Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABH V8 uudet venttiilinohjaimet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ABH V8 uudet venttiilinohjaimet

    Saako tuohon oilon junjoriin uusia venttiilin ohjaimia tarvikkeena vai käykö jonkun muun VAG moottorin ohjaimet kansiin?
    Kaikki muut osat jo hommattu mut noita ei mukamas paikallinen varaosa putiikki saa.

    #2
    Samat on kuin aikalaisessa 16v golfissa.

    Jos kovasti polttaa öljyä ABH niin aika todennäköisesti alakerrasta...

    Comment


    • #3
      Joo alakertaa vähän epäilen itsekkin, mut tuo vuotaa kylmänä solkenaan öljyä siintä repsikan puolen kannen etureunasta ja ei varsinaisesti karstota mitään tulppaa enemmän kun muitakaan sekä tuon ostokin meni niin että ex omistaja oli ostanut kaikki muut osat kansi remontiin paitsi nuo ohjaimet jotka lunastamalla sain tuon s4 kaupan päälle. Eikä ohivuoto mittaus paljastanu mitään kamalaa vuotoa alakertaan niin meinasin kokeilla laittaa noi kannet ja sitten vasta vaihdan uudemman kasin sinne tilalle.

      Comment


      • #4
        Kysäise tuolta arjen tultua, vaihtoivat siellä minun AEC:n ohjureita kun tekivät kansirempan.
        http://www.kuopionventtiilipaja.fi/

        Comment


          #5
          Kyllä lähempääkin löytyy erittäin osaava paikka
          http://www.saimaankansityo.com/

          Tekee kai pääasiassa k-linereillä, joten ohjureita ei tarvii hommata. Ei ole ehkä halvin, mutta vastinettakin on.

          Comment


            #6
            http://www.kansiset.net/

            Comment


            • #7
              joo imatralaisena kyllä tunnen saimaan kansityön pitäjän sekä laadun, mutta tässä kansi remontissa on noin 300€ budjetti koska 650€ saa jo alta 200 000 ajetun koneen vaihteisto vikasesta A8 naapuri kylästä.

              Comment


                #8
                vaan A8 jakajakoneen kanssa saa sepittää sitten itse sen paikoilleen... ohjeita ja kuvia on kyllä forumilla...

                Comment


                • #9
                  Olen miettinyt ihan vakavissaan ett vaihtas tuon uudemman tyyppisen koneen. eikä tuhlais rahaa tuohon vanhaan tietysti jos löytäs ehjän AEC koneen niin se kävis suoraan paikalleen. kuvia ja ohjeita täältä löyty riittävästi ja olen kyllä enenkin tehnyt vastaavia muutoksia autoihin ainoastaan nuo sähkö puolen hommat vaatii lisää tietoa mitä en ole täältäkään löytänyt.

                  Comment


                  • #10
                    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=80739

                    sähkötyöt menettelemälläni tavalla oli helpot, ei tarvinnu ku vähä jatkaa jotain johtoja.

                    Comment


                    • #11
                      Jep olen tuon repsan juttun lukenut muutamaan kertaan ja jopa ymmärtänyt muun paitsi sen ruutupaperin kytkentä kaaviona millä sait toimimaan sen imusarjan pituuden säätö solenoidin vai mikä sitä audin järjestelmässä ohjaakaan.

                      Comment


                      • #12
                        no siinä oli taajuus->jännite-muunnin minkä perässä operaatiovahvistimella vertailtiin onko arvo asetettua suurempi : jos on niin läppä auki. Kaasuläpältä vielä yks vertailu että tps pitää olla täysillä.

                        Tais loppupeleissä olla sillain että toimi vain pelkällä kaasunasennolla, kun ei siinä ollut oikein tolkkua (=en huomannut isoakaan eroa vaikka kuinka muutti toimintapistettä) ilman dynomittausta.

                        Comment


                        • #13
                          Eli se alunperin toimii suurin piirtein niinkun opelin Dualram systeemi pitää olla 2/3 kaasuauki yli 3800rpm jonka jälkeen solenoidi aukaisee alipaine linjan ja pers dynolla toi opelin systeemi toimii vaijeri vetosena ihan yhtä hyvin kun passaa liikeradan oikeeksi.

                          Comment


                            #14
                            OT: Dynossa testattu tuota imusarjan pituuden muuttamisen vaikutusta ACH-koneessa (340Hv 32V) ja jos ajelee ilman ohjausta eli pitkällä sarjalla niin hieman alle 60Hv jää saavuttamatta huipputehosta eikä kone tahdo edes kiertää rajoittimelle. Eli kyllä se säädin kannattaa sinne rakentaa tavalla toimivalla tavalla, jos uudemman sarjan koneeseen siirtyy.

                            Comment


                            • #15
                              Joo kyllä se toimia pitää noissa koneissa missä on muuten ei yläpäähän tule voimaa ollenkaan mutta lähin tuo et sen varmaan voi tehdä helpomminkin kun tehdas et lähinä aukee jollain konstilla siellä kaasun 2/3-3/4 tietämillä vaika ilman kierros luku tietoa vähän kuin ennen muinoin kaksoiskaasuttimet.

                              Comment


                                #16
                                Ei siitä kovin hyvä tule pelkän polkimen asennon mukaan säätyvänä. Jos vaikka ajattelee ajotilannetta, että lähdetään poljin lattiassa kiihdyttämään 2-3k rpm alueelta niin 2000 kierrosta sitten puuttuukin 50-80Nm vääntöä, kun tarvetta säädölle olis vasta 5k jälkeen.

                                Comment


                                • #17
                                  Noinhan se on kaikissa vanhoissa vehkeissä toimikoon alipaineella tai mekaanisesti kuskin pitää tietää milloin sen lapun voi laittaa pohjaan asti milon ei, ehkä karkein tuollanen ääripää on miulla tuolla tallissa -69 mallinen Mopar tehtaan tuotos jossa 3x2 kaasuttimia jossa ajetaan yhdellä 2 kurkusella ja mekaanisella vivustolla ohjataan kahta isompaa kaksikurkusta missä vaiheessa ne aukee siinä pitää oikeesti olla mielessä millon painat lapun lattiaan koska se hyytyy liijan pienillä kieroksila myös vaikka onkin 7.2 litranen kone ja jokaisella saksalaisella merkillä oli jossain vaiheessa 2 kurkunen kaasri jossain mallissa missä tosio kurkku aukee mekaanisesti piti niissäkin muistaa et ei liijan aikaisin livauta ohituksissa pohjaan, niin ei tuo mitenkään miusta noista esim eroa laittaa riittävän pienen vaihteen pesään niin saa pitää lappua lattiassa ei tuo ABH kaan mene mihinkään jos tuhannessa laitaa polkimen pohjaan se oottaa 4000 enen kun edes yrittää kiihtyä mut kun vetää vajaalla kaasulla 3500 ja sit livauttaa pohjaan niin sit se herää vaikka ei olekkaan muuttuva pituus imusarjaa.

                                  Comment


                                    #18
                                    No jokainen voi valita, haluaako ajaa kuten 60-luvulla vai käyttääkö jo vuosituhannen taitteen moottoritekniikan potentiaalia hyväkseen :).

                                    Jos ABH toimii kuten kuvailet niin siinä on vikaa. Veikkaisin, että kaasuläppäpotikan säätö ei ole kohdallaan tms. Itsellä toimi kyllä ihan kuten kuuluikin eli veti hienosti koko kierrosalueen poljin lattiassa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Näin se on harrastuksen paras puoli että voi tehdä romustaan just sellasen kun haluaa :) ei tuo miunkaan AHB millään tavalla protestoi kaasun pohjassa pitoa pienillä kieroksilla mut täysin turhaa se on koska se herää siellä lähempänä 4000 kun nuo uudemmat vetää samalla tavalla 1000-6000 sen takia nuo muutuvat imusarjat ja säätyvät nokat on tulleet että ei olisi tuollaisia jyrkkiä veto alueita kuten tuossa ABH ja monessa muussa moottorissa vielä -90 alussa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Onko jotain perustavaa syytä miksei vaihtaisi moottorin mukana oikeanlaista ecua? Tai mahdollisuuksien mukaan yrmäytä orkkisecuun eri ohjelmaa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kovinkaan usein purkaamo koneessa ei tule ecua mukana siksi ja tuohon oman boxin muuttamiseen palaan kun olen ensin löytänyt koneen :) enkä usko jos tällään autoon 2001 mallisen S8 ecun niin tokkopa käyntiin lähtee, tuollasta pakettia tarjottiin eilen ecuineen.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Onko jotain perustavaa syytä miksei vaihtaisi moottorin mukana oikeanlaista ecua? Tai mahdollisuuksien mukaan yrmäytä orkkisecuun eri ohjelmaa.
                                            vanhemmissa kun ei ole mitään ajonestoon viittaavaa, niin sen uudemman ecun mukanaantuoma ihanuus toisi tarpeen myös lastuttamiselle (=anti-ajonesto), immo-ohituspalikalle tai immo-osien siirtoon purkuautosta.

                                            Orkkisekuun eri sw:n laittaminen taas esim ABH -> AKG siirrossa ei oikein tee kummempaa hyötyä ton imiusarjan pituuden takia, kun ei ABH:ssa ole oikein noita digitaalilähtöjä vapaana - tankin huohotuksen lähdön voisi siihen käyttää, mutta arvaapa taas että onko se sitten sekään halpaa lystiä, puhumattakaan siitä että löytyy sw-muutokselle tekijä.

                                            monta monessa.

                                            Comment


                                              #23
                                              esim. C5 tai D2 loppusarjan ecusta käynnistykseneston disablointi ottaa ecu pöydällä noin 2 minuuttia. Vanhempien ecuissa varmaan onkin noin kuin repsa totesi, jos kuitenkin vaihtomottia ostaa niin kannattaahan se nyt kuitenkin ottaa tuoreemman polven autosta.

                                              Myös siitä 2001 vuoden S8 ecusta saa immon pois. Olisinkohan 4 tai 5 tehnyt viime vuonna eri projekteihin vastaavia modeja. Ei se välttämättä silti heti tulille lähde mutta eipä se siitä kiinnikään jää.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Taidan laittaa 4 pysty weberii ei mene bitti poikittain.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X