kannelle; 075-6013 ja pyörijälle; 076-7001
                                                      Nuo kannet eivät ole enää tajuissaan. Vanhemmat etkan mukaan pt:ssä, abh:ssa ja aec:ssä on samat virranjakajankannet. Vasen ja oikea puoli samat.
                                                      http://www.audiclub.fi/audifinns/att...0&d=1313480265 Tuossa tuon 4.2 V8:n toinen entinen vj-kansi. Tuo ei vielä ollut hajalla, joskin päästöihin vaikutti, kun ei kunnon kipinää antanut.
                                                      Viimeksi muokannut Härski; 16.1.2014, 22:25.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Poistettu.
                                                        Viimeksi muokannut SampoT; 17.1.2014, 17:03. Perustelu: Tarpeeton kommentti.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          No homma etenee... Suuttimia ei viitsisi laittaa tosiaan vanhoilla tiivisteillä paikoilleen. Mitkäs suuttimet tossa on? jos vaikka tammerdieselistÄ noutais uudet tivarit.
                                                          Yhden suuttimen kÄrki oli tummunut. PystyykÖ suuttimien kunnon jotenkin testaamaan? Ovat vielÄ kiinni tukissa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Silmämääräisesti pystyy, mitään laboratoriotason tuottomittauksia turha yrittää konehuoneessa.

                                                            Jos tukki on irti ja bensalinjat kiinni niin silmällä näkee suuttimien bensasuihkun muodon vaikka startilla pyörittäen. Ei ole tosin hääviä hommaa ruiskia bensaa joka paikkaan.

                                                            Tiivisteiden kanssa on varmaan helpoin kun ottaa mauserilla mitat tai menee mallikappaleen kanssa.

                                                            Comment

                                                            Working...