Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 Tehot Hävisi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tästä tuskin on apua, mutta tuli tässä mieleen..Ootkos lukenu koodeja niin, että ajon jälkeen sammutat auton stumppaamalla ja jätät sillon virrat päälle, etkä käytä virtoja pois päältä ja lue vasta sillon. Itellä aikanaan pakolämpöanturivika ilmeni vain tätä kautta, koska nollas vian aina virrat päälle käyttäessä, jos sullakin ilmenis vikakoodeja tätä kautta. Turhaan sitä autoa vaihtaa, mullon sellanen kutina tästä episoidista, että jokin yksinkertainen asia tämän koko homman syynä..

    Toi ahtovuototestikin kuulostaa kovin kummalle, kyllä se järjestelmä varaa sitä painetta kunnolla, varsinkin jos painetyökalun venttiilistä on sielu otettu pois.

    Comment


      Vaikka sinne ampuu kuinka paljo painetta, niin eise mittari nouse ollenkaan kun päästän liipasimesta! Ahtomittarikin vaan valuu alaspäin, mut mistään ei suhise..
      Tuosta ei taas ota mitään selvää. Parempi tosiaan laittaa hyvälle pajalle niin vika löytyy. Ei nää rakettitiedettä ole mutta perusasia pitää olla hallussa jos itse tekee.

      Comment


      • Tai sit sä et ymmärrä..

        Comment


          Arrgh. Käykää ny joku paikallinen vähän kattomassa että mikä siinä on ja auttamassa veljeä.

          Comment


          • Niinpä niin..ola kuitenkin yks foorumin perehtyneimpiä ässämiehiä. Tässä nyt on selvästi perushätäilyä päällä, ollaan ottamassa konetta pois ja sitten myymässä autoa.



            Viet sen jonnekin pajalle ja varaudut siihen, että joutuu lompakkoa avaamaan tai sitten istut alas ja kertaat perusasiat ihan painetestin tekemisestä lähtien. Jos se ei yhtään ahda niin pitäis olla tyyliin coolerilta tai jostain muualta ahtoletku kokonaan irti. Eikä se kyllä silloin painetestissä pihise.

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja Toppura123 Näytä viesti
              Tai sit sä et ymmärrä..
              Osui kyllä asian ytimeen, sun kirjoituksia kun täällä ei tunnu kukaan ymmärtävän.

              Ei tuo myyminen hullumpi vaihtoehto ole. Jos ei ole perusasiat hallussa eikä paalua niiden korjaamiseen/korjauttamiseen niin kusessa ollaan hyvin äkkiä näiden autojen kanssa.

              Comment


              • En jaksanu sanastasanaan oireita lukea, mutta tänään kävi kaverilla 1.8t pasuunan kanssa silleen että kiihytti normaalista ja kuulu zup! tms ääni.. Auto melkein sammui ja kuulosti käyvän vajaalla. Ostettiin puola ja tulppa ja testattiin joka pytylle ilman tulosta. Tulpat oli ihan noessa ja putsauksen jälkeen kerran startatessa jälleen nokeentuivat. Seokset persiillään. Vika löytyi kun purettiin vähän autoa ja katseltiin turbon suuntaan. Sieltä oli paksu silikooniletku lähtenyt irti joka menee turbolta välijäähylle. Kannattaa ne nyt vielä katsella kertaalleen ainakin. Jos vaikka olisikin samantyyppinen vika päällänsä... Sen kyllä painetestillä kuulis jos siellä letkut irti olisivat. Lue se painetestin tekoohje joka foorumilta löytyy ? ja kokeile vielä 101:nnen kerran niin jos se vikapaikka selviäis.

                Comment


                  Kun minulta lähti välijäähyltä alapuolelta letku irti (klemmari poikki) niin auto ei kyllä toiminut yhtään... Pelasi tyhjäkäynnillä ja pikkukaasulla, mutta kun antoi enemmin kaasua niin meni todella pahaksi. Kierroksia ja vetoa, ei vetoa, kierroksia ja vetoa, ei vetoa... Kun otin MAF piuhan irti niin pääsin kotiin, noin 3 km, ilman tuota pahaa nykimistä. Uusi klemmari ja taas mentiin :) Tässä tuskin on niin paha vuoto kuin minulla oli.

                  Comment


                  • No pitää se paha olla jos koneen irroitusta/auton myyntiä jo suunnitellaan.. Hyvää joulua.. ei hernerokkaa.

                    Comment


                    • Ei täällä mitään hernerokkia olla. Jotkun ymmärtävät ja jotkun eivät, meitä on moneen junaan!

                      Autokatoksessa tuota joutuu tutkia ja korjailla.. Ongelmana on, kun vikaa ei vain löydy. Kaikki vinkit tarkastettu ja käyty läpi.

                      Aina kylmäkäynnistyksessä kuuluu kolinaa kuskin puolelta, venakopan vierestä alta.. Eli pakosarja tai turbo! Siksi mielessä on tuo turbo!

                      Painetestejä tehty, kaikki alemmatkin letkut tutkittu..

                      Näyttää olevan oikein harvinainen vika, kun kenelläkään ei tunnu olevan samaa vikaa koskaan ollutkaan..

                      Perjantaina menee pajalle selvitykseen. Itse ei kertakaikkian jaksa enään perehtyä, kun alkaa olemaan niin kylmäkin jo..

                      Autoon mennyt viistoistatuhatta ainakin.. Enään kun ei oikein ole ylimääräistä.

                      Ymmärtäkää nyt joku edes tämä ongelma autossa. Se ei ole niin helppoa, ettö kiristellään klemmareita!

                      Hyvät joulut kaikille!

                      Comment


                        Tässä selvittelyssä on vaikeata se että kun kerrot että jokin on kunnossa niin myöhemmin selviää että tarkastus tehty väärin. Esim tuo painetesti käyttäen jotain liipasinta ei ole normaalia testausta. Sinne pitää syöttää esim 1 barin painetta säiliöstä josta tuotto ei hetkeen lopu vaikka vuotais. Jos ääniä ei kuulu niin voisi kuvitella että syöttö ei riitä tai vuoto on iso. Iso vuoto taas tekee moottorin toiminnan suht huonoksi jos maffi on kiinni joten jos maffi sulla on kiinni ja toimii muttei ahda niin ei pitäis olla isoja letkuja irti! Tuosta jäis jäljelle että ei kuitenkaan riitä ne paineet sun testissä? Eli onko vähintään 25 litran kompura ja siihen säädetty regulaattorista 1bar antopainetta ja maffin jälkeiseen y-putkeen syötetään sitten sitä painetta siten että y-putken huohotusliitin tukittu?

                        Se että ei kuulu mitään ääniä hämmentää sillä yleensä pulputtaa ja sihisee ainakin ne huohotusletkut ja öljyntäyttökorkki.

                        Comment


                        • Isolla kompuralla annettu ilmaa täysin oikea oppisesti.. Vähä pulputtelee, mut ei muuta!

                          Auto toimii uskomattoman hyvin, mutta ei ahda lainkaan!

                          Täytyy tulla itse kokeilemaan 25 litran kompuralla ja jatkuvalla syötöllä..

                          Tervetuloa!

                          Comment


                          • Onko jakopääremonttia tehty lähiaikoina? Ootko katsonut nokkien asennot? Onko sulla minkälainen kaapeli millä katsot vikakoodeja ym.?

                            Comment


                            • Jakopää tehty 50tkm sitten. Aito ross tech kaapeli!

                              Ajoitukset oli kunnossa.

                              Comment


                                Vaikka sinne ampuu kuinka paljo painetta, niin eise mittari nouse ollenkaan kun päästän liipasimesta! Ahtomittarikin vaan valuu alaspäin, mut mistään ei suhise..
                                No avaatko tuota niin että tyhmempikin tajuaa? Liipasin? Mittari ei nouse? Ahtomittari valuu?

                                Ei suhise vaan vähän pulputtelee. Jos paineet pysyy putkistossa niin miten ahtomittari valuu?

                                Comment


                                • Ahtovuototesterin mittari sekoilee, eikä jää mihinkään paineisiin. Samoin ahtopainemittari nousee painetta antaessa, mutta laskeskelee pikku hiljaa.. Suhinaa ei kuulu mistään!

                                  Pulputuksella vastasin kysymykseen joka minulle esitettiin..

                                  Comment


                                    Ton sun mukavan yksityisviestis jälkeen saat olla mun puolesta ihan omillas kun ei kerran apu kelpaa.

                                    Comment


                                    • Vastaan itselle.. Logittelen kaikkea nyt... EGT:t pyörii aika alhaisissa lukemissa!

                                      Auto sammu ja ei lähteny käyntiin kun puol kaasulla! Mihin vois viitata?

                                      Ai oikein apu? Jep.. Mä pärjään ilman sua =)
                                      Viimeksi muokannut okkim; 23.12.2013, 23:09. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                      Comment


                                      • Egt-lukemat on varmaankin alhaiset sen takia kun ei ahda yhtään.

                                        Comment


                                          Tai sen takia ettei oma EGT näytä mitään alle 945C

                                          Comment


                                          • Vähän se lähti ahtamaan, mut siis ei huomaa oikeestaan eroo..

                                            Turbot viheltää vanhaan malliin, mutta ei vaan lähde mihkään..

                                            Veikkaan ettei turboissa vikaa ole!

                                            Olisko EGT Anturit, vai antasko vikakoodia?

                                            Comment


                                              Kyllä se silti ahtaisi jotakin.

                                              Comment


                                              • Loppuu ajatus...
                                                Viimeksi muokannut Toppura123; 24.12.2013, 00:35.

                                                Comment


                                                  Oonko mää käsittäny ihan väärin, mutta eikös ässä ahda aina vähintään sen 0,4-0,5baria mihin hukkaportin kello on säädetty? Ja vikatilassa tiputtaa vain tuon sähköisesti ohjatun lisäahdon kokonaan pelistä, eli kaikki sähköinen hilpe on tällöin suljettu pois tässäkin tapauksessa? Mietin tässä, että missä helkatissa teikäläisen vika on kun se ei ahda lähes yhtään mitään, hitusen maagista. Mitäs sun ahtomittaris näyttää alipaineita tyhjäkäynnillä?

                                                  Comment


                                                  • -0.8 / -0.9 väliä

                                                    Comment


                                                      Eli ihan linjassaan.

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Toppura123 Näytä viesti
                                                        Ai oikein apu? Jep.. Mä pärjään ilman sua =)
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Toppura123 Näytä viesti
                                                        Loppuu ajatuksetkin jo..

                                                        Onko Pääkaupunkiseudulla ketään, kuka haluaisi tällä viikolla katsoa autoa korvausta vastaan?
                                                        Apu kuitenkin kelpaa? Varmasti hyvä jos joku kerkeis kattoo, sais jotain selvyyttä tähän..

                                                        Comment


                                                        • N75 hukkaportin letku irti.. Jotain parannusta ehkä kiihtyvyyteen.. Tuntuu et toteutunut laskee kierrosten noustessa!

                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Maku Näytä viesti
                                                          Apu kuitenkin kelpaa? Varmasti hyvä jos joku kerkeis kattoo, sais jotain selvyyttä tähän..
                                                          Apu kelpaa juu, mutta ei tuollaisilta ketkä ei osaa elää ihmisiksi..
                                                          Viimeksi muokannut okkim; 24.12.2013, 08:36. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                                          Comment


                                                          • Onko Facelift malli? Ettei ois pakosarjat murentuneet ja rikkoneet turbot. Eihän tässä kohta muuta vaihtoehtoja, että turbot rikki kerran kaikki testit läpäisty.

                                                            Comment


                                                              Ihan tässä sivusta seuranneena, niin sinun raportit on ollut 'vähän' moni selitteisiä. Vaikeeta auttaa kun on liikaa muuttujia. Varsinkin kun samatkin asiat muuttuu. Toivottavasti joku Ässä-mies tutkii, ettei tarvii huoltoon viedä :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X