Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kaasuläpän asentotunnistin 078133154

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kaasuläpän asentotunnistin 078133154

    Ongelmana ollu ajoittainen tehojen puuttuminen tai kyllä se jotenki kiihtyy, mutta se kunnon veto puuttuu.

    Tänään mittailin kaasuläpän asentotunnistinta kun netistä löyty jotain arvoja.

    http://forums.quattroworld.com/s4s6/threads/2104.phtml

    1 ja 2 pinnin väliltä sain muistaakseni 1900 ohm paikkeilla.

    2 ja 3 pinnin väliltä 900 ohm paikkeilla.

    Ja sitten mittasin 2 ja 3 pinnin väliltä kaasuläppä aukiasennossa, sillon näytti 2800 ohm.

    Jos oikein ymmärsin niin tuon ohjeen mukaan sen pitäisi nousta 3600 ohm.

    Eli pistetäänkö anturi tilaukseen?

  • #2
    onhan se asentoanturi säädetty oikeeseen kohtaan?

    Comment


    • #3
      Se on luultavasti siinä kohdalla mihin se on tehtaalla laitettu. Siinä näkyy keltainen sinetin tyyppinen merkki.

      Ton ohjeen mukaan kun mittaa 4 ja 6 pinnin väliltä, niin kiinni asennossa 0 ohm ja pikkusen kun kääntää kaasuläppää vastustaa äärettömästi. Eli kai se on oikeessa asennossa?

      Mietin vaan, että onko tuo ohje ihan luotettava ja tarviiko sen nousta tuo 3600 ohm?

      Comment


      • #4
        Kyllä, oikein olet ymmärtäny.
        Tiedon luotettavuudesta en tiedä.

        Comment


          #5
          Noin kertoo myös oma V.A.G WS manuaalini ja siellä on myös viittaus, että jos jokin arvoista ei toteudu, niin vaihda.

          Comment


          • #6
            Kannattaisi mittailla voltteja eikä ohmeja.

            Comment


            • #7
              Mistä pinneistä voltteja mittaillaan ja mitä niitten pitäis näyttää?

              1 ja 3 vissiin pitäis tulla toi 5V, mut kuinka paljon pitäis pienentyä kaasuläppä auki?

              Itekkin on tullu 8 vuotta sitten käytyä sähköpuoli amiksessa, mutta on päässy nuo asiat unohtumaan...

              Comment


              • #8
                Löytyykö vag-comia? Sillä tuon toiminnan näkis ihan ajaessa.

                Comment


                • #9
                  Ei löydy. Täytyy vissiin kirjoittaa joulupukille, sitä kun olis tarvinnu jo monta kertaa...

                  Comment


                  • #11
                    2-3 pinnien välillä n. 0,2v tyhjäkäynnistä n. 4,8v täyskaasu.

                    Comment


                    • #12
                      Tarvitaanko tuohon ylempään adapteriin vielä jokin ohjelma tai toimiiko se ihan vain, että johto autoon ja sitten toinen pää koneeseen. ?

                      Comment


                      • #13
                        Vag-com 3.11 softan vaatii. Löytyy esim. torrenttina.

                        Comment


                        • #14
                          Mittasin voltit, niin tyhjäkäynti 0,35V ja täyskaasu 4,48V.

                          Nuo mitattu anturi paikallaan ja kaasuläppä käännetty vaijerinkiinnityksestä ääriasentoon.

                          Comment


                          • #15
                            Nyt on piuhat, adapteri ja vag-com asennettu ja on sitä testailtukin. Vähän on harjoittelua...

                            Kaasuläppä näyttää ylhäällä 8 ja pohjassa 97. Pitäiskö noitten olla ihan 0 ja 100? Vai onko noin ok?

                            Pitäiskö tosta mun vehkeestä jostain nähdä esim ilmamäärän, kun ei löytyny vaikka kuinka koitin etsiskellä?

                            Comment


                            • #16
                              Kyllä pitäs olla ihan 0 ja 100 kaasuläpän arvon. Ilmamassaa ei näe.

                              Comment

                              Working...
                              X