Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2,2l turbo aan. Osuuko ventiilit mäntiin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Urs4 2,2l turbo aan. Osuuko ventiilit mäntiin?

    Eli kampuran hihnapyörän kiila pettäny, nyt pitäs tietää onko osunu ventiileihin? Yläpää ainaki pyörii normaalisti mutta sehän ei vielä sano mitään...
    Eli onko tämä aan vapaastipyörivä kone?

    #2
    Ei pyöri, jos epäillys, niin kansi pöydälle vain.

    Comment


    • #3
      Mikäs toi nokka-akseleiden pukkien momentti on?

      Comment


      • #4
        15 Newtonmetriä

        Comment


          #5
          Jos ajosta menny, niin venttilejä solmussa satavarmasti.

          Comment


          • #6
            Kierrossa ei ole ainakaan kaikki venat yhtä jäykkiä ja nousee ylös asti, männissä ei ole jälkiä...

            Comment


              #7
              Kasaa jakopää ja testaa puristukset. Aikamoinen mäihä käyny jos ei ole venttiilejä solmussa. :)

              Comment


              • #8
                Lyön läjää ja laitan käyntii, kyllä se ilmottaa jos on jotain pielessä..
                Kuinkas kovaa toi kampiakselin pultti pitää vetää kiinni kun oli sekin löystyny?
                Vedettiin kyl ranteet paukkuen se kiinni viimeks...
                Viimeksi muokannut Jesse87; 14.12.2013, 14:29. Perustelu: Lisätty txt

                Comment


                • #9
                  450Nm.

                  Comment


                  • #10
                    Onko tietoo tuleeko tuohon Tepon kampiakselin teräspyörää kiila mukaan vai pitääkö tilaa erikseen?
                    Jos erikseen niin varaosanumero olis kova juttu..

                    Comment


                    • #11
                      Kylläse kiila tulee mukana.

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2
                        450Nm.
                        Tai jos momenttiavaimessa ei riitä asteikko niin penemmälläkin pärjää. 150Nm + 180 astetta.

                        Comment


                          #13
                          Miulla oli yksi 3B moottori josta poksahti jakopää joskus edellisen vuosituhannen lopulla ('99 tai jotain), kunnon keulakontakti - nokkapyörä sökönä yms. mutta kanteen, venttiileihin tai muualle ei mitään vaurioita.

                          Vakioratas ja TDI:n timanttilätkä sinne väliin kitkaa lisäämään.

                          Comment


                          • #14
                            Joo veljeltä kuulin myös että sen kaverilla oli vastaava Audi, missä kävi ihan samoin niin uus rilla kampuralle ja jako kohallee ja eiku menoks.. Toivottavasti näin käynyt myös minulle.. Lihoiks menee jos kannen joutuu pois ottaa...

                            Comment


                            • #15
                              Tarkista kampiakselin pää jota vasten limppu tulee koska yleensä on taipumusta pyöristyä löystymisen johdosta jolloin sen kiinni pysyminen ei oikein onnistu pitemmän päälle.Kampuran pään oikaisuun on työkalu purkamatta moottoria.

                              Comment


                              • #16
                                Öö, tarviiko nokka-akselit olla tietyssä asennossa kun laittaa paikalleen? Vai meneekö vaan yhdessä asennossa paikalleen?

                                Comment


                                  #17
                                  Niin no, tietysti siinä asennossa ettei aukeava venttiili paina ykk olevaa mäntää. Menee mukavasti venttiilit solmuun kun väkisin kiristää nokan pukit ja venat vastaakin mäntään.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nii eli ei mee kun yhdessä asennossa ilman väkivaltaa?

                                    Comment


                                      #19
                                      Menee ne varmasti useammassa kuin "oikeassa" kohdassa paikoilleen. Laita ajoitusmerkit kohdalleen nokista ja kampiakselista.

                                      Comment


                                      • #20
                                        --------------------------------------------------------------------------------

                                        Öö, tarviiko nokka-akselit olla tietyssä asennossa kun laittaa paikalleen? Vai meneekö vaan yhdessä asennossa paikalleen?
                                        Nokat menee paikalleen aina kun kiristät oikeaan momenttiin 17nm.

                                        Comment


                                          #21
                                          Rikki menee jos sattuu olemaan sopivasti mäntä ylhäällä ja venttiili ulkona kohdikkain. Eli jako kohdille ja nokka-akselit merkkeihin ennen kuin aletaan asentamaan. Ja se momentti on 15 kuten jo alussa on mainittu.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tai sitten sillai, että jos se isku on riittävän pitkä niiden venttiilien avautumiseen nähden, niin jako kohdalleen ja siitä kampuraa 45 astetta pois TDC:stä. Sitten voi laittaa missä asennossa haluaa ne nokkakepit paikalleen, kun joka muki on alempana kuin TDC.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Martta pysty pistää viimesen päälle ohjeet... Joo eiköhän me näillä selvitä.. Kiitoksia vaan avuista..

                                              Comment


                                              • #24
                                                Niin tuo 45 astetta juttu toimii 4 pyttysessä koneessa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Nokista merkit kohallaa kuten myös kampuran merkki. Mutta yläpää jumissa? Pyöri hyvin ennenku avattii ekan kerran.. Männissä ei ole kiinni kun kampura pyörii hyvin..

                                                  Pakonokka näyttäs liikkuvan mutta imu on jumissa..
                                                  Viimeksi muokannut Jesse87; 6.1.2014, 14:48. Perustelu: Lisätty txt

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Pukit oikeinpäin ja oikeassa järjestyksessä?

                                                    Ekan viestin mukaan silloin yläkerta pyöri, eikä ole mitään ratasta vaihdettu (niiden pultit herkästi liian pitkiä)?

                                                    Jos on alkupään aan ja jakajantumppi, niin se kannattaa tarkistaa.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Järjestys on oikea mutta en kerenny kattoo onko oikeenpäin.

                                                      Ekan viestin mukaan silloin yläkerta pyöri, eikä ole mitään ratasta vaihdettu (niiden pultit herkästi liian pitkiä)?

                                                      Mitä tällä tarkoitat? ^ en ymmärtänyt...

                                                      Yläkerta pyöri normaalisti ennenku mentii aukomaan mitään, ainoo ratas mikä vaihdettu on kampuran päähän tuleva..

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Säädettävä ketjupyörää tarkoitin, mutta ei sitten koske tätä tapausta. Pukit tarkastukseen!

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Pukkien viiste kuuluu olla virranjakajan paikkaa kohden. Jos on jakajantumppi, nokkaa ei saa asentaa ensin irroittamatta sitä jakajaa. Särkee herkästi hammaspyörän.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ei oo jakajantumppia tässä...
                                                            Kyllä ne pukit on niinku kuuluu.
                                                            Nokka-akseleiden rattaiden taakse joku tehny omat merkit "2 mustaa täplää" mutta neku laittaa kohallee nii yläpään jako pielessä?
                                                            Viimeksi muokannut Jesse87; 7.1.2014, 13:55.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X