Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 vaihteisto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 vaihteisto

    Kuuluuko 90- luvun alun S4 6 vaihteinen vaihteisto ns. 016 vaihteisto perheeseen? Kaverini Ville rakentaa juuri moista Audia ja kiinnostaisi tietää olisiko mahdollista asentaa S4 vaihteisto 944 Turbo Porscheen, jossa vakiona 016 tyyppinen vaihteisto

    #2
    01e on s4:sissa niin vanhoissa kuin uusissakin, ainakint turboissa (mukaan lukien 2.7bt) ja v8:sissa
    016 on vanha ns. urkin aski.

    http://www.elektro.com/~charlie/photos/cars/

    tosta ku klikkaat askin kuvaa niin selviää paljon, siellä on myös käsitelty porschea, erittäin mielenkiintoista, toki loogista, jos 016 askia on myös ollut possussa.

    Comment


    • #3
      Mulle ei noi Audin eri mallit sano juurikaan mitään, kun en Audeja itse harrasta.
      Porsche on käyttänyt 944 malleissa 11 eri versiota 016 laatikosta.

      Onko mikään Audin käyttämä 016 laatikko 6-vaihteinen ? Tuo 01E laatikko joka on näköjään myös 968 Porschessa käytetty ei ainakaan Porsche piireissä ole kovinkaan korkeassa kurssissa, eikä näin ollen kiinnosta juurikaan.

      Comment


        #4
        Ei ole.

        Mikäs 968:n laatikosta tekee huonomaineisen? Audeissa kuitenkin suunnilleen kestävimpiä.

        Onkos porscheissa 016:ssa lukkoa? Voisi kiinnostaa joitakin rakentelijoita ihan enemmänkin.

        Comment


        • #5
          Ainakin 1992 mallisissa 968 malleissa oli paljon ongelmia.Eivät tupanneet kestämään.Miten Audin 01E laatikossa on hoidettu nopeusmittari? Onko laatikon yhteydessä anturi nopeusmittarille? 968:ssa nopeusmittarin toiminta on hoidettu ABS:än kautta. 968 laatikossa ei ole lukkoa vakiona. Optiona sen toki sai.

          Comment


            #6
            Tarkoitin että onko 016-porscheissa lukkoa eli onko ne sitten 944:ssä?

            Audien nopeusmittarien ulosotot on vasemman vetarin puolelta kopasta. 016:ssa mekaaninen välitys, jossa sitten joissakin malleissa vaijeri ja joissakin sähöinen anturi, mutta siis veto aina mekaanisesti. 01e:ssä on täysin sähköinen eli ei kuluvia osia.

            Comment


            • #7
              01E laatikkoa käytetään vain 968 mallissa. Lukko ei ole vakiona. Lukon sai tilattua optiona. 944 maleissa käytetyissä 016 laatikoissa vain aniharvassa oli lukko vakiona. Se kuului jossain vaiheessa ns. M030 optioon, johon sisältyi myös parannettua alustaa ja jarrua jne. Lukon sai toki tilattua myös ilman tuota M030 optiota.Muistaakseni lukon optiokoodi on 220.
              968 01E laatikossa ei ole nopeusmittarin lähtöä. Nopeusmittari saa signaalinsa ABS järjestelmästä. 016 laatikoissa on Porschen 944 malleissa sekä sähköisellä anturilla että ei lainkaan anturia.Ensimmäisissä 944 malleissa oli perinteinen vaijerivälitteinen mittari, jossa vaijeri meni vasempaan etunapaan kupla volkkarin tyyliin.
              Tuon Audin 01E laatikon sovittaminen 944 turboon kuulostaa mielenkiintoiselta vaihtoehdolta, varsinkin jos ne ovat kestävämpiä kuin 968 Porschessa käytetty versio.Kuinka harvinainen herkku lukko on 01E laatikossa?

              Comment


              • #8
                Audin 01E laatikoissa ei ole ikävä kyllä lukkoa. Uudemmissa sen puutetta on hoidettu EDS:llä, joka jarruttaa enemmän sutivaa pyörää ABS anturien tiedon perusteella.

                Comment


                • #9
                  Voisi kuvitella, että 968 Porschen lukko on pultattavissa Audin laatikkoon.Maailmalla on toki saatavilla lukkoja (ei originaali), jotka menevät ainakin 968 laatikkoon

                  Comment


                    #10
                    Onko tiedossa minkätyyppinen ko. lukko M030-paketissa on? Kitkalevy?

                    Audeissahan se tulisi sitten etuakselille eli voipi olla ettei aivan paras vaihtoehto, mutta eikai sitä kokeilematta oikeasti tiedä.

                    Kulkeeko noita lukollisia porschen laatikoita käytettynä markkinoilla?

                    Comment


                    • #11
                      Porschen 016 lukko on kitkalevyillä toteutettu.

                      Pystyykö 01E laatikon hännän (eli itse vaihteisto osan) pulttaamaan 016 laatikon hännän tilalle? Tämä mahdollisuus kiinnostaa lähinnä siksi, että ei tarvitsisi koskea tasauspyörästöön/lukkoon.

                      Porschen lukollinen 016 vaihteisto on aika harvinainen ja siten vaikeasti löydettävä. Toisaalta esim. jenkeistä saa ostettua noin 1500$ hintaan ko. laatikkoon sopivaa lukkoa.

                      Comment


                      • #12
                        Onko kenelläkään tästä tietoa:

                        Pystyykö 01E laatikon hännän (eli itse vaihteisto osan) pulttaamaan 016 laatikon hännän tilalle? Tämä mahdollisuus kiinnostaa lähinnä siksi, että ei tarvitsisi koskea tasauspyörästöön/lukkoon

                        Comment

                        Working...
                        X