Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI hyytyi, EPC -valo syttyi, ja nyt pimeänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 TFSI hyytyi, EPC -valo syttyi, ja nyt pimeänä

    Eli kesken ajon alkoi yhtäkkiä hyytymään eikä vastannut enää kaasuun. Samassa syttyi EPC mittaristoon.
    Auto sammui ja nyt jos starttaa niin moottori saattaa pyörähtää ehkä kierroksen mutta sitten vaan starttimoottori pyörii, moottori ei.
    Mikähän meni?

    Niin, vikakoodit:
    P0343 - Camshaft Position Sensor 'A' Circuit High Input
    P2293 - Fuel Pressure Regulator Valve (N276): Mechanical Malfunction

    Hirvittää, että menikö nyt se surullisenkuuluisa nokkien välinen ketju...

    Napsahtaakos tuossa venttiilit mäntiin jos ketju katkeaa?
    Viimeksi muokannut cancermann; 14.12.2013, 15:44. Perustelu: vikakoodit

  • #2
    Onko akussa virtaa? Ennen noita sinun lisäilyjäsi olisin tuumannut, että se ei lataa.

    Comment


    • #3
      Kyllä se ihan tavallisesti tuntui pyörittävän kun olin lähdössä. On tosin ollut pari kertaa yön yli latauksessa nyt "talven" aikana koska autossa on Webasto. Pari kertaa aikaisemmin on pyörittänyt hieman tahmeasti jolloin oon laittanut lataukseen.

      Comment


      • #4
        Nyt kun mietin tarkemmin, niin käynnistys oli aavistuksen erilainen kuin yleensä.
        Yleensä on lähtenyt käymään ihan heti, nyt kävi ehkä sekunnin tosi matalilla kierroksilla, jotain 500rpm kunnes alkoi käydä normaalisti.
        En silleen kiinnittänyt asiaan huomiota koska ajattelin että olisiko ollut vaikutusta kun Webasto ehti olla käynnissä vain vajaat 10 minuuttia eli lämpötila ei moottorissa ollut varmasti ihan tasainen.
        Pakkasta auton mittarin mukaan -7C.

        Comment


        • #5
          Polttoaineen paluu puoli, tuleeko paluu tavaraa kun ottaa letkun venttiilin jälkeen pois ja starttaa. Jos ei tule niin polttoaine paine kasvaa aika pirun isoks ja evästä saa varmasti aivan liikaa, varsinkin kylmä käynnistyksessä.

          Tuo kampuran asento anturi viittais johonkin maadotus ongelmaan anturilla, tai anturi ei ota virtaa vastaan tai ei lähe signaali takasin.
          Aivan varmaa on ettei lähe käyntiin jos tuo asentoanturi on kappaleina.

          Kaikenjärjen mukaan napsahtaa kone solmuun ketjun mennessä poikki.
          Viimeksi muokannut pykiz; 14.12.2013, 17:28.

          Comment


          • #6
            Sitä itsekin ajattelin, että jumiin menee. Sillä hirvittääkin tuo että moottori ei lähde pyörimään startatessa...
            Vaikka ajoittain tuntuu kuin pyörähtäisi ehkä kierroksen.
            Hieman on verenpaineet koholla!

            Comment


              #7
              Paluulinjaa ei tfsi koneessa ole, tankkipumppu on tarvesäädelty. Miltä näyttää rail pressure kenttä kun starttaa? En tähän hätään muista kanavaa.

              Comment


              • #8
                Nostin itse kädet pystyyn tämän kanssa ja auto on tutun pajan pihassa odottamassa tuomiota.
                Hitto kun ei ole pientäkään hajua että pitääkö ryöstää kultasepänliike vai riittääkö R-kioski... Varmaan joutuu varautua siihen että nippu venttiileitä, jakopää ja muuta joutuu hankkia :(

                Kun se just häiritsee eniten että kun moottori ei tunnu pyörivän startatessa ollenkaan.
                Sikäli kun mietin noita vikakoodeja niin käsittääkseni asentoanturin koodi tulis imunokalta joka taitaa saada käyttövoimansa toiselta nokalta ketjun välityksellä. Samoin tuo bensanpaine -koodi selittyis myös sillä että imunokka olis pysähtynyt kun eikös korkeapainepumppu saa voimansa just imunokalta?
                Jotenkin mietin juuri sitä ketjua tai pahimmassa tapauksessa jakohihnaa.
                Muita koodeja ei autosta löytynyt.

                Voi olla että panikoin liikaa, mutta tuo TSI -Touran hajoaa yleensä useamman tonnin edestä/vuosi...

                Comment


                • #9
                  Ainiin, totta, tfsi mitäpä se paluu venttiilillä tekis.
                  Voiskohan tuo olla jo niin hieno että kytkee startin vapaakytkimen jos ei tiiä kampuran asentoa?

                  Comment


                  • #10
                    Todella toivon että olisi joku tuollainen :)

                    Comment


                    • #11
                      Sen verran tietoa, että koppa ketjun päältä on halki.
                      Suuri mahdollisuus että ketju on halkaissut.

                      Comment


                      • #12
                        Aisssatana. Tosiaan imunokkaa ajetaan ketjun avulla pakonokan kautta. Välissä öljynpaineella toimiva kiristin ja pakonokassa öljynpaineella toimiva ohjain. Imunokan perässä paininkupin kautta toimiva korkeapainepumppu. Paljonko oli mittarissa kun napsahti? Millaisella öljynvaihtovälillä ajettu?

                        Comment


                        • #13
                          149033km tarkalleen. Reilu 10tkm öljyillä myös huoltokirjan mukaan. Viimeisimmät öljyt ehti olla vajaat 6tkm sisässä.

                          Comment


                          • #14
                            Minulla oli aika hyvin ketju venynyt kun tuossa loppukesästä vaihdettiin. Sanotaan että puoli senttiä ainakin oli tullut lisää pituutta vanhaan kun päällekkäin ne laitoin. Mittarissa tais olla 105tkm.
                            Öljyt mullakin vaihdettu noin 10tkm välein heti 60tkm jälkeen kun minulle tuli.

                            Comment


                            • #15
                              Aika iso venymä.
                              Jännä ettei tuolle taida (mutu) olla huoltoväliä ollenkaan vaikka hihnalle on. Kuitenkin tuo tuntuis tarvitsevan vähintään saman vaihtovälin ku hihna.

                              Comment


                              • #16
                                Juu omani vaihdatin kun mittarissa 125tkm. Näyttäisi siltä, että öjyn vaihdoilla ei vaikutusta siis asiaan. Mutta on tuon täytynyt kyllä jo aika kovaa kolkottaa varsinkin käynnistysten yhteydessä, ennenkuin ollaan siinä tilassa että napsahtaa poikki. Venyneen ketjun kyllä kuulee kilkattelevan. Eri asia tunnistaako sitä. Nämä TFSI:t ovat muutenkin ääneltään niin traktoreita.
                                Viimeksi muokannut Dwarner; 25.12.2013, 14:59.

                                Comment


                                • #17
                                  Jakosekaisin sulla taitaa olla. Ketjuun liittyvä ongelma syynä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Näköjään ketju poikki, nokka-akselin säädin hajalla, koppa halki jne... Tietty venttiileitäkin vääntynyt.
                                    Kellään halvalla säädintä?
                                    Hieman ottaa päähän...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tämä taas liikenteessä :)
                                      Vähän nyt vikavalo-ongelmaa pukkaa mutta muuten tuntuis toimivan.

                                      Niin, eli uusiksi meni:
                                      2 imuventtiilä, ketju+kiristin, nokka-akselin säädin, ketjun koppa, joitain letkuja ja tiivisteet.
                                      Huoltoa samalla eli jakohihna roippeineen, venttiilinvarsien tiivisteet jne.
                                      Jos nyt muistin kaikki :D
                                      Viimeksi muokannut okkim; 20.1.2014, 22:08. Perustelu: Viestit yhdistetty, älä tee heti uutta perään vaan editoi vanhaa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hieno homma! :)
                                        Vielä jäi vaivaamaan että mitäs tämä n. kustanti?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Täytyy laskea jossain vaiheessa. Aikaa meni
                                          kyllä koska hankin osia ympäri eurooppaa; Ketju Englannista, kiristin Puolasta, paljon Saksasta, jotain marmorilta jne... Mutta osien osuus ehkä jotain 1000-2000e. Katon jos huomenna sais laskettua jotain :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tässä tuo murhetta aiheuttanut.

                                            Viimeksi muokannut cancermann; 21.1.2014, 21:51. Perustelu: No nyt onnistui

                                            Comment

                                            Working...
                                            X