Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t AUQ valkoista savua putkesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t AUQ valkoista savua putkesta

    Tein tuossa jarruremppaa autoon Seat leon FR -05. Levyjen ja palojen vaihdon jälkeen laittaessani auton käyntiin, tuli pakoputkesta paksua valkoista savua, joka haisi aavistuksen kytkimen hajulle (pahan hajuista). Eli hiukan sellainen kitkerä haju. Savutus loppui jonkin ajan kuluttua. Minkäänlaista ylimääräistä savutusta auto ei ennen remonttia päästänyt, joten jotenkin yhdistelen näitä asioita toisiinsa. Uusia jarrupaloja varten jouduin tietysti painamaan satuloista männät sisälle

    Jarrunestettä häviää ajan kuluessa niin paljon, että sitä pitää lisäillä, mutta missään moottoritilassa tai auton alla ei näy märkää. Voisiko olla mahdollista, että esim pääsylinteri vuotaa alipainetehostajaan ja sitä kautta nestettä pääsisi alipaineletkuja pitkin imusarjaan?

  • #2
    eiköhän tuossa tapauksessa kytkimen työsylinteri vuoda kytkinkopan sisään ja sitä kautta kytkinlevylle. edit: tulipas huonosti luettua, siis pakoputkestahan ne savut ei tulisi jos miun ehottama vika ois. Nestettä kyllä vois hävitä niin sanotusti näkymättömiin
    Viimeksi muokannut Irppa; 27.12.2013, 17:29. Perustelu: lukihärö

    Comment


    • #3
      Olen kuullut aiemminkin valkoisesta savusta ja tehostimeen vuotavasta pääsylinteristä. Jarrunesteen palamisesta ymmärtääkseni syntyy voimakkaasti vaaleaa savua. Kyllä minä tuon vikadiagnoosin ostaisin.

      Comment


      • #4
        Tänään otin auki ja tehostin ns. piripinnassa jarrunestettä. Tehostin tyhjäksi ja uusi pääsylkkä. Joten kyllä se jarruneste palotapahtumassa sen savun teki.

        Comment

        Working...
        X