Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 2.0e käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 2.0e käyntihäiriö

    apuva ,audi oli merkkikorjaamolla tyhjäkäynti ongelman takia 4 viikkoa ,vaihettu :lambada anturi ,määräjakaja ,ilmamassa mittari, ruisku suuttimet, ohjaus boksi, tulpat, eikä tyhjäkäynti vika korjaantunut ,vika on siis tyhjäkäynillä ,tyhjäkäynti vaeltaa 1000-750 välillä ,kylmänä käy hyvin noin minuutin ajan ,kierroksilla ei ongelmaa , mikä avuksi .vaihettu myös lämpötila-anturi ,korjaus konstit osoitteeseen simop.huotari@kolumbus.fi

  • #2
    Mahdollisesti ISV? Likaantuu ajan myötä, ja aiheuttaa tyhjäkäynnin seilaamista ja takkuilua.

    Comment


      #3
      , . - , , . , ? . :
      Josko nuo lisäisit tuohon tekstiin niin ois hiukan paremmin ymmärrettävissä. Ja isv se luultavimmin on likainen ja takertelee.

      Comment


        #4
        mikä on isv? missä kohti konetta sijaitsee . koneen tyyppi on 3A. KORJAUS ehdotukset isv :lle!!!

        Comment


        • #5
          isv=idling stabilization valve (tjsp), eli tyhjäkäynnin vakain. Ohjaa siis ilmaa kaasuläpän ohi, ja kontrolloi moottorin tyhjäkäyntiä. Löytynee tuossa 2-litraisessa ennen kaasuläppää olevan kumisen haitariletkun kupeesta, johon se kiinnittyy lyhyellä letkulla.

          Se pakkaa menemään ajan saatossa likaiseksi ja alkaa takkuamaan ---> puhdistettava.

          Edit: et kertonut autosi vuosimallia, mutta tuossapa kuvassa näkyy isv numerolla 1.

          http://etka.auto2.ru/au/A80/1994/150/49/1603512/

          Comment


            #6
            kiitoksia vinkistä,pitänee lähteä kokeilemaan mitä se sanoo puhdistuksesta, vuosimalli on -91

            Comment


              #7
              Ja puhdistus käy siis jollain liuottimella, esim. bensiinillä, jonka jälkeen mokkula on hyvä voidella, ettei vedä heti uudestaan jumiin. Puhdistuksen ja voitelun jälkeen ainakin itse olen laittanut akulta hyppylangat ISV:n liittimiin, ja katsonut, että se liikkuu.

              Comment


              • #8
                Merkkikorjaamot harrastaa osien vaihtoa arpamenetelmällä asiakkaan lompakon kustanuksella.Esim.minun autossa temppusi moottorin lämpötilan näyttö.

                1. ostattivat lämpötilanturin koneen päähän uuden 40eur.
                2.Kun vika ei korjaantunut koko mittarin vaihtoa edottivat arvio 350eur+asennus ja ohjelmointi 680eur koko arvio.

                Tätä osien laittoa olisi ollut tiedossa myös eteenpäin siinä vian etsimisessä,mutta vihelsin pelin poikki.
                Vika termarissa.

                Comment


                • #9
                  Suurella varmuudella tyhjäkäynnin potentiometri tiensä päässä. Tuonne tuo vika sattuu, kun enään on suunnilleen penkit vaihtamatta. Tuon aparaatin toteaminen huonosti toimivaksi on jo merkkihuollollekin lähes ylivoimaista:( Tämän vuoksi vaihtavat kaikki kilkkeet ja asiakas maksaa.

                  Tämä on oikeastaan klassinen esimerkki miten ei saada ainakaan tätä Audia merkkikorjaamolla ikinä kuntoon, jos eivät todellakaan tiedä mitä etsiä?
                  Surkuhupaisaa, että edes merkkikorjaamo ei osaa paikallistaa vikaa, vaikka heillä on laitteet sitä varten.

                  Jos vika on potentiometrissä, vaatisin muut "turhat" vaihdot todella isolla alennuksella.
                  Ja työn osuuden maksakoon korjaamo itse.

                  Comment


                    #10
                    Onkos tuo Tuomon mainitsema tyhjäkäynnin potentiometri sama tuossa KE-jetissä kuin omassa K-jetissä? Eli rintapellissä sijaitseva pieni osa, jossa päällä muistaakseni 2-napainen liitin? Mikäli on sama, niin muistelisin aivan, että sillekkin oli joku mittaustapa (vastusmittaus???) jolla toimivuuden pystyy toteamaan. Viisaammat korjatkoon.

                    Comment


                      #11
                      onko tämä potentiometri sama kuin isv ? kyseinen laite eli isv on tällä hetkellä käsissäni ja työn alla puhdistusta varten.mistä kannattaa ostaa uusi potentiometri. onko taas käännyttävä merkkiliikkeen puoleen js maksettava itsensä kipeäksi???

                      Comment


                        #12
                        Ei ole sama, vaan tyhjäkäyntipotentiometri on käsittääkseni se osa, joka antaa/ei anna virtaa tuolle ISV:lle. Sen ISV:n kanssa voi toimia edellä annettujen ohjeiden mukaan ja laittaa takaisin kiinni. Sitten voisi tietenkin ajatella mitata tuleeko sille ISV:lle virtaa.

                        Comment


                          #13
                          isv puhdistettu ja akusta johdoilla irtaallaan testattu. liikkui moitteettomasti, ei minkään näköistä vaikutusta tyhjäkäyntiin!!! voiko vika olla virtapuolella?puola ,sytytyksen ohjauksessa???? , kun ratin kääntää ääriasentoon että ohjaustehostin on tavallaan kovaa vasten niin auto pysyy juuri ja juuri käynnissä. tyhjäkäynnin aaltoilu on tasaista niin kuin se tulisi tietyllä sylinterin tahdilla. anturat ja sähkö johdot sanoivat merkkiliikkeessä testatun. polttoaine järjestelmän paine testattu ja polttoainejärjestelmän sanoivat ajaneen läpi jollakin puhdistus aineella ja aiemmin luetellut osat vaihettu .. onko muuta toivoa kuin dynamiittia alle ja tulta perään ja se siitä autosta!!!!!

                          Comment


                          • #14
                            Ehkä seuraavaksi perusteista liikkeelle eli puristuspaineet, jakopään ajoitus ja varsinkin alipaineletkujen tarkastus. Päästömittaus vihjais onko auto rikkaalla/laihalla ja onko sytytyskatkoksia tms.

                            Comment


                            • #15
                              Potentiometri on määräjakajan kyljessä oleva musta rasia, joka sinetöity. Ei myydä erikseen.
                              Sisällä rasiassa on piirilevy, josta pinnat kuluneet ---> aiheuttaa tyhjäkäynnin aaltoilun.
                              Tuosta kannattaa nyt ensimmäiseksi ottaa selvä, sillä imuvuoto tulisi selkeämmin kierroksilla esiin.

                              Comment


                                #16
                                Puristuspaineet tarkistettu, paineet tasaiset ja hyvät. Alipaineletkut kunnossa, jakopään ajoitus kohdallaan, Päästöarvot hetken hyvät, HCo arvot nousevat hetken kuluttua ylös ja palautuvat jonkinajan kuluttua normaaliksi. Voiko Potentiometriä korjata/testata?

                                Comment


                                  #17
                                  Ongelma kuullostaa aika lailla alipainevuodolta imusarjassa tai letkuissa. Kylmänä käy hyvin, kun tarjolla on reilusti rikastettua seosta, jolloin seokset ei pääse laihalle. Kylmäkäynnistysrikastuksen poistuttua kone menee laihalle ja tyhjäkäynti alkaa seilaamaan. Kone ei jaksa käydä laihalla ja isv pyrkii kompensoimaan tilannetta nostamalla kierroksia, sitten se huomaa kierroksia olevan liikaa ja laskee niitä taas, jolloin ollaan kierteessä jossa tyhjäkäynti seilaa eestaas.

                                  Painetestillä ja saippuavedellä mahdollinen vuoto löytyy helpoiten. Eli laitat jotain 0,5 bar painetta sarjaan, sitten ruiskit suihkepullolla saippuavettä liitoskohtiin yms. ja katselet alkaako kuplimaan.

                                  Jos alipainevuotoa ei ole, niin määräjakajan läpän säädöt kantsii tsekata. Searchilla löytynee asiasta juttua, kun hakee sanoilla "wc pytyn kansi".

                                  Painetestillä kantsii kuitenkin lähteä liikkeelle.

                                  Jos omin avuin ei selviä, niin osaava Bosch-huolto varmaan pystyy auttamaan. Siis liike jossa ymmärretään ihan oikeasti ton k-jetin päälle.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vie Simo suosiolla nyt auto Bosch:lle piuhoihin kiinni, niin loppu arpominen.

                                    Comment


                                      #19
                                      laittoivatko uden ohjainboksin , (itelle kysyin niin hinta oli 1680?, joten vaihtamatta jäi)itellä vaelteli ja souti myös ja pätki kanssa ja välillä pelas paripäivää . tietokoneeseen ei saatu yhteyttä joten arpomiseksi meni joten avasin poksin ja tinasin kaikki mitkä näyttivät sille että ovat huonosti tinattu , ehkä tuurilla , mutta alkoipelata paremmin ja sen jälkeen löysimme anturin joka tempuili ja nyt on pelannu hianosti.

                                      Comment


                                        #20
                                        Onkos tuossa vehkeessä vielä ohjauspaineen säädintä?

                                        Comment


                                          #21
                                          audi 80 2.0e

                                          ohjausboksi vaihettiin ei toivottua tulosta .nyt tallin nurkassa on ylimääräinen ohjausboksi!!!!

                                          Comment


                                          • #22
                                            Vanhaa aihetta nostelen, mutta onkos tähän ongelmaan löytynyt ratkaisua?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mulla on tuossa koneessa sellainen ongelma, jotta välillä kierrokset jää "huutamaan" noin 2500rpm paikkeille. Tämä voi tapahtua lämpiämisvaiheessa tai sitten kun lämpömittari näyttää 90 astetta. Luulin ensin jotta kaasuläpän asentoanturin tyhjäkäynnin tunteva liuska on likanen ja purin ja putsasin koko potikan mutta sillä ei ollut vaikutusta asiaan. Vika esiintyy noin joka kymenes ajokerta ja kaasupolkimen polkasu pudottaa kierrokset joskus normaali tyhjäkäynnille. Toisaalta kun vika ilmenee, tuntuu se jäävän huutamaan jokaisen kaasutuksen jälkeen kun taas toisinaan sitä ei ilmene lainkaan. Missä vois olla vika? Nii ja kone on vm-92. Kiitoksia etukäteen vastauksista.

                                              Comment


                                                #24
                                                Lyhyesti: putsaa tyhjäkäyntiventtiili. Lisää tietoa: Hae haulla ISV.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Tsekkaapa vikakoodit. Voisi olla myös lambda-anturilähtöinen. ABK on tosi herkkä lambdavialle.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Yksi 2E koneinen Passatti teki tuota, kun lämpöanturi oli sökö. Helppo testata anturin töpseli iroittamalla.
                                                    Löytyy ylävesiletkun lähdöstä sininen kaksinapainen.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mulla on tuossa 2.0E ABK:ssa vähän samantyyppistä vikaa. Kierrokset saattaa jäädä lämpimänäkin 1200:aan, kun taas välillä näyttää menevän normaalisti 800:aan. Auto saattaa myös kaasutella omia aikojaan. Kun nostaa jalan kaasulta, niin kierrokset saattavat hetkellisesti jopa kasvaa ennenkuin putoavat alaspäin. Noin muutoinkin auto reagoi aika laiskasti kaasupolkimen liikkeisiin.

                                                      Sain autosta vain yhden vikakoodin juuri tuosta lämpötila-anturista (näkyvissä alla). Pitää kokeilla vaihtaa se, kun on yksi ylimääräinen Tampereen kämpillä. Itse epäilen kyllä silti enemmän tuota ISV:tä. Sen puhdistaminen on varmaan suht helppoa ja tuskin ainakaan haittaa tekee.

                                                      1 Faults Found:
                                                      00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
                                                      30-00 - Open or Short to B+

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Lämpötila-anturi vaikuttaa seoksiin, joten se vaikuttaa tuohon käyttäytymiseen ainakin. ISV:n putsaus ei tee pahaa, mutta eiköhän se ole tuo lämpötila-anturi joka temppuilee.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          ISV oli ihan siistissä kunnossa ja toimi moitteettomasti, kun puhaltelin putkeen ja kytkin solenoidia akkuun. Lepotilassa venttiili on suljettu ja virta kytkettynä auki.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mikä on oikean lämpötila-anturin varaosanumero?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X