Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 3.0 TDI q B8 väännönkesto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 3.0 TDI q B8 väännönkesto?

    Terve!
    Kokeilin hakua ja kaikkia ihmeitä ilman tulosta.

    Osaakos joku asiaan perehtynyt valaista hieman minkä verran otsikon mukainen auto kestää vääntöjä,tällä hetkellä on karala softa 286hp/620 nm?

    Itse hiukan kauhistelen tuota vääntöä et miten mahtaa vauhtipyörä,kytkin ja laatikko niellä tuon. Kyseessä on 6-lovinen manuaali.

    Onko vihdin läheltä ketään audilaisia kellä olis vdsc ja halukas tutustua autoni sieluun tarkemmin.

  • #2
    a4 3.0tdi q b8

    En suoraan osaa sanoa kestoa, mutta vakio on 500Nm ja vauhtipyörä ymmärtääkseni ei ole kaksoismassa, kun ei kestäisi. Olen jäänyt siihen käsitykseen että nämä Audin V6 dieselin laatikot ja voimansiirrot on niitä kestävimpiä mitä Audissa on.

    Comment


    • #3
      en mikään asiantuntija B8 korisissa ole mutta, ei toi 620Nm vielä kovin paljoa taida edes olla.

      Jos haluaa osia säästää niin alle 2000rpm ei kannata lyödä lämää tiskiin kutosella, lähtee joko pintakaasulla ohittamaan tai käyttää sitä vaihdekeppiä.

      Ja positiivisesti kun ajattelee niin kytkimiä ja vauhtipyöriä saa kaupasta, ei se laatikko ekana kajahda.

      Comment


      • #4
        Mun käsittäkseni siinä on se kaksoismassa,ainakin samalla konekoodilla CCWA löytyy a5:Sta

        Comment


        • #5
          700Nm kestää B8 manuaali. Ainakin jonkun aikaa.

          Comment


          • #6
            koko setti vai laatikko?

            Comment


            • #7
              koko setti

              Comment


              • #8
                4F A6:sen 3.0tdi + manuaali yhdistelmässä ainakin on kaksoismassa. Itsellä ollut jo useamman vuoden ja yli 100 tkm 650 Nm väännöllä. Isoilla vaihteilla matalilla kierroksilla alkaa kaksoismassa pohjaamaan melko herkästi. Kytkin ja laatikko ovat kuitenkin kestäneet ilman moitteitta.

                Olen yritänyt selailla löytyisikö jostain suurempaa vääntöä kestävää kaksoismassaa, mutta melko heikoin tuloksin. Kiinteää vauhtipyörää myös löytyisi, mutta sen kaveriksi kytkinvalmistajat eivät tunnu lupaavaan kuin max 550 Nm.

                Comment

                Working...
                X