Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audissa palaneen käryä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audissa palaneen käryä

    Paikallaan ollessa moottorista tulee palanneen kumin käryä auton sisälle.

    Yritin vähän haistella mistä käry voisi tulla ja havaitsin, että käry on voimakkaimmillaan kuvan osoittamassa kohdassa.

    Mikä putki on kyseessä ja mikä "mokkula" on putken välissä?

    Audi A4 1.8T Avant. vm2002


    http://i41.tinypic.com/or2esk.jpg

  • #2
    En ny tiedä käryääkö sulla oikeasti jokin tuolla mutta tähän vuodenaikaan kumin oloista käryä voin ainakin omassa autossa havaita pakoputken seudulla. Tiesuola tms.
    Tsekkaa myös tämä vaihtoehto.

    Comment


      #3
      Huohotuslinjastosta kuvassa. Vuotoa voi olla myös venttilikopan kannen tiivisteestä, tuo on jo sen verran vanha (oma ex vuoti sieltä). Muovisuoja pois, ja katselemaan näkyykö märkää.

      Comment


      • #4
        En noita 1.8:n systeemeitä niin tunne, mutta eikös tuo kuva näytä huohotuksen putkea? Jos näin on, niin haulla etsimään huohotukseen liittyviä topikkeja. Sieltä varmasti löytyy apuja.

        E: Jari just kerkes ekana :)

        Comment


          #5
          Katso venttiilikopan tiiviste ja etenkin kannen takapäässä oleva ketjunkiristäjän tiiviste. Yleisin vuoto on kiristimen alta, näkyy kyllä selvästi jos sieltä vuotaa.

          Comment


            #6
            Yleisin vuoto on kiristimen alta, näkyy kyllä selvästi jos sieltä vuotaa.
            Rohkenen olla erimielipuolta aiheesta, väitän että venakopan tiiviste on yleisin ja heti perässä tulee tuo kiristin.

            Comment


              #7
              Itselläkin jäi ylimääräiseksi tuo kiristimen alla oleva tiippari, kun varoiksi molemmat otin ennen remonttia.

              Comment


              • #8
                Aika siistiltä moottori näytti, eikä öljyvuotojakaan löytynyt. Kannentiiviste oli papereiden mukaan vaihdettu muutama viikko sitten. Auto on siis ollut vasta muutaman päivän käytössä itselläni.

                Haju tuntui tänään voimakkaammalta kuin muina päivinä. Tosin pakkastakin oli enemmän kuin aikaisemmin.

                Comment


                • #9
                  Noniin, nyt on otettu muovisuojat pois. Mitään vuotoja en kyllä päältäpäin nähnyt.

                  Tuli annettua vähän reippaammin autolle kaasua ja konepelti auki ja sit tutkimaan mistä savu nousee.
                  Savu näyttäisi tulevan kuvan osoittamasta kohdasta. Sitä en saanut selville oliko putken päälle tippunut jostain öljyä vai onko putkessa reikää joka aiheuttaisi käryn.

                  http://i43.tinypic.com/2uiu9hv.jpg

                  Comment


                    #10
                    Eikö tuo ole lambda? vai näenkö omia?

                    Comment


                    • #11
                      Voisiko viallinen lambda aiheuttaa käryn?

                      Comment


                        #12
                        Ei. Eikö pulla ja metsäläinen antaneet hyviä vinkkejä.
                        Tepolta huohottimen korjaussarja ja venakopan tiviste vaihtoon.

                        Comment


                          #13
                          Kyllä siitä venakopan tiivisteestä pääsee juurikin tippumaan tuohon katalysaattorin päälle tavaraa, ja sitten haiseen (ja joka Killerillekkin tiedoksi, jo viestissä 3 mainittiin).

                          Comment


                          • #14
                            Venttiilikopan tiiviste vaihdettu 3.12.2013, joten vaikea uskoa, että se taas vuotaa.

                            Comment


                              #15
                              Vanhatkin vuodot hetken käryttää (ja tiivisteen vaihdossa tulee helposti reilusti tavaraa yli tuolta takareunasta), mutta uuden tiivisteen saa sinne kyllä niin, että vuotaa.

                              Mutta näkyy kyllä, jos märkää siellä tiivisteen reunassa (tuo putkisto hieman haittaa näkyvyyttä).

                              Comment


                                #16
                                Jos olet sata varma ettei tiiviste vuoda, käy läpi huohotinjärjestelmä, jos ei ole korjattu, kymmennessä vuodessa se on päässyt aika surkeaan kuntoon, sen takia pistin linkin. Omassa C5:ssa käyty sama prosessi. Venakopan tiivisteen vaihdon jälkeen jonkun aikaa ilman käryä ja se alkoi uudestaan, vasta huohottimen korjauksen jälkeen se loppui.
                                Ja jta:lle kiitos tiedosta :) !

                                Comment


                                • #17
                                  Kiitoksia. Laitan tuon huohotin järjestelmän ensisijaisesti kuntoon ja toivotaan, että ongelma poistuisi sillä.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X