Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAH kansiremontti, hinta lähinnä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAH kansiremontti, hinta lähinnä

    Tuossa quattrossa on tuntunut koko minulla olon ajan tyhjäkäynnillä nenään pieni öljyn käry. Öljyä kuluu n. 2-3 litraa kymppitonnille. Tyyppivikahan tuo tuoksu näissä taitaa olla kun öljy vuotaa pakosarjan päälle. Mielessä on käynyt jos tekisi tai teettäisi kansiremontin. Onko paha rasti tehdä itse ja mitähän semmoinen maksaisi teettää jossakin?

    Auto on ollut ennen minua yhdellä omistajalla (harrastaja), joka on pitänyt sitä kuin kukkaa kämmenellä; auto on 23 vuotta vanhana lähes virheetön ja 100% ruosteeton, joten ihan helpolla en tätä aio hukata. Tämä on ollut yksi luotettavimmista autoista mitä minulla on ikinä ollut.

  • #2
    Mistä se vuotaa? Venakopan välistä? Tuskin kansiremonttia tarvii jos se vain ulos vuotaa.

    Comment


    • #3
      Jos kylmänä käynnistettäessä tai muuten ajossa ei pölläyttele sinistä, niin kansiremppa voi olla ehkä vähän turha. Ja jos ei kannentiivisteet ulos vuoda, niin venttiilikoppien ja taaempien nokka-akselin stefojen vaihto voi auttaa jo kummasti. Tommonen vuotomäärä 10tkm:llä on kyllä jo sen verran iso, että luulis jo näkyvän p-paikan merkkaamisenakin... eli muitakin vuotokohtia vois olla (esim. öljypohjat).

      Comment


      • #4
        Mullakin vetää 2-3l 10tkm ja läikän läikkää ei katuu jätä,,
        Tosin on kyl biturbo nii siel on 2 vuotopaikkaa heti :)

        Comment


        • #5
          12-tappisessa koneessa kansihommat koneistamolla siinä 500 erkin huitteilla sisältäen pesun, ohjurit, seetit, kumit, venttiili- ja tasohionnat.

          Tämä ei riitä mihinkään, sillä sitten tulee tiivisteet ja muu sälä päälle: Kansiin esim. nostimet, tiivisteet, venakopantiivisteet, paineventtiilit, nokkastefat... Muutakin tietty tulee sitten keksittyä ihan riittävästi konetta purkiessa; vesiputkien o-renkaat, valley panin tiiviste, paineventtiilit valley panin alle, pako- ja imutiivisteet, kaikki muutkin herkullisesti mieleen juolahtavat kuten öljypohjan kummatkin tiivisteet, kampistefa edestä ja sitä myöten öljypumpun tiivisteet ja jos kone kokonaanirti, kampistefa taakse jne... jne..

          Tutki nyt nuo tiivistevuodot ensin, sitä kantta ei kannata lähteä huvikseen korjailemaan, jos tosin tuonikäisessä vehkeessä on varmaankin se 350 tkm mittarissa vähintään ja sitä myöten seetit hakkautuneet kasaan siinä määrin, että venttiilien kantopinnat on leveät kuin hevosen ahteri eikä enää tiivistä kunnolla, ohjurit lähes vainaat ja niin etiäpäin.

          Näissä 12v kutvosissa on sellainen herkullinen ominaisuus, että kaikki vuotava tavara päätyy konetta ja vaihdelootan kuorta myöten taaksepäin, kunnes sittem tiputtelee vaihteiston hännästä juurikin kuumien kattien päälle, mistä arvatenkin suurin osa kärystä, jos toki pakosarjoistakin varmaan osa.

          Comment


          • #6
            Kiitoksia kommenteista. Ei tuo silti vuotele tallin lattialle mitään, mikä tuntuu ihmeelliseltä. Venttiilikopan tiivisteet olen vaihtanut eikä muutosta ollut. Tosin ei ne silmämääräisesti edes vuotaneet. Pakoputkesta ei pöläyttele eikä muutenkaan mitään outoa ole havaittavissa öljynkulutuksen ja sisälle tulevan käryn lisäksi.

            Mites se kuuluisa valley pan -tiiviste? Sen kuntoa en ole tarkastanut. Jos se vuotaa, pääseekö öljy siitä vuotamaan pakoputken päälle? Silmämääräisellä koneen kylkien tarkastuksella vuotopaikkoja ei näy, joten tuo voisi olla vaihtoehto. Silloin selviäisi helpolla ja samalla voisi vaihtaa ne paineventtiilit.

            Comment


            • #7
              Vaihda ehdottomasti se valley pan tiiviste, se on minun mielestä suurin vuoto kohta kohta tässä koneessa. Samalla imusarjan tiivisteet. Homman hoitaa parissa tunnissa riippuen miten paljon putsailee paikkoja. Mulla vuoti se valley pan tiiviste ja juurikin pakoputken päälle (a4), käry oli aika mahtava kovemman ajon jäljiltä. Itse tiiviste oli muuttunut todella kovaksi ja kaikki pultit siitä pystyi pyörittämään auki käsillä, en tiedä johtuiko se tiivisteen kovettumisesta vai oliko valley pan unohdettu vetää momenttiin tehtaalla. Autolla oli ajettu tuolloin 180tkm. Aikasemmin öljyä piti lisätä pari kolme kertaa vaihtovälillä ja nykyisin korkeintaa kerran.

              Comment


                #8
                Ei se mun mielestä ole vakavaa jos Audin V6 kone vie öljyä 2-3l/10tkm.
                Niin kauan kuin se päästöistä menee läpi ja ulkoisia vuotoja ei ole niin en stressaisi asiasta.Tuolla kansirempan hinnalla ostaa jo muutaman kanisterin öljyä..Nämä V6 koneet on kuitenkin tunnettuja öljynkulutuksestaan ja tuo kulutus ei ole missään nimessä sieltä isommasta päästä.
                Auto on jo sen ikäinen että sillä tuskin ajetaan enään montaa kymmentä tuhatta km vuodessa niin kone saattaa mennä vuosikausia tuolla öljynkulutuksella ilman että sille tekee mitään.

                Comment

                Working...
                X