Erittäin verkkainen moottorinvaihtoprojektini on edennyt pisteeseen, jossa Saksasta tilattua romiskonetta on käytetty, mutta todettu apumiehen puoleisen kannen ketjunkiristin vialliseksi, ketju hankaa venttiilikoppaan. Se olikin näköjään vanha vika, koneen mukana tullut koppa oli kulunut puhki ja paikattu kemiallisella metallilla. Saksan pojat eivät olleet sitä kuitenkaan kuntoon jaksaneet laittaa, vaikka olivat paikkoja availleet, tutkineet ja silikonilla tuhrineet...
No, kuntoonhan tuo täytyy laittaa, osat löytyy tallista, senkun poimii hajonneesta orggiskoneesta. Kysymys on, että miten tuon ketjun ajoitus hoituu? Netistä löytyy ohjeita, joissa sama ketju pysyy paikallaan, mutta mielellään tässä vaiheessa vaihtaisi senkin, kun sillä on jo yhdestä venakopastakin sahattu läpi. Imunokassa on merkki, mutta miten voi varmistaa, että ketju osuu oikealle hampaalle? Vanhaan ja ehkä venyneeseen ketjuun tehtyihin merkkeihin ei voi oikein luottaa, varsinkin kun kiristin on jumittunut yläasentoon.
Löysinkin tällaisen ohjeen, taitaa päteä biturbonkin koneeseen:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=127068
Pitää tarkstaa huomenna.
No, kuntoonhan tuo täytyy laittaa, osat löytyy tallista, senkun poimii hajonneesta orggiskoneesta. Kysymys on, että miten tuon ketjun ajoitus hoituu? Netistä löytyy ohjeita, joissa sama ketju pysyy paikallaan, mutta mielellään tässä vaiheessa vaihtaisi senkin, kun sillä on jo yhdestä venakopastakin sahattu läpi. Imunokassa on merkki, mutta miten voi varmistaa, että ketju osuu oikealle hampaalle? Vanhaan ja ehkä venyneeseen ketjuun tehtyihin merkkeihin ei voi oikein luottaa, varsinkin kun kiristin on jumittunut yläasentoon.
Löysinkin tällaisen ohjeen, taitaa päteä biturbonkin koneeseen:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=127068
Pitää tarkstaa huomenna.
Comment