Viitaten aiempaan viestiini vikakooditukiryhmässä: DSG6 automaativaihteisto pukkaa kiihtyvällä tahdilla vikakoodia ja jää vikatilaan.
Sain eilen illalla logitettua vikatilan tapahtumaketjua:
Liitteen tapauksessa lähdin automaatilla paikaltaan liikkeelle, kiihdytin kevyesti nelosvaihteelle saakka, josta aloin hiljentämään moottorijarrutuksella. - Sitten naps, ja laatikko jäi taas vikatilaan.
Ottamaani logitiedostoa (liite) tutkaillessani päädyin seuraavaan tapahtumaketjuun: Ylöspäin vaihtaessa kaikki menee ok (Sarakkeet S ja U: 1-3 haarukka liikkuu ja 2-4 haarukka liikkuu). Alaspäinvaihdossa neloselta alaspäin 1-3 haarukka yrittää liikkua "vapaalta" kolmoselle, mutta ei pääse jostain syystä kolmoselle ja jää siis vapaalle. Molemmat kytkimet ovat hetken auki, jonka jälkeen iskee vikatila ja kakkonen paukahtaa silmään.
Onko kenelläkään hyviä arvauksia mitä kannattaisi epäillä vian lähtösyyksi: Anturivikaa, mekatroniikan vikaa vai vaihteensiirtäjän vikaa?
Ja mitä kanavia kannattaisi logittaa tarkemmin varmuuden saamiseksi?
19143 - Unexpected / Implausible Mechanical Gear Disengagement
P2711 - 004 - - Intermittent - MIL ON
P2711 - 004 - - Intermittent - MIL ON
Liitteen tapauksessa lähdin automaatilla paikaltaan liikkeelle, kiihdytin kevyesti nelosvaihteelle saakka, josta aloin hiljentämään moottorijarrutuksella. - Sitten naps, ja laatikko jäi taas vikatilaan.
Ottamaani logitiedostoa (liite) tutkaillessani päädyin seuraavaan tapahtumaketjuun: Ylöspäin vaihtaessa kaikki menee ok (Sarakkeet S ja U: 1-3 haarukka liikkuu ja 2-4 haarukka liikkuu). Alaspäinvaihdossa neloselta alaspäin 1-3 haarukka yrittää liikkua "vapaalta" kolmoselle, mutta ei pääse jostain syystä kolmoselle ja jää siis vapaalle. Molemmat kytkimet ovat hetken auki, jonka jälkeen iskee vikatila ja kakkonen paukahtaa silmään.
Onko kenelläkään hyviä arvauksia mitä kannattaisi epäillä vian lähtösyyksi: Anturivikaa, mekatroniikan vikaa vai vaihteensiirtäjän vikaa?
Ja mitä kanavia kannattaisi logittaa tarkemmin varmuuden saamiseksi?
Comment