Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 2.0TDI B7 öljypumpun akseli

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 2.0TDI B7 öljypumpun akseli

    Joo, korkkasi tuossa omasta autosta öljypumpun akselin pää joku aika sitte, ei muuta mennyt rikki onneksi. Nyt purettu ja rupesin vaan miettimään, että onko kukaan vaan kääntänyt vanhaa akselia ympäri ja eikun kasaan? Koska öljypumpun päässähän akselin keskivaiheilla on väliä onko siinä ne kulmat tallella, mutta ei niinkään päässä, vai olenko väärässä? KOKEMUKSIA?

  • #2
    Maksaa kuulema vähän toistakymmpiä... kannattaako kääntää?

    Comment


    • #3
      Vähän aikaa sitten oli keskustelua täällä että joku oli käännättäny sen.
      Mutta tosiaan, jos noin halpa on niin ei varmaan kannata.

      Comment


      • #4
        11e Laakkosella akseli ja kuulemma vahvistettua mallia eli jokin kovapinnoite. Näitä on sitten kahden mittaista olemassa, Laakkosella ei ollut suoraan hyllyssä oikean mittaista minulle.

        Comment


          #5
          VV-Autolla 7,53€ jos pituus 77mm eli 03G115281F

          Comment


            #6
            Joo, korkkasi tuossa omasta autosta öljypumpun akselin pää joku aika sitte, ei muuta mennyt rikki onneksi
            Turbovaurio ilmeneekin vasta kun kun lähdet ajelemaan.

            Comment


            • #7
              Mitäs tuolle turbolle käy tässä rytinässä? Auto nyt kunnossa ja piuhan päässä käytetty ja kaikki on ok, ahtopaineetkin on ihan normaalit yms. Tuollaisen vikakoodin anto, kun: P1588 Moottorin tuennan magneettiventtiili katkos. Mikä virka kyseisellä venttiilillä on ja onko jollain mennyt tuo rikki?

              Comment


              • #8
                Jos ei ole nopeasti huomattu niin turbo pyörii ilman voitelua ja laakerit leipoo.

                Eli tuolla magneettiventtiilillä vissiin ajetaan öljypaineisia koneen tukikumeja, voi johtua vaikka siitä kun se öljypumppu on losahtanu.
                Onko koodia kokeiltu poistaa?

                Comment


                  #9
                  Ei siellä tukikumeissa ole moottoriöljy-, eikä paine. Kumeissa on oma silikoniöljynsä, jonka liikettä rajoitellaan tarpeen mukaan mangeettiventtiilillä.
                  Viimeksi muokannut okkim; 6.1.2014, 23:41. Perustelu: Korjattu sanamuotoa

                  Comment


                  • #10
                    Koodia kokeiltiin poistaa, mutta ei antanu ku oli pysyvä häiriö. Pitänee ruveta tutkii se venttiili tässä et onko johtovikaa vai venttiili särki. Ahtimesta ehkä kuuluu hieman kovempi vihellys tietyllä vääntöalueella, mutta muuta ongelmaa en ole vielä huomannu ja ku paineet oli tosiaan ihan kohdillaan. Mutta varulta kuitenkin, niin mistähän olisi viisainta ruveta kyselee uutta ahdinta ko. autoon?
                    Viimeksi muokannut Viljo; 6.1.2014, 18:17.

                    Comment


                    • #11
                      Omaan exään vaihdoin turbon noin 5-10tkm akselin antautumisen jälkeen, tyhjäkäynnillä tiivisteet falskasi ja liikkeelle lähtiessä tuli kunnon öljyinen savu.
                      B7 ainakaan ei valvo öljynpaineita alle 2000rpm joten periaattessa sopivasti akselin hajotessa voi ajaa pitkäänkin ilman öljynpaineita. Minulla oli tuolloin kilometrejä n. 200tkm ja turbo saattoi muutenkin olla lopussa.

                      Uusi turbo tuli minulle turboladerilta ja vanhasta sain 70€ myymällä muistaakseni turbotukkuun, jossa juuri sattui olemaan pula ko antimista. Normisto taitaa 50€ saada. Vaihdatin turbon ei merkkiliikkeessä ja kokonaispotista tais olla 900€ + akseli normaalihuollon yhteydessä kokonaisuudessaan 600€.

                      Comment


                      • #12
                        Itse kerkesin sen 300-400metriä rullata ilman paineita koneessa, että varmaan turbo otti siinä itseensä ja on kuitenkin se 250tkm mittarissa, eli vaihtoon vaan. Pitää ruveta kattelee jostain uutta ahdinta tilalle.

                        Comment


                        • #13
                          Ahaa, empä itseasiassa ole perehtynyt niihin, mutta oletus hydraulisista tukikumeista oli tuo.

                          Comment


                            #14
                            Koskeeko ö-pumppuongelmat myös 8-venttiilistä? BMP-kone on käsittääkseni 1.9:n pohjalle tehty "välimalli" ja suurin osa 2-litraisista on 16v. Täytyykö siis korjata ennaltaehkäisevästi ennen kuin laukeaa?

                            Comment


                              #15
                              Ilmeisesti sama viritelmä löytyy?
                              http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_339.pdf (sivut 32 ja 34)

                              Tuolla puhutaan enimmäkseen pumpun ketju- ja ratasvedosta, mutta akselikin mainitaan.
                              http://www.myturbodiesel.com/wiki/oi...di-tdi-engine/

                              Comment

                              Working...
                              X