Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 pätkii/ hyytyilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S2 pätkii/ hyytyilee

    Pitkäänhän se kestikin ilman mitään vikoja...8)

    Aamulla kun käynnistin auton pakkasesta se ei alkanut millään käymään tyhjäkäyntiä.
    Mitä lämpimämmäksi auto tuli sitä parempi tyhjäkäynti.
    sitten vielä alipaineisena nykyttää ja tuntuu laahaavan mut ku mennään ahtopuolelle niin ei mitään häikkää pelaa niin kuin ennenkin. Alipaineisena hyytyilee.

    ihmeellistä suhinaa ja kohinaa pitää alipaineisena "huokailee"?
    Normaali lämpöisenä toimii niinkuin ennenkin.

    Ahtaa normaalisti 1.2bar.

    käyn aamulla tarkistaan vikakoodit ja ilmottelen mitä löytyy.

    Vika ilmeni yön aikana

    #2
    Vikakoodit, imuvuodot, sytkäosat, maf

    Comment


      #3
      jep kävin aamulla luetuttaan vika koodit.
      koodi oli 00533 tai 00553. kuitenkin vikailmoitus oli imuvuoto, tyhjäkäynnin jokin? En muista enää tarkasti

      Hetkellisesti toimii normaalisti.

      sopivalla kaasulla kierrokset huopaa 1000-1500 välillä.
      -0,4barin alipaineella konehuoneesta kuuluu voimakas suhina.
      melkein samanlainen ku by-passista (olisiko rikki)?
      Ahto puolella by-pass taas toimii ihan normaalisti.

      polttoaineen kulutus noussut n.23L/100km

      Onko muilla ollut vastaavia oireita?
      Hieman lasten käsissä vielä turbo puolen asiat...8)
      Kiitos neuvoista.

      Comment


        #4
        No ahtovuoto ja isomman puoleinen vieläpä siellä taitaa olla. Paineistusharjoituksia vaan sopivalla vekottimella.

        Comment


          #5
          Moottori ei tahdo millään käydä kun sen käynnistää kylmänä.
          jonkin aikaa pitää kaasulla autaa ja siiten ku pysyy käynnissä niin kierroslukumittari näyttää n.400rpm. mitä lämpimämmäksi auto tulee sitä normaalimmaksi tyhjäkäynti tulee.

          0-70 astetta auto hyytyilee alipaineisena n.1000-2500rpm:n välillä. kaasulla kun lähtee kierroksia nostaan tyhjäkäynniltä nätisti jossain 1900rpm:n paikkella rupeaa humpaan. puottaa 1000rpm:n ja nostaa 1500rpm:n ja taas putoaa. kaasua saa painaa melko reilusti että tämä loppuu. sitten hyökkää suoraan 0,5 bar:n ahdoille. paineilla toimii normaalisti.

          75-90 asteisena auto toimii moitteettomaksi.

          95 asteesta eteen päin taas patkii sallain kuin 0-70 asteisena. tyhjä käynti normaali 800-1000rpm/min.

          Lauantaina hallille purkaan kaikki ahto puolen remelit irti ja tarkastaan paikat.

          Mistä vikakoodi listan saisi?

          Comment


            #6
            Merkkikorjaamo, joltain vag-com lainaksi tai sitten vaan ihan ledillä vilkkukoodit.

            Comment


            • #7
              Bosch-korjaamot pystyy myös purkamaan vikakoodit.

              Comment


                #8
                tarkoitin siis koodien tarkoitusta(mitä mikäkin numero järjestelmä tarkoittaa.)

                Comment


                • #9
                  Bosch-korjaamo kyllä ymmärtää(ainakin sen pc) Boschin tekemän Motronicin päälle. Nehän tulee siihen näytille. Mutta jos itse haluat tulkita,niin joku varmaan laittaa sulle linkin jollekkin sivulle : )

                  Comment


                  • #10
                    En ole noihin S2 perehtynyt,mutta 200 20V 3B Motronicin(sama) vikakoodei yms löytyy tuolta.
                    http://www.sjmautotechnik.com/troubl...g/ecuf20v.html

                    Comment


                      #11
                      http://www.s2central.net/blinkwhat.html

                      Comment


                      • #12
                        Mulla on kans nyt tuo ongelma ettei kylmänä pysy käynnissä ja jos kaasua painaa liika reippaasti niin meinaa tukehtua->tänään luin läppärillä vikakoodit ja maffi vika.. signal to low eli mahdollisesti on se lanka nyt paskana maffista.. ja juuri kun sain sen kuntoon..kele..

                        Comment


                          #13
                          tuossa olis hieman kuvia ja osviittaa mikä voisi aiheuttaa omassani ongelmia

                          http://www.kaukana.net/s2/

                          Kiitoksia neuvoista kaikille. (epäilen että neuvoja kaivataan vielä asian tiimoilta lisää)

                          Comment


                            #14
                            Siinähän se vika on. Letku uusiksi.

                            Comment


                            • #15
                              Etusormen takaa pilkistää...ihan kuin joku olisi hukkaportin jousta säätänyt :D

                              Comment


                                #16
                                hukkaportin ruuvi oli ostaessa 12 kierrosta alempana ja ahdot oli parhaillaa 1,6 bar.
                                nykyään 1,2 bar. letkun käyn tänään jostain ostamassa. ajattelin tilalle silikooni (samco).
                                turbosta löyty 1,5-2mm pitkittäis välys.(oliskohan ahtimen vaihdon paikka?)

                                Comment


                                  #17
                                  Nyt on ahto putket vaihdettu. Ei ole enää ahtovuotoja.
                                  Huono puoli on vain se ettei vika poistunut.

                                  mistäköhän vikaa kannattaisi seuraavaksi etsiä?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mikä tuo puutarhaletku viritys on?


                                    Comment


                                      #19
                                      Suojahan se on hinkkautuu muuten runkoa vasten.

                                      Comment


                                        #20
                                        Mites moottorin lämpöanturi? Se löytyy kannen takapäästä. Voisiko olla rikki?

                                        Onko ahtovuodot tarkastettu paineistamalla? Niin ja vieläkö sitä voimakasta suhinaa kuuluu -0,4 bar paineella? Koska tuo kumiletkun reikä ei luulis suurta suhinaa aiheuttavan, sillä se on niin kaukana imusarjasta.

                                        Comment


                                          #21
                                          Pitääkö paikkansa jos ilmamäärä mittarin johdon ottaa irti auto pitäisi pysyä käynnissä?
                                          Omani ei ainakaan pysy.

                                          Käynti paranee kun ottaa isv:n topselin irti (kylmänä)

                                          Paineistan järjestelmän tänään ja suihkuttelen saippuavettä. luen vikakoodit uudestaan.

                                          Lämpö anturia pitää testata.

                                          Kiitoksia kaikille neuvoista.

                                          Comment


                                          • #22
                                            No ei ainakaan mulla pysy käynnissä jos ottaa maf:in piuhan irti. Kuolee kone melkein heti. Eli jos on kunnossa maffi niin pitää ilmeisesti sammua?

                                            Comment


                                              #23
                                              Taas on päivä autoa rassatessa vietetty.
                                              Outoa auto ahtaa 1,5bar:a? hukkaportin ruuvi normaali asennossa. (olisko hukkis jumissa tai sen ohjaus rikki?)

                                              Moottorin lämpötila anturin johdon kun irrottaa ei tapahdu mitään.
                                              tyhjäkäynti moottori (isv?) putsasin (ei reagoi mitenkään lämpö anturiin tai kun käyttää
                                              virtoja päällä.

                                              Vikakoodi ilmoitus oli et tyhjäkäynti moottori rikki.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oletko kokeillu käyttää sen Motronicin itsetestauksen läpi, en muista miten johdot piti pistokkeesta laitella. Mut se naksuttelee noita (isv,n75,suuttimet,hiilisäiliö) läpi. Siitä ainakin tietäisi jollei edes naksuta että joku mättää.
                                                Tuolla taisi olla ohjetta,naksutteluun.
                                                http://www.sjmautotechnik.com/troubl...f20v.html#out3

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Tyhmä ei tiedä missä N75 sijaitsee?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ahtopaineensäätöventtiili =n75. (seuraa letkua hukkaportilta. tai sen varmaan tiesitkin : )

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Eli N75 ohjaa hukkaporttia ja jos se on rikki ahdot voivat nousta 1,5bar:n? hukkis ei aukea?
                                                      Ahdin tuntuu heräävän huomattavasti aikaisemmin kuin ennen 1400-1500rpm 0,2-0,4bar?


                                                      Ajattelin nyt kuitenkin vaihtaa sinne N75 (034 906 283 J), isv (034 133 455 B) ja Lämpöanturin (035 919 369 M)

                                                      Onko Tietoa missä hinta haarukassa osat pyörii ja et saako muualta kuin VAG:n tiskiltä?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ei ole kokemusta jumiutuvasta venttiilistä mulla ,jollain muulla?? Jos ottaa sen piuhan irti toimivasta ahtopaineen säätöventtiilistä, ahtopaineen ei pitäisi nousta ollenkaan. Noihin osahintoihin osaa vastata sellaiset joilla AKTE:ssa hinnat toimii,mulla ei. Lonkalta heitettynä N75 jotain vähän yli 100e, anturi 50e ja isv 300e. Mutta jos joku jaksaa toimivasta ohjelmasta kaivaa hinnat?
                                                        edit: korjataan sen verran että nousee sinne se 0.4-0.5bar minkä jousi jaksaa pitää.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Taitaa olla ISV ja N75 ja joku muukin vielä saman sulakkeen takana...

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Mitä porkkis meinaat saman sulakkeen takana? (sulake vika) onko mahdollinen?
                                                            Isv liikkuu mutta todella heikosti n.1-1,5mm

                                                            Kyselin hintoja.

                                                            isv= 180-240?
                                                            lämpöanturi= 15-65?
                                                            N75= 52-130?

                                                            Miten tuon ISV:n voisi testata?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X