Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 pätkii/ hyytyilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Syötettäessä ISV:lle 5V tasajännite, venttiilin pitäisi olla kokonaan auki ja ilman jännitettä millin verran avoinna. Isommalla jännitteellä käämi palaa herkästi.
    Minulla olisi yksi ehjä ISV ylimääräisenä, jos on tarvis.

    Comment


      #32
      Auttaako tämä: http://www.s2central.net/motronic_04_fuses_3B.html

      Comment


        #33
        Jos tuo S24 sulake on palanut niin ei kait auton pitäisi edes käydä. eikä ahtojen pitäisi nousta jos oikein olen ymmärtänyt.

        vikakoodi ilmoitti vain ISV:n vikaa.

        No tarkastan tänään sulakkeen kuitenkin.

        Uusi tyhmä kysymys missähän tuo hiilisäiliö mahtaa olla?

        Voi onneksi sanoa että tämän remontin aikana on autosta oppinut paljon.

        Comment


          #34
          Se säiliö on paisuntasäiliön vieressä/alla oleva musta muovinen pönttö. Itse solenoidi on moottorissa kiinni ja letku menee säiliöön.

          Kyllä se auto ilman ISV:tä käy, mutta ei kovin hyvin. Tuo hiilipönttösolenoidi ei vaikuta mihinkään. Ja kyllä se ahtaakin, jos siulla on esimerkiksi jäänyt N75 jumiin asentoon, jossa se on kun siihen syötetään virta. Tämän voi tosiaan tarkistaa ottamalla piuhan irti. Ei pitäisi ahtojen mennä kovin paljon yli 0,5 barin. Ellei siellä ole jotain virivirijousta.

          Comment


            #35
            voi se hiilipönttö olla myös siellä oikeanpuoleisen lokasuojan takana poissa näkyvistä

            Comment


              #36
              no nyt se mielenkiintoiseksi meni!

              Otin S24 sulakkeen irti (kokonaan pois paikoiltaan)
              Auto rupesi toimimaan normaalisti ahdot max 1,1bar.

              Ei oikein ymmärrä. (vara ojelma?)

              Comment


                #37
                Eli siellä on joku häikkä nyt tuon ahto-ohjauksen kanssa, jos ilman solenoidia ahtaa 1,1 bar. Itsellä ahtaa 0,4 bar ja kaverilla 0,6 bar, joten tuo 1,1 on kyllä aivan liikaa.

                Comment


                • #38
                  Mulla vakiojousi ja säätöruuvi niin piukassa kuin vain voi olla (eli kierteet loppuu rungosta), 0,8bar on ahdot 'varaohjelmalla'. Jos se N75 ei ole jumissa, niin sitten on vähän ärjympi jousi paikoillaan. 0,4bar oli mullakin kun oli säätöruuvi täysin auki. Onhan se hukkaportin ylin letkunippa normaalisti yhteydessä ulkoilmaan, ettei hukkaportin toiselle puolelle tule yli/alipainetta liikkeen aikana?

                  Comment


                    #39
                    hukkiksen ylä liitoksessa ei ole mitään.

                    joku kylläkin sanoi että siihen voisi liittää alipaineen.
                    nopeuttaisi kuulemma hukkiksen toimintaa. (epäilen kylläkin)

                    patentti: letku bensasuodatin letku. pensasuodatin kuulemma siksi että letkun tilavuus kasavaisi

                    Luulisin itsekkin että N75 on viallinen.

                    Vika päällä ahdot noisi todella aikaisin ja nopeasti. 1500rpm 0,2-0,3bar.
                    Heräsi mahtavan alhaalta ei oikeastaan minkäänlaista viivettä.

                    Hyvää Joulua Kaikille. Uudestavuodesta ei sitten puhutakkaan 8O)

                    Comment

                    Working...
                    X