Moottori sammui kesken ajon reilu viikko sitten, eikä ole tämänkoommin lähtenyt käyntiin. Moottori pyörii käynnistettäessä ja se saa bensaa. Onko mitä muita vaihtoehtoja kuin sytytys ongelmat, ja miten ne voisi tarkistaa? Tulpissa ei pitäisi olla ongelmaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B5 moottori ei käynnisty
Collapse
X
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja tero95 Näytä viestivikakoodeja ei ole muita kuin että keskuslukitus on liian vanha, ja että
"ABS supply voltage B+"
ja bensaa moottori kyllä saa, ei tuosta ketjusta pahemmin apua.
Auto on viimeaikoina startannut vasta muutaman sekunnin jälkeen.
Comment
-
tsekkaa puristukset koneesta, hydraulinen nokka-akselien välinen kiristin kun pettää niin sekoittaa jaon ja laittaa venttiilit solmuun. Ei olisi eka 1.8 kone...mennee yleensä siinä 300tkm molemmin puolin ajetuissa koneissa
Comment
-
Haulla löytää mutta haet moponetistä muutaman kybän puristuspaine mittarin, tulpat pois, mittari tilalle ja pyöritä konetta. Haulla löytää varmasti raja-arvot mitä pitäisi olla, mutta jos hirveästi alle 10baaria niin saattaapi olla vikaa.suuria eroja ei myöskään saisi esiintyä sylinterien välillä.
Comment
-
Laitetaas tähän ketjuun. Alkujorinat toisessa vähän väärässä ketjussa joka käsitteli 1.8t:ä. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...5&postcount=15 ja http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...1&postcount=16 . Tämän jälkeen tapahtunutta. Otettiin ecu irti ja liittimestä löytyi vettä. Miten se tuonne umpinaiseen ruuvatulla ja kumitiivisteisellä kannella olevaan koteloon on päässyt? En tiedä. Liitin kuivattiin ja suihkittiin kontaktisprayllä ja ecu avattiin. Sisältä oli aivan kuiva. Ei elektroniikan hajua eikä silmämääräisesti mitään poikkeavaa. Nyt ei enää pumppu pyöri kun kytkee virrat tai starttaa. Suoralla virralla releen ohittaen pyörii. Eli pumppu kunnossa. Ainoat vikakoodit 16496 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...6/P0112/000274 ja http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00750 . Jälkimmäinen johtunee poistetusta ajoneston merkkivalosta, joka vilkutteli omia aikojaan. Niin ecuunhan on tehty ajoneston ohitusleikkaus pari vuotta sitten.
Comment
-
Siis ennen tuon ecun liittimen kuivaamista tuota kokeiltiin kahdella eri releellä. Paikallaan olleella ja uudella. Molemmat räpsyivät ja pumppu pyöri räpseen tahtiin. Nyt ei pyöri kummallakaan releellä. Eli tuntuisi että tuon releen ohjaus puuttuisi. Ei lähde ohittamalla käymään ja silloin tulee vikakoodi releestä ja kaikista suuttimista. Rele paikallaan vain imuilman lämpöanturista ja ajoneston polttimosta.
Comment
-
Terve,
Otsikonmukainen ongelma. Sistusta purettiin sisätilan lämppärin vaihdon ajaksi. Kasattu takaisin. Ei käynnisty, ei edes lupaa. Mittaristo pimeänä, hallintalaitteet toimii, valot toimii jne.
Mistähän lähtisi etsimään vikaa? Onkohan tuossa ajonestoa? Virtalukon pohja uusittu. Pyörittää hyvin, mutta ei edes lupaa. Tuo mittariston pimeäksi meno ihmetyttää. Yksikään valo ei pala siellä.
Ei anna vikakoodeja..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jampe- Näytä viestiEi anna vikakoodeja..
Comment
Comment